آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 25 شهریور ماه 1400 = 16-09 2021

واکنش روسیه به توافق نظامی آمریکا، انگلیس و استرالیا

سخنگوی کاخ کرملین ضمن ابراز تأسف از گزارش پارلمان اروپا درباره روسیه، گفت مسکو در حال بررسی توافق نظامی جدید آمریکا، انگلیس و استرالیا در حوزه هند و اقیانوس آرام است.

به گزارش فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) به تشکیل معاهده نظامی جدید بین آمریکا، انگلیس و استرالیا در منطقه هند و اقیانوس آرام واکنش نشان داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، گفت: «مسکو در حال مطالعه اطلاعات مربوط به ایجاد اتحاد بین ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا است و لازم است اهداف آن بهتر درک شود».

بامداد امروز بود که سران کشورهای آمریکا،‌ انگلیس و استرالیا توافقنامه همکاری در حوزه‌های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام اعلام کردند.

سفارت چین نیز در واشنگتن در واکنش به توافقنامه سه‌جانبه آمریکا، انگلیس و استرالیا در منطقه هند و اقیانوس آرام، گفت این توافق نشان‌دهنده ذهنیت جنگ سرد است.(جزئیات بیشتر)

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی همچنین ضمن ابراز تأسف از گزارش پارلمان اروپا در مورد روسیه، تصریح کرد: «هیچ صحبتی در مورد نیاز به برقراری گفت‌وگو برای حل مشکلات و اختلافات موجود از طریق ارتباط در سطوح مختلف و کانال‌های مختلف [در تفکر اروپایی‌ها] وجود ندارد».

بروکسل امروز سندی را که توسط «آندریوس کوبیلیوس» نخست وزیر سابق لیتوانی تدوین شده بود، تصویب کرده و خواستار تشدید سیاست‌های سختگیرانه اتحادیه اروپا در قبال مسکو شد.



حقیقتگو September 16, 2021 10:05 PM

چین وروسیه درتصاحب کل منطقه خاورمیانه ومنابعش هستند که بایدن به این دوکشورچنین موهبتی داده است وحالا برای رستم نمائی بایدن وردگم کردن درفاجعه افغانستان اقدام به چنین توافق نظامی با انگلیس و استرالیا می کند که نتیجه چه خواهد شد؟ جرات حمله به چین را دارید و یاخیر؟ جرات حمله به کره شمالی دارید و یا خیر؟ جناب بایدن به طالبان و القاعده درافغانستان باختید برای چینی ها قدعلم می کنید؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: