آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 18 مرداد ماه 1400 = 09-08 2021

اختلاف نظر غربی‌ها در مورد نحوه برخورد با رژیم ایران

وال استریت ژورنال نوشت: با روی کار آمدن ابراهیم رئیسی برای اولین بار در چند سال گذشته، همه ی قوا در حکومت ایران تحت کنترل تندروها قرار گرفته است. این شرایط ممکن است بر مشکلات روزافزون روابط تهران با غرب بیافزاید.

به گزارش خبرآنلاین، این منبع نوشت: تلاش های دیپلمات های آمریکايی که پس از ورود رئیس جمهور بایدن به کاخ سفید به منظور یافتن راهی برای بازگرداندن ایالات متحده به توافق هسته ای به اجرا گذاشته شد، اکنون متوقف شده است.

تحلیلگران می گویند که اگر قرار باشد توافق با ایالات متحده و غرب حاصل شود، احتمالاً به آسانی در دسترس نخواهد بود. یک نشانه اولیه در مورد پیچیدگی شرایط این است که آیا ابراهیم رئیسی یک تندرو را به عنوان وزیر امور خارجه خود تعیین می کند یا خیر.

یک پژوهشگر موسسه مطالعات استراتژیک در دانشگاه دفاع ملی با تخصص در حوزه ایران می گوید: انتخاب رئیسی واقعاً نشانه این است که رژیم تهران علاقه چندانی به تعامل معنادار با غرب ندارد.

همچنین دولت های غربی در مورد نحوه برخورد با رژیم ایران اختلاف نظر دارند. به ویژه پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین به یک کشتی تجاری که در آن دو شهروند اروپایی کشته شدند و به طور گسترده انگشت اتهام به سمت تهران است.

دو دیپلمات ارشد گفتند که اتحادیه اروپا یکی از مقامات ارشد خود را که هماهنگ کننده مذاکرات هسته ای در وین بود، برای مراسم تحلیف رئیسی به تهران اعزام کرد که باعث ایجاد اصطکاک با بعضی قدرت های اروپایی شد که اعتقاد داشتند اروپا نباید نماینده ای برای این مراسم بفرستد.



ab August 9, 2021 11:46 AM

فعلا وضعیت ایران چنان است که هرچه مذاکرات وین به ایران وارد گردد در نهایت میپذیرند

گزارش یا اعتراض به این نظر


وطن دوست August 23, 2021 02:06 PM

خود غربيها منطقه را به اين روز در اوردن بخصوص امريكا با اوردن خميني قصدش ويراني ايران و منطقه بوده و الان هم خيلي خوشحالن كه به هدف كثيفشان رسيدن و هيچ كاري هم نميكنند چون از اين وضع بسيار راضي هستن و دائم هم با حكومت كثيف ايران موش و گربه بازي ميكنند و خدا داند در پشت چه باجهايي از ملايان نگرفتن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: