آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 18 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 09 October

رانندگان الکلی تهران 2 برابر شده‌اند

رئیس پلیس راهور تهران از افزایش دو برابری رانندگان الکلی در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار نامه حسین رحیمی در جلسه شورای شهر تهران گفت: در 6 ماهه نخست سال 91 از 340 راننده تست الکل گرفته شده که تست الکل‌ 130 نفرشان مثبت بود.

بر مبنای نمونه آماری که مورد تست واقع شده‌اند، 38 درصد الکل مصرف کرده‌اند.

این در حالی است که آمار 6 ماهه اول سال 90 نشان می‌دهد که از 320 نمونه‌گیری فقط تست الکل‌ 68 نفر مثبت بود.

مقایسه این آمار نشان می‌دهد که اگر چه تعداد نمونه فقط 20 نفر افزایش پیدا کرده اما مثبت بودن تست الکل در رانندگان مورد آزمون بیش از 18 درصد افزایش داشته است.

به گفته این مقام مسئول راهور رانندگانی که تست الکل آنها مثبت باشد، 200 هزار تومان جریمه و پرونده‌شان برای رسیدگی به مراجع قضائی ارسال می‌شود.

همچنین رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرد: دو و احد تست سلامت در سطح شهر راه اندازی شده که به زودی 10 واحد دیگر فعال می‌شود.

همچنین وی با اشاره به کاهش میزان تلفات ناشی از تصادفات فوتی گفت:‌هیچ‌گاه رده ما از 20 کشوری بالا نیامده بود اما در 2 سال گذشته رتبه اول کاهش تلفات تصادفات را داشته‌ایم و امسال 90 نفر نسبت به 6 ماهه مشابه سال گذشته کاهش تلفات داشته‌ایم. این در حالی است که تصادفات ما 10 برابر شده است.

رحیمی اضافه کرد: سالیانه بیش از هزار و 200 نفر در تصادفات تهران کشته می‌شدند که حالا به بیش از600 نفر کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور تهران از کاهش میانگین زمان رسیدن پلیس به صحنه تصادفات خبر داد و گفت: در 6 ماهه سال 90 این رقم 10 دقیقه بود که در حال حاضر میانگین حضور پلیس به 7 دقیقه رسیده و ما در حال حاضر رتبه 3 کشوری را در این بخش دارا هستیم. همچنین میزان رضایتمندی شهروندان از پلیس راهور به 87 درصد افزایش یافته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved