آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 20 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Thursday 09 February

تشکیل حکومت مهدوی در غیاب امام زمان

سایت دیگربان: آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی٬ عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به پرسش‌هایی مبنی بر زمان «ظهور» امام دوازدهم شیعیان گفت است: «با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، حکومت مهدوی شروع شده است.»
به گزارش مرکز خبر حوزه٬ آقای حائری شیرازی افزوده در این حکومت «مهدوی»٬ امام دوازدهم شیعیان همچنان غایب است٬ اما «نائب آن حضرت {علی خامنه‌ای} زمام امور را بر عهده دارد.»
روحانیون طرفدار علی خامنه‌ای پیش‌تر از وی تنها به عنوان «نایب امام زمان» نام می‌بردند٬ اما آقای حائری شیرازی از این مسئله فراتر رفته و جمهوری اسلامی را حکومتی «مهدوی» نامیده است.
شیعیان معتقدند امام دوازدهم آنها از نظرها غایب است و در این میان برخی نیز معتقدند ولی فقیه٬ جانشین امام غایب در اداره جامعه اسلامی است.
نظامیان و روحانیون حاکم بر ایران طی دو سال گذشته چنان تعاریف و تمجید‌‌های اغراق‌‌آمیزی از خامنه‌ای کرده‌اند که با واکنش‌های گروهی از فعالان سیاسی و مذهبی مواجه شده است.
در جمهوری اسلامی بین تعریف از رهبر جمهوری اسلامی و انتقاد از وی نسبت معناداری برقرار است٬ به طوری که هر قدر منتقدان خامنه‌ای افزایش می‌یابند به میزان تعریف از وی نیز افزوده می‌شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved