آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 4 مرداد ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 25 July

پول و پارتی فضای ورزش را تسخير کرده است

مردمسالاری: ناصر فريادشيران، مربي با سابقه کشورمان ‌مي‌گويد: نام خودمان را حرفه اي گذاشته ايم اما با حرفه اي شدن فاصله زيادي داريم. ناصر فريادشيران ‌مي‌افزايد: امروزه همه چيز در کشورمان زير سايه سياست است در نتيجه آدمهاي غير فوتبالي و کاملا سياسي وارد ورزش ‌مي‌شوند زيرا برايشان اهميتي ندارد که چه بلايي بر سر فوتبال ‌مي‌آيد. اين آقايان ‌مي‌خواهند به هر قيمتي شده در رسانه‌ها مطرح شوند و تصويرشان از رسانه ملي و در روزنامه‌ها منتشر شود و چون ‌مي‌دانند فوتبال بسيار پر حاشيه است بنا بر اين سياسيون عرصه‌هاي فوتبال را مال خود کرده اند و همين باعث ‌مي‌شود که به ورزش کشورمان آسيب وارد شود. وي با اعلام اينکه امروزه خوروساز، نظامي و بسياري افراد غير مرتبط در عرصه ورزش حضور دارند ‌مي‌گويد: متاسفانه امروزه افرادي وارد عرصه‌هاي ورزشي ‌مي‌شوند که الفباي ورزش و فوتبال را نمي شناسند اما يک شبه مديرعامل يک باشگاه بزرگ ورزشي ‌مي‌شوند. فرياد شيران با يادآوري اينکه در گذشته که زمينهاي خاکي در محله‌ها بود فوتباليستهاي بزرگي به ورزش کشور معرفي ‌مي‌شد ‌مي‌گويد: اکنون همه چيز به پول بستگي دارد و همين امر باعث شده تا تيمهاي پايه اي کشور بسيار ضعيف باشند. وي با انتقاد از بي توجهي به مربيان تيمهاي پايه اي ‌مي‌گويد: امروزه قرارداد يک فصل مربيان تيمهاي پايه اي که مدارک دانشگاهي دارند و سالها در عرصه فوتبال خاک خورده اند 25 ميليون تومان است در حالي که مسوولان تدارکات تيمهاي ليگ برتر که کارشان جمع آوري توپ و دادن آب به بازيکن و کارهاي اين چنين است و مدرک ديپلم هم به زور دارند بيش از 30 ميليون تومان ‌مي‌گيرند! اين مربي باسابقه فوتبال کشورمان با اعلام اينکه همه چيز در ليگ برتر خلاصه شده است ‌مي‌گويد: آيا ديده ايد که براي رده‌هاي پايه ونونهالان کاري انجام شود؟ اين رده‌ها با محروميت دست به گريبان هستند، بودجه‌هاي بسيار ناچيزي به آنها ‌مي‌دهند و زماني به آنها توجه ‌مي‌کنند که بودجه‌ها صرف تيم‌هاي بزرگسالان شده و ديگر چيزي باقي نمانده است. وي بودجه تيمهاي پايه براي يک فصل را کمتر از 200 ميليون تومان اعلام ‌مي‌کند و ‌مي‌گويد: متاسفانه امروزه باشگاهها هم توجهي به رده‌هاي پايه نمي‌کنند. امروزه کدام تيم را ديده ايد که بازيکني را از رده پايه باشگاه خودش جذب کرده باشد؟

ناصر فريادشيران با انتقاد از تفکرات مسوولان ‌مي‌گويد: امروزه پول و دلال بازي فضاي ورزش و فوتبال کشور را تسخير کرده و تمامي آقايان به دنبال بازيکني هستند تا به نوعي از کنار آن پول در بياورند. وي با اعلام اينکه امروزه فضاي ورزش در اختيار دلالان است ‌مي‌گويد: يک مدير عامل باشگاه چقدر حقوق ‌مي‌گيرد که يک شبه خانه چند صد ميليوني ‌مي‌خرد؟ جواب اين است که يک دلال يک بازيکن بي استعداد و ضعيف را به مدير عامل معرفي ‌مي‌کند و آن مديرعامل هم با آن بازيکن با مبالغ بالا قرار داد ‌مي‌بندد. بنابراين بازيکني که 10 ميليون هم نمي ارزد به قيمت 200 ميليون تومان قرار داد مي‌بندند و 190 ميليون تومان بين مديرعامل باشگاه و دلال تقسيم مي‌شود. وي با تاکيد بر اينکه بارها در مورد زد و بند در تيمهاي پايه و بزرگسالان مصاحبه کرده است مي‌گويد: متاسفانه گوش شنوايي نيست.

فريادشيران افزود: موارد بسياري را سراغ دارم که يک آدم پولدار به مدير باشگاه مراجعه کرده و 15 ميليون تومان داده تا لباس شماره 10 را به پسرش بدهند؛ تصور کنيد که در اين شرايط بچه‌هاي با استعداد اما کم درآمد مملکت چه جايگاهي دارند؟ وي با تاکيد بر اينکه هيچ کس بر فوتبال نظارت نمي‌کند و همه چيز ول است ‌مي‌گويد: فکر ‌مي‌کنيد فوتباليست چه کسي است؟ کسي که باپول پدرش وارد يک تيم بزرگ ‌مي‌شود يا آن بچه اي که پدرش پول ندارداما استعداد دارد و فوتبال را خوب بازي ‌مي‌کند؟ البته شايد از آن بچه پولدارها هم از بين هزار نفر يکي فوتباليست بشود اما از بين اين بچه‌هاي جنوب شهري از هر 100 تا يکي فوتباليست است. وي ‌مي‌گويد: اکنون زدو بند به اندازه اي زياد شده که همه چيز تحت تاثير رابطه است بنا بر اين تاهنگا‌مي‌که عزم جدي براي ريشه کني فساد و رانت در ورزش نباشد و جلوي اين منشوري‌ها گرفته نشود هيچ اميدي به فوتبال نيست. فرياد شيران با تشکر از زحمات شهرداري ‌مي‌گويد: اکنون زمينهاي خاکي به آپارتمان تبديل شده و شهرداري اماکن ورزشي زيادي درست کرده است، اما چه فايده اي براي آن بچه جنوب شهري دارد؟ وقتي که اين اماکن ورزشي را با قيمتهاي بالا در اختيار باشگاههاي بزرگ قرار ‌مي‌دهند آن بچه جنوب شهري آرزو ‌مي‌کند که اي‌کاش هرگز شهرداري زمين خاکي محله اش را به مجموعه ورزشي تبديل نکرده بود. وي با اعلام اينکه امروزه بچه‌هاي بسياري که استعداد دارنداما تمکن مالي ندارند به دليل کم لطفي‌هاي مسوولان از ورزش سرخورده ‌مي‌شوند ‌مي‌گويد: چرا بايد در کشور اسلامي ايران ، بچه‌هايي که پدرانشان توان مالي ندارند احساس کنند که هيچ کس به فکر آنان نيست؟ چرا بايد پولدارها به ويژه افراد بي استعداد بتوانند جاي اقشار کم درآمد را بگيرند؟

اين مربي با سابقه ‌مي‌افزايد: امروزه هر کس که دلسوز باشد در مديريت ورزش کشور جايي ندارد. شما به دادکان نگاه کنيد. اين فرد با تمام سابقه خوب مديريتي که دارد به دليل آنکه خوب کار ‌مي‌کند و حاضر به زد و بند نيست مورد غضب قرار گرفته است و اين شامل بسياري از مربيان و بازيکنان نيز ‌مي‌شود.وي با اعلام اينکه اکنون مجوز تاسيس تيمهاي پايه ارزان است ‌مي‌گويد: اکنون با 50 ميليون تومان ‌مي‌شود يک باشگاه در رده‌هاي پايه خريد و فردا هم در روزنامه‌ها آگهي داد که فوتباليست آموزش ‌مي‌دهيم اما چه تعداد از اينها درست کار ‌مي‌کنند؟ فرياد شيران ‌مي‌افزايد: تيمهايي را ‌مي‌شناسم که بابت تست از هر داوطلب مبلغ 10 هزار تومان ‌مي‌گيرد. تصور کنيد که در طول سال 10 هزار نفر تست بدهند فقط ازکنار تست گرفتن100 ميليون تومان گيرشان ‌مي‌آيد چه کسي به رفتار اين آدمها رسيدگي ‌مي‌کند؟ وي با انتقاد از وزارت ورزش ‌مي‌گويد: اين آقايان کدام گام مثبت را براي بچه‌هاي جنوب شهر برداشتند؟ کدام زمين ورزشي را در اختيار بچه‌هاي با استعداد قرار دادند؟ کدام توجه را به تيمهاي پايه کرده اند؟ کدام زمينه را براي شناخت استعدادها برداشته اند؟ و صدها سوال ديگر که بايد پاسخ دهند.






Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved