آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 4 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 25 August

چهره امنیتی تهران در آستانه برگزاری اجلاس غیرمتعهدها

رادیو آلمان: با ورود کارشناسان عضو غیرمتعهدها، چهره تهران امنیتی شد. علاوه بر ایست بازرسی در میدان‌‌ها، ساکنان محله ولنجک به تخلیه محل تشویق شده‌اند. بنابرگزارش‌ها دلیل ترخیص زودهنگام موسوی از بیمارستان نیز شروع این اجلاس است.

همزمان با ورود کارشناسان ۲۰ کشور عضو جنبش غیرمتعهدها به تهران در روز شنبه ۴ شهریور، تهران چهره‌ای امنیتی به خود گرفته است. فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کرد خرابکارانی که قصد برهم زدن نظم اجلاس غیرمتعهدها را داشتند دستگیر شدند.

سردار احمدی مقدم در پایان رزمایش "عملیات اجرای طرح نظم و امنیت اجلاس سران غیرمتعهد‌ها" گفته است: «روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه مهم‌ترین روزهای اجلاس غیرمتعهدهاست و ناجا با اقتدار در صحنه حضور خواهد داشت و با اقتدار کامل امنیت اجلاس را تامین خواهد کرد‌. »

احمدرضا رادان جانشين فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز که در این رزمایش حضور داشته، از بكارگيری ۱۱۰ هزار پلیس و ۸۵۰ تيم امنيتی انتظامی برای پوشش حفاظتی شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران خبر داده است.

آن‌طور که احمدرضا رادان گفته است، برای این منظور در تهران چهار حلقه امنيتی و ۳۶۰ ايستگاه ایست بازرسی در نظر گرفته شده است. به گفته او علاوه بر این موارد ۲۹۰۰ خودرو و ۲۵۰۰ موتور، ماموريت تامين نظم و امنيت اجلاس را بر عهده دارند.

در همین زمینه و به گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال ساکنان منطقه ولنجک واقع در دامنه کوه‌های شمال تهران که به محل برگزاری کنفرانس غیرمتعهدها نزدیک هستند گفته‌اند که مقامات آنان را تشویق کرده‌اند که محل را تخلیه کنند.

بنا به این گزارش شامگاه جمعه ۳ شهریور نیز چهره شهر تهران شبیه به یک منطقه امنیتی شده و نیروهای انتظامی در میدان‌های اصلی شهر اتوموبیل‌ها را متوقف و داخل آن‌ها را بازرسی کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید تنش میان حکومت و منتقدان داخلی از روز پنج‌شنبه هنگامی که میرحسین موسوی یکی از چهره‌های منتقد حکومت دچار عارضه قلبی شد و به بیمارستان منتقل شد افزایش یافته است.

میرحسین موسوی صبح پنجشنبه به‌دلیل انسداد عروق‌ قلبی تحت عمل آنژیوگرافی قرار گرفت که سه‌ساعت به‌طول انجامید. وی پس از عمل آنژیوگرافی دوباره به سی‌سی‌یو منتقل شده بود.

سایت کلمه روز جمعه سوم شهریور گزارش داد که میر حسین موسوی از چهره‌های اصلی اپوزیسیون ایران پس از طی مراحل درمانی، بار دیگر به حصر خانگی بازگردانده شده است. وال استریت ژورنال اما نوشته که دلیل ترخیص قبل از موعد مقرر میرحسین موسوی از بیمارستان، نگرانی‌های امنیتی درباره برگزاری کنفرانس غیرمتعهدها بوده است.

پیش‌تر محمود موسوی، برادر میرحسین موسوی به وب‌سایت کلمه گفته بود که بر اساس مصالح، قرار نیست خانواده‌ی آقای موسوی در این مسئله اظهارنظری کنند.

بسیاری از حامیان مخالفان دولت توصیه به نافرمانی مدنی در طول برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها کرده‌اند تا به سران کشورهای مختلف که در این کنفرانس شرکت می‌کنند نشان دهند مخالفت و نارضایتی نه تنها وجود دارد بلکه بیش از هر زمان دیگری است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved