آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 15 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 05 September

تجمع كارگران و مدیران در اعتراض به حكم ورشكستگی كارخانه

کارگران تا هفته گذشته در کارگاه‌ها مشغول بکار بودند که با ابلاغ رای دادگاه و تعطیلی کارگاه‌ها، پروژه‌های تولید سفارشات تعطیل شده است/۱۰۰ کارگر این شرکت با تایید حکم به خیل بیکاران کشور اضافه خواهند شد.
با اعلام رای قطعی دادگاه در شعبه ۸ حقوقی اراک مبنی بر ورشکستگی شرکت آونگان، کارگران این واحد تولیدی در اعتراض به حکم صادره از صبح امروز - ۱۴ شهریور ماه - در مقابل شرکت تجمع کرده و خواستار حمایت مسئولین شدند.

مهدی اسکندری، نماینده کارفرما و رئیس حراست كارخانه آونگان که در میان معترضین حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در اراك ضمن اعتراض به رای دادگاه که منجر به تعطیلی شرکت و بیکاری کارگران شده است، گفت: این واحد تولیدی از سال گذشته با قبول سفارشات متعدد برای ساخت دکل از داخل و خارج از کشور حیات دوباره یافت و با فروش ضایعات کارگاه‌های تولید حقوق پرسنل را پرداخت می‌کرد اما در حال حاضر در حالی که در انبارهای شرکت شمش کافی برای تولید موجود است و شرکت توانایی کار در سه شیفت را با توجه به سفارش‌های جدید از کشور پاکستان دارد، با اعلام حکم دادگستری مدیریت شرکت امكان هیچ گونه سرمایه گذاری را نداشته و عملا کار تعطیل شده است.

نماینده کار فرمای كارخانه آونگان با اشاره به اینکه با ابلاغ حکم ورشکستگی، سازمان تامین اجتماعی نیز لیست بیمه کارگران را از تیر ماه تایید نکرده است تصریح کرد: این در حالی است که کارگران تا هفته گذشته در کارگاه‌ها مشغول بکار بودند که با ابلاغ رای دادگاه و تعطیلی کارگاه‌ها، پروژه‌های تولید سفارشات تعطیل شده است.

اسکندری اعلام رای دادگاه را با توجه به شکایت بازنشستگان شرکت مبنی بر عدم دریافت مطالبات سنواتشان عنوان کرد و گفت: از زمان شروع بحران از ۵ سال گذشته تا کنون بدلیل عدم حمایت از سرمایه گذار و به تعویق افتادن وعده‌ها، مشکلات مالی شرکت بیشتر شده بطوریکه قول استانداری مبنی بر پرداخت ۱۶ میلیارد تومان برای حمایت مالی پس از تاخیر در اجرا به ۸ میلیارد تومان و سپس به ۴ میلیارد تومان در قالب مصوبه سفر هیات دولت به استان درآمد اما‌‌ همان مصوبه هم به اجرا در نیامد تا اینکه استاندار شخصا در بهار سال ۹۰ در حضور خبرنگاران و مسئولان قول پرداخت ۲ میلیارد تومان برای پرداخت سنوات حقوق بازنشستگان را داد اما عدم تحقق این وعده نیز باعث شد تا بازنشستگان بار دیگر شکایت خود را پیگیری كنند تا این حکم اعلام شود.

خبرنگار ایلنا در گفتگو با قاضی موسوی، رئیس شعبه ۸ دادگاه حقوقی، وی ضمن تایید این مطلب گفت: حکم قطعی ورشکستگی شرکت با توجه به شکایات مطرح شده اعلام شده است.

بر اساس این گزارش کارگران شرکت آونگان که از ساعت ۹ صبح در مقابل درب كارخانه تجمع کرده‌اند خواسته‌های خود مبنی بر لغو رای ورشکستگی شرکت، تایید لیست بیمه کارگران، پرداخت مطالبات معوق با تعهد به وعده‌های حمایت مالی استانداری و از سرگیری فعالیت خطوط تولید در شرکت را با فریاد اعلام می‌کردند.

به گفته نماینده کارگران، حراست شرکت طی یک نامه کتبی در خواست کارگران را همراه با در خواست اجرای ماده ۱۸ به استانداری و دادگستری اعلام کرده تا در صورت رای مثبت مشمول شدن شرکت در ماده ۱۸ لغو حکم ورشکستگی و تاییید آن در تهران این حکم شکسته شده و شرکت آونگان فعالیت خود را از سر گیرد. در غیر این صورت ۱۰۰ کارگر این شرکت با تایید حکم به خیل بیکاران کشور اضافه خواهند شد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved