آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 17 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 06 May

امارات متحده عربی تنگه هرمز را دور زد

وبلاگ سه با یک

طرح احداث خط لوله استراتژیک حبشان – فجیره (Habshan–Fujairah) امارات متحده عربی که برای دور زدن مسیر ترانزیت محموله‌های نفتی بدون عبور از تنگه هرمز است، بالاخره پس از کش و قوسهای فراوان تکمیل شد و آزمایش نهایی آن بدون مشکل انجام شد.

به گزارش خبرگزاریها این خط لوله آماده بهره‌برداری شده و تا سه ماه آینده با ظرفیت اولیه انتقال روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر نفت امارات گفته است که راه‌اندازی این پروژه به خاطر مشکلاتی که در آزمایش‌های ابتدایی پیش آمده بود به تاخیر افتاد، اما هم اکنون تست نهایی انجام شده و مشکلی برای راه‌اندازی این پروژه وجود ندارد.

به گفته وزیر نفت امارات، این خط لوله برای متنوع کردن مسیر انتقال نفت صادراتی حوزه خلیج فارس در نظر گرفته شده است. هم اکنون روزانه تا ۱۷ میلیون بشکه نفت، معادل ۲۰ درصد از کل نفت معامله شده در جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند، باریکه‌ای با عرض سی کیلومتر که نفتکشها تنها از سه کیلومتر آن توانایی عبور دارند.

اهمیت خط لوله نفتی حبشان- فجیره که از آن به عنوان پروژه‌ای استراتژیک یاد می‌شود در این نکته است که جمهوری اسلامی بارها تهدید کرده که تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد.


آگهی بازرگانی از گوگل


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:
نظر شما   فرستادن خبر به دوستان   صفحه ی اصلی   چاپ خبر

خبر قبلی: ممنوعیت استفاده از دروازه‌بان خارجی برای حمایت از تولید ملی
خبر بعدی: فرانسويها امروز رئيس جمهورشان را انتخاب می کنند





© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved