آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 22 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Saturday 11 February

همه توان خود را پای حمایت از فلسطین گذاشته ایم

ایرنا: معاون اول رییس جمهور با تاكید بر اینكه ملت ایران ذره ای از مواضع خود در دفاع از حقوق ملت فلسطین عقب‌نشینی نخواهد كرد گفت: جمهوری اسلامی ایران پشتیبان ملت فلسطین است و هر چه در توان دارد برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین بكار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ 'محمدرضا رحیمی' عصر جمعه در دیدار اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب مردم فلسطین، اظهار داشت: یكی از آرمان‌هایی كه از امام خمینی (ره) بر جای مانده و ملت ایران در تمام دوران پس از انقلاب به آن وفادار بوده است، دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین بوده و همه توان خود را پای حمایت از فلسطین گذاشته است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: یك اصل خدشه‌ناپذیر كه در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، دفاع از مظلومین و بویژه مردم مظلوم فلسطین و ضدیت با رژیم جنایتكار صهیونیستی و غاصبین خاك فلسطین است.

رحیمی یكی از دلایل جنگ تحمیلی و توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان علیه ملت ایران را مخالفت اصولی ملت ایران با صهیونیست‌ها و اعتقاد آرمانی‌ به فلسطین دانست و گفت: موضوع فلسطین برای ما یك خط قرمز است و در این خصوص مواضع اصولی ملت ایران همواره با صراحت و بدون اغماض بیان شده است.

معاون اول رییس جمهور گفت: نگاه ملت ایران به جریان غزه همانند جریان هشت سال دفاع مقدس بود و ملت ایران خود را در آن میدان ظالمانه و نبردهای نابرابر احساس می كردند.

رحیمی با اشاره به بیداری اسلامی و سرنگونی برخی حاكمان ظالم گفت: بخشی از عقوبت خداوند در همین جهان است و قطعا رژیم صهیونیستی نیز به زودی به عقوبت تجاوزگیری‌ها و توطئه‌هایش خواهد رسید.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینكه بیش از شصت سال است كه رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را تحت ظلم وستم و در معرض جنگ و خون‌ریزی قرار داده است، گفت: رژیم خونخوار صهیونیستی در جلوی خشم جهانیان دست به هر جنایتی می زند و ملت فلسطین در راه مبارزه و بازپس گیری حقوق خود نباید ذره‌ای كوتاه بیاید.

رحیمی همچنین بر لزوم هوشیاری و مراقبت از ایجاد انحراف و رخنه در مسیر مقاومت فلسطین تاكید كرد.

نخست وزیر دولت منتخب مردم فلسطین نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع شجاعانه، خدشه ناپذیر و اصیل جمهوری اسلامی ایران در قبال فلسطین، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت بزرگ ایران، رهبر فرزانه انقلاب و رییس‌جمهور تبریك گفت و افزود: اگر امروز شاهد بیداری اسلامی در منطقه هستیم، ملت ایران 33 سال است كه از بهار اسلامی بهره مند است.

'اسماعیل هنیه' ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از صبح پیروزی انقلاب اسلامی در كنار ملت فلسطین بوده است و همواره شاهد كمك‌های بی‌دریغ ملت‌ ایران به مردم مظلوم فلسطین بوده ایم و اگر امروز مقاومت فلسطین استوار و محكم به راه خود ادامه می دهد بخاطر حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال فلسطین را برخاسته از چند موضوع دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران روابط مستحكمی را برمبنای عقیده و نه بر اساس چارچوب‌های سیاسی با ملت فلسطین برقرار كرده است و هر دو ملت در مقابله با سلطه آمریكا و رژیم صهیونیستی اشتراك نظر و عمل دارند.

نخست وزیر دولت منتخب مردم فلسطین همچنین مسئولیت مشترك دو ملت را مقابله با ددمنشی‌های صهیونیستی‌ها و دفاع از قدس شریف به عنوان اولین قبله مسلمانان دانست.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved