آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 21 مرداد ماه 1399 = 11-08 2020

احتمال سربه نیست کردن یک سلطان دیگر و همسرش

باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما در گزارشی اعلام کرد: سلاطین خودرو و طلا چه زمانی اعدام می‌شوند؟ بعد از آنکه در تاریخ سی ام اردیبهشت ماه سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم اعدام سلاطین خودرو و طلا خبر داده بود اما هنوز خبری از اجرای حکم این زن و شوهر نیست چرا که آنها درخواست اعاده دادرسی خود را به دیوان عالی داده اند.

وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی زن و شوهری بودند که هر دو به جرم مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز از طریق ثبت سفارشات صوری و حواله جات امورات صرافی بدون مجوز اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی کشور از طریق پیش خرید بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو از شرکت سایپا مشارکت در عملیات پولشویی سازمان یافته میزان ۳۲ هزار میلیارد ریال و موضوعات مربوط به بحث که از منزل متهمه ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه تمام بهار آزادی به علاوه یکصد کیلوگرم طلا کشف شده بود به اعدام محکوم شدند.

یکی از علل اصلی صدور حکم اعدام برای این زن و شوهر اخلالی بود که در توزیع مایحتاج عمومی کشور ایجاد شده بود و آنها با خرید هزاران خودرو اخلال بسیار زیادی را در صنعت خودروسازی به وجود آورده بودند.از علل دیگر صدور حکم اعدام برای این زن و شوهر اخلال در نظام ارزی سکه و خرید و اقدامات مفسدانه دیگر بود و با توجه به اعمال مجرمانه‌ای که این زن و شوهر انجام داده بودند دادگاه به این نتیجه رسید که اقدام آنها مصداق افساد فی الارض بوده و مجازات آن اعدام است.

پس از اعلام صدور حکم اعدام برای این زن و شوهر سخنگوی دستگاه قضا اعلام کرد که این حکم می‌تواند در دیوان عالی کشور بررسی شود تا در صورت وجود شرایط قانونی اعاده دادرسی شود و البته هنوز جواب رسیدگی به این پرونده صادر نشده است و این دو متهم هنوز اعدام نشده‌اند.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی پیش تر در واکنش به حکم حبس خود و همچنین حکم اعدام سلطان خودرو گفته بود: قوه قضاییه طرفدار ظالمان فساد اقتصادی است و به عنوان ابزاری برای سرپوش نهادن بر سومدیریت‌هاست. کشور را به ویرانه ای تبدیل کرده اند که با کشتن صدها “سلطان” هم درست نمی شود.

فریدون احمدی با اشاره به پرونده‌های فساد که متهمان اصلی آنها سلطان خودرو، شکر و یا ارز و سکه معرفی می‌شوند گفت: ‌سلطان‌تراشی و سپس سربه نیست کردن سلطان، دور باطلی است که شاید در سیاست جواب دهد اما در اقتصاد جواب نمی‌دهد.

وی افزود: تصمیم‌های غلطی نظیر اعلام دلار تک‌نرخی به قیمت ۴۲۰۰ تومان یا پیش‌فروس سکه و خودرو را با اعدام و خانه خراب کردن مردم و کسبه نمی‌توان پنهان کرد.

این نماینده نگون بخت در بخش دیگری از نطق خود در مجلس ولایت گفت: اقتصاد کشور ویران شده است. خرابه‌ای درست کرده‌ایم که داروی آن کشتن صدها سلطان دیگر هم نیست. اگر همه فعالان اقتصادی را هم اعدام و زندان کنیم، این خرابه درست نمی‌شود. راه حل آن را باید در جای دیگری جست و جو کرد.


از ۲تن سکه کشف شده، یک سکه هم ندیدیم!

وکیل ورثه «وحید مظلومین» معروف به «سلطان سکه» با اظهار بی‌اطلاعی درباره دستگیری همدست مظلومین که از سوی رئیس پلیس امنیت اقتصادی اعلام شد، به جزئیات تاریک پرونده سلطان سکه اشاره کرده و می‌گوید: «رئیس پلیس تهران اعلام کرده که دو تن سکه از وحید مظلومین کشف کرده بودند اما تاکنون یک سکه هم ارائه نکرده‌اند و ما متوجه نشده‌ایم دقیقا چه شده است؟».

نقاط تاریک پرونده سلطان سکه؛ ۲ تن سکه مظلومین چه شد؟

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از دستگیری یکی از دلالان سکه و ارز با گردش حساب بانکی ۱۲ تریلیون و ۵۵۲ میلیاردریالی خبر داد.

به گزارش شرق؛ سرهنگ نعمت‌الله علیپور گفته است: «پس از دستگیری سلطان سکه، شناسایی همدستان او نیز در دستور کار قرار گرفت و در این راستا شخصی به هویت «ج. ح» مورد شناسایی واقع و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که این فرد با همکاری «وحید مظلومین» معروف به «سلطان سکه»، سکه و ارز‌ها را از بازار جمع‌آوری کرده و موجب افزایش قیمت سکه شده بود».

وحید مظلومین، معروف به «سلطان سکه» یا همان «ملاعمر» معروف در بازار طلا، اوایل تابستان سال ۹۷ از سوی مأموران پلیس پایتخت دستگیر و در سحرگاه روز چهارشنبه ۲۳ آبان همان سال به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه فساد، اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیرقانونی و غیرمجاز و قاچاق عمده و کلان ارز و سکه اعدام شد.

مهرداد قربانی، وکیل ورثه وحید مظلومین در گفتگو با «شرق» با اظهار بی‌اطلاعی درباره دستگیری همدست مظلومین که از سوی رئیس پلیس امنیت اقتصادی اعلام شد، به جزئیات تاریک پرونده سلطان سکه اشاره کرده و می‌گوید: «رئیس پلیس تهران اعلام کرده که دو تن سکه از وحید مظلومین کشف کرده بودند، اما تاکنون یک سکه هم ارائه نکرده‌اند و ما متوجه نشده‌ایم دقیقا چه شده است؟».



شهنام October 28, 2019 02:50 AM

سکه ها آب شده و صرف ساختن گنبد طلایی برای امام پانزدهم و شانزدهم خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور May 19, 2020 01:20 PM

در راس تمام امور اخوندها هستند و این ها عوامل درجه دوم و سوم هستند اعدام این ها برای برائت خود اخوندها هست که اصل ماجرا بوده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی May 19, 2020 03:01 PM

باید پرسید اینها سر در آبشخور کدام نهاد و مسئول حکومتی داشته اند که با این سن وسال توانسته اند چنین رانت سوپر کلانی را بجیب بزنند؟؟ بطور قطع ویقین اینها مهره عواملی در پشت صحنه هستند که باید قربانی بشوند، ومیشوند چرا جمشید بسم الله با انهمه سر وصدا محاکمه نشد وحکم اعدام نگرفت؟ چرا بابک زنجانی دارد توی اوین هر 5 شنبه ملاقات شرعی میگیره ومحمد نوری زاد باید در زندان وکیل آباد باید زجر کش بشود؟ این چرائی هاست که مهم است حکومت اسلامی یک مافیای ضد ایرانی است که باید بهر طریق ممکن نابود شود ولو با موشک های

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو May 19, 2020 10:18 PM

تصوراینکه خرده دزدهائی را استخدام کنید وتمامی امکانات و ارتباطات آنچنانی را برایشان مهیا سازید که ازخرده دزد بودن به کلان دزدتبدیل شوند وبه یکباره هرانچه دزده اند واندوخته اند تصاحب منیدوبا ادعای عدالت همگی انها را اعدام کنید حکومت اخوندی دراین چهل اقشارنجومی ازخرده دزدها به عمد محیطی مناسب برای تبدیل شدن انها به کلان دزدها وجمع وادوخته کردن میلیاردها ثروت ازاد گذاشته است که زمانی ثروت های اندوخته انها راتصاحب و برای عدالت نمائی محو و اعدام کند- سلطان سکه و ثروت های کلانش چه شدند؟ ثروت های کلان سلطان قیرو کاغذ چه شدند ؟ حکومت تازی بزغاله هایش درمراتع مردم که همان اقتصاد مردم باشد به چرا کردن وفربه شدن وامیدارد زمانی که به گوسفندهای فربه تبدیل شدند یکی پس دیگری سرمی برد و کوشت انها تصاحب می کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی August 11, 2020 06:26 PM

ازبهمن 1357 تا به امروزهزاران هزارایرانی باجرمهای ناکرده و جرمهای انتسابی بیمورداعدام شده اند امایک موردآخوندوعمامه دارکه جملگی منشا همه فسادهاودزدیها وغارتگریهاهستند درزمره اعدام شدگان نبوده اند چرا بابک زنجانی که بیش ازسه سالست حکم اعدام گرفته ومیلیاردها دلاراختلاس ودزدیهای اوباسندومدرک اثبات شده وحکم اعدامش نیزدردیوان عالی ملایان تائیدشده اعدام نشده ودرزندان داردشاهانه زندگی میکند بابک زنجانی یکی ازهزاران است اکثردزدانی که دربسترحکومت اسلامی دست به اختلاسهای کلان زده اندودرمحاکمات جرمشان به اثبات رسیده وهریک دست دردست یک ملایایک مسئول رده بالای حکومتی ودرنهایت سیم شان درپریز بیت رهبری قرارداردتوانسته اند ازمجازات اعدام ومفسدفی الارض بودن بگریزند؟چرا به حسابهای محسنی اژه ای و رسیدگی نمیشود؟ چرا گریبان شمخانی را نمیگیرند؟ وچراهای دیگر

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: