آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 2 بهمن ماه 1398 = 22-01 2020

لبنان؛ مشاوران وزیر شده‌اند و وزیران مشاور!

دولت جدید لبنان که با حمایت و پشتیبانی حزب‌الله تشکیل شده ماموریت یافته است به ناآرامی‌های سیاسی در لبنان خاتمه دهد. اما ساعاتی پس از اعلام تشکیل دولت، معترضان به خیابان‌ها آمدند.

بنا به گزارشها، ساعاتی پس از اعلام نام وزیران کابینه جدید، معترضان بار دیگر به خیابان‌های بیروت آمده و علیه دولت جدید دست به اعتراض زدند.

معترضان خواستار برکناری کامل کسانی بودند که در دولت پیشین حضور داشتند. به‌رغم این جابه‌جایی گسترده در ترکیب و آرایش وزیران در کابینه، اعتراضات در بیروت ادامه یافته است.

یکی از معترضان به خبرنگار خبرگزاری آلمان گفته است در کابینه جدید جای وزیران پیشین با مشاوران آن‌ها عوض شده است: مشاوران وزیر شده‌اند و وزیران مشاور.


تلاش معترضان لبنانی برای ورود به پارلمان

نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تعرض به پارلمان لبنان از گاز اشک‌آور استفاده کردند. (فیلم زیر)

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه‌های لبنانی، معترضان لبنانی در ادامه اعتراضات خود به شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه، بعد از ظهر 18 ژانویه در چند نقطه از شهر بیروت دست به تظاهرات زدند و با سر دادن شعارهایی خواستار تشکیل یک دولت جدید شدند.

عده‌ای در مقابل مقر پارلمان در بیروت تجمع کردند و در عین حال سعی در ورود به آن را داشته که با برخورد نیروهای امنیتی و شلیک گاز اشک‌آور مواجه شدند.

صلیب سرخ لبنان شنبه شب اعلام کرد که تا این لحظه 75 نفر در درگیری میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی در مقابل پارلمان، زخمی و راهی بیمارستان شده‌اند.

رسانه‌‌های لبنانی همچنین گزارش دادند که تعدادی افراد ناشناس با ورود به بیمارستانی که نیروهای امنیتی زخمی در آن بستری بودند، حمله کردند.

لبنان از هفدهم ماه اکتبر سال 2019 صحنه اعتراضات مردمی است که خواستار مبارزه با فساد و تشیل یک دولت تکنوکرات هستند.





www.youtube.com/watch?v=rV6OizbKot0

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: