آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Monday 28 May

طرح برخورد با مظاهر فساد از هفته آينده در مشهد

روزنامه خراسان: طرح تشديد ارتقاي امنيت اجتماعي و برخورد با مظاهر علني فساد از هفته آينده در مشهد برگزار مي شود. سرهنگ ناصر نجاريان، رئيس پليس امنيت عمومي خراسان رضوي با اعلام اين مطلب، در جمع خبرنگاران گفت: طرح ارتقاي امنيت اجتماعي که در گذشته محدود به چند خيابان مشهد بود، گسترش داده مي شود و در خيابان هاي ديگر هم اجرا مي شود. وي افزود: با تعطيلي مدارس سيل مسافرت زائران به مشهد آغاز مي شود؛ بنابراين به منظور حفظ امنيت زائران امام رضا(ع)، ارتقاي امنيت زائران در محدوده اطراف حرم از اولويت هاي پليس است و به زودي گروه هاي پليس در تمام ورودي هاي حرم و در خيابان هاي اطراف آن مستقر مي شوند و در صورت مشاهده هرگونه بدپوششي و بدحجابي با آن برخورد مي کنند. وي افزود: طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامي، بدحجابي جرم مشهود است و پليس وظيفه دارد با اين جرم برخورد کند. سرهنگ نجاريان گفت: در موضوع مبارزه با بدحجابي و بدپوششي پليس ابتدا سعي در تذکر و ارشاد دارد ولي اگر به تذکرات پليس وقعي نهاده نشود، براي مجرمان سابقه انتظامي تشکيل مي شود. رئيس پليس امنيت عمومي خراسان رضوي همچنين به موضوع مزاحمت هاي خياباني و مبارزه با اراذل و اوباش پرداخت و گفت: ما به آن صورت در مشهد شاهد جولان اراذل و اوباش نيستيم ولي در طرح تشديد ارتقاي امنيت اجتماعي برخورد جدي با اراذل مي کنيم. وي گفت: طبق آمارها ۷۶ درصد مزاحمت هاي ناموسي براي زناني اتفاق مي افتد که حجاب و پوشش مناسبي ندارند و گروه هاي پليس با اين افراد بدپوشش برخورد مي کنند. وي همچنين اضافه کرد: پليس با رانندگاني که مزاحمت هاي صوتي ايجاد کنند نيز برخورد مي کند و طبق دستورالعمل، خودروهاي داراي آلودگي صوتي را به مدت ۳ ماه توقيف مي کند. سرهنگ نجاريان گفت: با رانندگان خودروهايي که سيستم پخش صوت حرفه اي يا مانيتور دارند و از طريق آن اصوات و فيلم هاي مبتذل و مستهجن پخش مي شود؛ خودروها و موتورسيکلت هايي که بوق هاي نامتعارف دارند و کاروان هاي ناآرام عروسي برخورد مي شود و اين خودروها توقيف و سيستم هاي پخش و بوق هاي نامتعارف آن ها باز مي شود. وي همچنين از برخورد شديد با رانندگاني که حرکات خطرآفرين انجام مي دهند، درجا دور مي زنند، دستي مي کشند، خودروهايي که سعي مي کنند زنان خياباني را سوار کنند، خودروهايي که سگ و گربه و ميمون همراه خود دارند، وسايل نقليه اي که تغييرات در آن به وجود آورده مي شود و به اصطلاح آن را پايين مي آورند و خودروهايي که اگزوز آن ها تخليه شده است و صداي ناهنجار توليد مي کنند، خبر داد و گفت: اين خودروها به پارکينگ منتقل مي شود.

سرهنگ نجاريان در اين نشست از طرح جمع آوري مظاهر علني فساد در چند روز آينده در مشهد خبر داد و گفت: به عنوان مثال برخي از مانکن ها جزو مظاهر علني فساد هستند، اين ها بايد جمع آوري شوند و ما به اتحاديه ها نيز موضوع را ابلاغ و اتمام حجت کرديم و به مجمع امور صنفي هم تذکر داديم.وي افزود: طي هماهنگي با مقام قضايي در هفته آينده اين گونه مانکن ها و ديگر مظاهر علني فساد را با کاميون جمع آوري مي کنيم و حتي برخي مراکز تجاري و مغازه ها را که به دستور پليس بي توجه باشند پلمب مي کنيم. رئيس پليس امنيت عمومي خراسان رضوي همچنين نسبت به عرضه برخي لباس هاي مبتذل در برخي فروشگاه ها هشدار داد و گفت: در صورت مشاهده چنين لباس هايي براي مالک فروشگاه پرونده قضايي تشکيل و به دادسرا معرفي مي شود.

وي افزود: در اين طرح هم با توليد کننده، توزيع و فروشنده لباس هاي مبتذل برخورد مي کنيم و مغازه هاي آنان را پلمب و تعطيل مي کنيم.

کافه سنتي هاي غيرمجاز تعطيل مي شود
وي درباره کافه سنتي ها هم گفت: اين کافه ها وضعيت شهر مشهد را به هم ريخته اند. ما براي هيچ کافه سنتي و چايخانه اي مجوز عرضه قليان صادر نمي کنيم و همه کافه سنتي هاي غيرمجاز را نيز به زودي تعطيل مي کنيم. وي همچنين از برخورد با باشگاه هاي بدنسازي که داروهاي خاصي را تجويز مي کنند، خبر داد و گفت: اين داروها حتما بايد با مجوز پزشک مصرف شود وگرنه پليس با آن برخورد مي کند. وي درباره شوهاي لباس و آرايش نيز گفت: به هيچ شوي لباس و آرايشي در مشهد مجوز نمي دهيم. سرهنگ نجاريان در موضوع تالارها و باغسراها هم گفت: ما تا آن جا که در اين مکان ها ترويج فساد و فحشا نشود، کاري به آن و زندگي خصوصي مردم نداريم. ساعت کاري صنوف هم موضوع ديگري بود که رئيس پليس امنيت عمومي خراسان رضوي بدان اشاره کرد: اين صنوف بايد ساعت کار ارائه شده را رعايت کنند. شغل هاي خدماتي تا ساعت ۸ شب، فروشندگان اقلام و ارزاق عمومي تا ۱۱ شب، طلافروشي ها در نيمه دوم سال تا ۱۰ شب و رستوران ها و ساندويچ فروشي ها تا ۱۲ شب مجاز به فعاليت هستند و هر صنفي که رعايت ساعت کاري را نکند، با آن برخورد مي شود و حتي ممکن است منجر به تعطيلي آن مرکز هم بشود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved