آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 آذر ماه 1400 = 30-11 2021

همراهی مادران دادخواه آبان با مجروحان اصفهان+عکس

دو تن از مادران دادخواه با بستن یک چشم خود، با مجروحان اعتراضات اصفهان که در پی خشونت نیروهای امنیتی بینایی خود را از دست دادند ابراز همدردی کردند.

در شبکه‌های اجتماعی عکسی از مادران نوید بهبودی و پژمان قلی‌پور که فرزندان خود را در آبان ۹۸ در سرکوب‌ خونین حکومتی از دست دادند، منتشر شده که به صورت نمادین، یک چشم خود را بسته‌اند. (عکس زیر)

آنها در پیامی اعلام کردند: «فرزندان مجروح اصفهان همانند فرزندان ما هستند و اجازه نمی‌دهیم خبر رنج آنها دفن شود.»

محبوبه رمضانی، مادر پژمان قلی‌پور پس از آغاز اعتراضات کشاورزان و مردم اصفهان نسبت به مدیریت آب در این منطقه، در پستی در شبکه‌های اجتماعی گفته بود که «من از مردم باشرف و باغیرت اصفهان حمایت می‌کنم.»

همراهی مادران داغدار با مجروحان اصفهان پس از آن صورت می‌گیرد که گزارش‌هایی از آسیب‌ دیدن جدی چشمان ده‌ها نفر در استان اصفهان به دلیل اصابت گلوله ساچمه‌ای از سوی نیروهای امنیتی و پلیس یگان ویژه منتشر شد. تصاویری هم از دست‌کم یک نوجوان که هر دو چشم وی آسیب دیده، در توییتر منتشر شده است.

علیرضا زندی، متخصص چشم در اصفهان، نیز عکس یکی از آسیب‌دیدگان اعتراضات روز جمعه اصفهان را منتشر کرده و نوشت: «شلیک تفنگ‌های ساچمه‌پخش‌کن به میان جمعیت تظاهرکننده مصداق جنایت است.»

به گزارش رادیو فردا، همزمان یک سخنرانی از خامنه‌ای در بهمن سال ۹۷ منتشر شده که پلیس فرانسه را متهم می‌کند در خیابان‌های پاریس، به چشمان معترضان شلیک کرده و آنها را «کور» می‌کند.

بازنشر سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی به اعتراض گسترده کاربران فضای مجازی به او دامن زده است.


ایران پرس نیوز




شاید وقتی دیگر November 30, 2021 10:51 AM

احساس خطر میکنیم احساسی که از مسلح شدن مردم خبر میدهد خدا به همه ما رحم کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: