آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 2 مهر ماه 1400 = 24-09 2021

طالبان؛ کوچ اجباری شیعیان هزاره با مصادره زمین + تصاویر

طالبان به شیعیان هزاره در دایکندی دستور داده تا خانه های خود را ترک کنند. در نامه‌اى منسوب به امین‌الله زبیر، والى طالبان به ولسوال گیزاب که تذکر داده شده است که طالبان در صورت لزوم، از نیروى نظامى استفاده کنند.

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در یک پیام فیس‌بوکی نوشته است که دایکندی در آستانه یک فاجعه است. به گزارش فرارو، محمد محقق نوشته است که طالبان نیروى ضربتى شان را وارد منطقه کندیر و دهن ناله کرده‌اند و مردم هزاره را از مناطق حاصلخیز شان کوچ داده زمین‌هاى شان را به هواداران طالبان توزیع می‌کنند.

وی با انتشار فرمان‌هایی از جانب طالبان نوشته است که آن‌ها به حدود ٨٠٠ فامیل هشدار داده اند تا مناطق شان را تا ساعت ٢ بعد از ظهر امروز به وقت محلی ترک کنند در غیر آن با برخورد نظامى مواجه می‌شوند. (تصاویر زیر)

در نامه‌اى منسوب به امین‌الله زبیر، والى طالبان به ولسوال گیزاب که در صفحه محقق نیز انتشار یافته، تذکر داده شده است که طالبان در صورت لزوم، از نیروى نظامى استفاده کنند.

محمد محقق در همین حال نوشته است که طالبان به مردم محل گفته‌اند در صورت شکایت بعدا به محکمه مراجعه کنند.

محقق این تصمیم طالبان را زیر سوال برده است که این چگونه نظامی است که خانه و زمین مردم پیش از فیصله محکمه غصب می‌شود؟

او از رهبری طالبان خواسته است تا از کوچ اجباری مردم هزاره در آستانه فرا رسیدن فصل سرما جلوگیری کنند و از سازمان ملل متحد نیز تقاضا کرده است که از این فاجعه انسانی که براساس خصومت‍‌های قومی و مذهبی انجام می‌شود جلوگیری کند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی مبنی بر کوچ اجباری مردم ولایت پنجشیر و شیعیان قندهار از سوی طالبان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.


تلاش بی وقفه پاکستان برای تحمیل مزدوران خود!

وزیر خارجه پاکستان پیشنهاد کرده است که جامعه جهانی یک نقشه راه که در نهایت باعث به رسمیت شناختن طالبان شود، تهیه کند. او علاوه کرده است که در این نقشه راه مشوق‌هایی برای طالبان برای انجام تعهدات‌اش درج گردد.

بعد از این باید پاکستان را طرف اصلی خواند

احمد سعیدی (از فعالان افغان) در متنی نوشت: از گروه طالبان گله و انتقاد دردی را دوا نخواهد کرد، چون در حال حاضر عملآ این حکومت بدست پاکستان است. این حکومت سایه است که توسط پاکستان رهبری و کنترول می شود. شما هر روز می بینید که در کنفرانس ها و نشست های ملی و بین المللی نخست وزیر پاکستان و وزیر خارجه آن به نمایندگی از طالبان صحبت می کنند و به رسمیت شناخته شدن این گروه به عنوان حکومت تاکید دارند. بعد از این باید پاکستان را طرف اصلی خواند و با آنها وارد صحبت شد، نه طالبان. طالبان تنها نماینده پاکستان اند در افغانستان. دیدیم که چه کسی کابینه شان را در کابل ساخت!؟ بنآ از این گروه گله کردن کار را بجای نمیرساند.

ایران پرس نیوز


ایران پرس نیوز


ایران پرس نیوز




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: