آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 اردیبهشت ماه 1400 = 17-05 2021

اقدام جدید "واتس‌اپ" در باره حفظ حریم خصوصی

وب‌سایت «WABetaInfo» در آخرین گزارش خود از ویژگی جدیدی به نام «Disappearing Mode» در واتس‌اپ خبر داده که امکان حذف تاریخچه چت بعد را فراهم می‌کند. این ویژگی هنوز بطور عمومی ارائه نشده است. قابلیت جدید با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی کاربران توسعه یافته و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با فعال کردن این گزینه بتوانند تمامی پیام‌های موجود در تاریخچه چت‌های خود را پاک کنند.

در واقع زمانی که Disappearing Mode در حالت فعال قرار داشته باشد و کاربر چت جدیدی را باز کند،‌ پیام‌های قبلی حذف می‌شوند.معمولا کاربرانی که به حفظ حریم خصوصی خود اهمیت زیادی می‌دهند، تمایلی ندارند پیام‌های ارسال شده در چت‌هایشان برای همیشه در این پیام رسان باقی بماند. در واقع برخی کاربران ترجیح می‌دهند وقتی چت‌ تمام شد، تمامی پیام‌های مربوط به آن چت حذف شوند.

واتس‌اپ در تلاش است تا این قابلیت را از طریق Disappearing Mode در دسترس تمامی کاربران قرار دهد. در حال حاضر تنها برخی کاربران iOS می‌توانند با مراجعه به قسمت Contact Info و Group Info این حالت جدید را به راحتی فعال کنند. امکان فعال کردن این قابلیت به صورت دستی نیز وجود دارد.با کمک این ویژگی، پس از آنکه مخاطب پیام را مشاهده کرد،‌ امکان پاک کردن تاریخچه چت فراهم می‌شود. واتس‌اپ در تلاش است تا نشان دهد به حریم خصوصی کاربران خود اهمیت می‌دهد و قابلیت جدید را در همین راستا توسعه خواهد داد.

هنوز مشخص نیست کاربران اندروید چه زمانی به این قابلیت دسترسی خواهند داشت. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که در حال حاضر حتی تمامی کاربران iOS نیز به این قابلیت جدید دسترسی ندارند و واتس‌اپ به صورت محدود و برای آزمایش و دریافت بازخورد،‌ این قابلیت را در دسترس تنها برخی کاربران گوشی اپل قرار داده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: