آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 16 مرداد ماه 1391 برابر با 2012 Monday 06 August

واردات دستگاه حرارتی/ شوفاژ‌ کار در آستانه تعطیلی است

به دلیل تبلیغات گستره محصولات مشابه و بی‌کیفیت خارجی شوفاژكار بازار رقابت و فروش خود را از دست داده است/ مشتریان بدون شناخت محصولات این واحد تولید کننده داخلی به خرید محصولات مشابهه خارجی روی آورده‌اند.

ایلنا: دبیر خانه کارگر تهران نسبت به تعطيلي قریب الوقوع کارخانه شوفاژ کار و بیکاری ۱۵۰ کارگر این واحد تولیدی هشدار داد.

اسماعیل حق پرستی درباره مشکلات ایجاد شده در کارخانه شوفاژ کار به ایلنا گفت: واردات بی‌رویه محصولات خارجی مشابه آنچه که در داخل کشور تولید می‌شود باعث ایجاد بحران در واحد‌های تولیدی از جمله شوفاژ کار شده است.

او در اين باره ادامه داد: واردات ۱۵۰ میلیون یورو پکیج حرارتي دیواری به بخش عمده‌ای از اشتغال و اقتصاد کشور لطمه زده است.

اين فعال كارگري اضافه کرد: کارخانه شوفاژ کار با تولید دیگ‌های چدنی و شوفاژ‌های دیواری یکی از بهترین و بزرگ‌ترین تولید کنندگان محصولات حرارتی است که به دلیل تبلیغات گستره محصولات مشابه و بی‌کیفیت خارجی بازار رقابت و فروش خود را از دست داده است و مشتریان بدون شناخت محصولات این واحد تولید کننده داخلی به خرید محصولات مشابهه خارجی روی آورده‌اند.

حق پرستی با تاكيد بر آموزش مردم برای استفاده از کالاهای کم مصرف داخلی را از سوی مسئولان، افزود: بی‌توجهی نسبت به آموزش مصرف کنندگان داخلی آنان را به خرید کالاهای بي‌كيفيت خارجی که تبلیغات گسترده‌ای دارند سوق می‌دهد.

او با بیان اینکه واردات میلیاردی محصولات گرمایشی باعث از دست رفتن اشتغال در این حوزه شده است افزود: با از دست دادن مشاغل اصلی، تولید کنندگان به سوی واردات محصولات مشابهه تولیدات خود سوق داده مي‌شوند چرا در اقتصادي كه توليد سودده نباشد سرمايه به بخش دلالي مي‌رود.

دبير خانه كارگر تهران با تاکید بر اینکه در شرايط كنوني صنایع تاسیساتی ما نیاز به حمایت دولت دارند افزود: برای حل مشکلات کارخانه شوفاژ کار باید مسئولان دولتی از جمه وزارت بازرگانی برای بهینه سازی تولیدات این واحد تولیدی اقدام و مشکلات آن را پی گیری کند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved