انصار حزبالله اعتقاد قلبی دارد که ضرب و شتم حرام است
خبرآنلاین: هفتهنامه آسمان در گزارشی با عنوان «بازگشت انصار» به دگردیسی اعضای این تشکل رزمندگان دفاع مقدس، پرداخت و نوشت:
• موسسان انصار 18 نفر بودند که به سه گروه تقسیم میشدند. گروه وابسته به ذوالقدر که تعدادشان 7 نفر بود. هفت نفر هم از طرف عبداللهی معرفی شدند و چهار نفر هم با الله کرم بودند.
• حسین اللهکرم از این تیم جدا شده است. او در مسجد ارگ پای منبر منصور ارضی مینشیند. در وزارت خارجه یک پست کلیدی گرفته و نزدیکانش او را دکتر خطاب میکنند نه سردار یا حاج آقا. او تشکل دیگری را با عنوان «نوسازی معنوی حزب الله» راه اندازی کرده تا بدنه نیروهای حزب الهی را ساماندهی کند. او آرام و شسته رفته حرف میزند و سعی میکند شبیه استاد دانشگاه باشد.
• مسعود دهنمکی، دیگر پرچمدار جمعیت انصار حزب الله نیست و به مقام فیلمسازی رسیده و رکورد فروش را میشکند.
• عبدالحمید محتشم دبیر کل و سخنگوی دیرپا و صریح این جمعیت برخلاف سالهای گذشته که در مقالاتش برای تمام سیاست مداران خط و نشان میکشید، این روزها هر درخواست مصاحبه ای را رد میکند.
• حجت الاسلام پروازی به حاشیه ورامین رفته و مزرعه داری میکند.
این نشریه با صادق کوشکی از نویسندگان ارگان انصار حزب الله «یالثارات» هم مصاحبه کرده که گزیده آن در ادامه میآید:
• هدف از راهپیماییهای عمومی حزب الله، اعتراض به منکرات بود و قصدی برای کسب قدرت نداشته و ندارد. به همین دلیل هیچگاه اعضای اصلی انصار حزب الله برای پستی و انتخاباتی کاندیدا نشدند.
• در یک دوره بی حجابی مصداق منکرات است. در یک دوره سرمایه داری مصداق منکرات بود که ریشه در اشرافی گری دارد. در یک دوره هم گفتههای سروش مصداق منکرات بود و یک دوره اعتراض به فیلمهای سینمایی کشیده شد.
• در دوره آقای هاشمی انصار حزب الله به اشرافی گری اعتراض داشتند. این اعتراض در قالب یک منکر بود نه تحلیل اقتصادی. یعنی اشرافی گری را صرفا یک پدیده اقتصادی با الگوی تحلیل مارکسیستی نمیدید.
• انصار حزب الله هم به دیدگاههای کارگزاران و فائزه هاشمی اعتراض داشتند و هم به گرایش کارگزاران به عنوان نماد طبقه سرمایه دار جدید معترض بودند و آن را بروز سرمایه داری جدید در ایران میدانستند که ارزشهای ساده زیستی را نفی میکند و رابطه با امریکا را مطرح میکند.
• انصار حزب الله بیشترین نقدی که به خاتمی داشت به عملکرد او در وزارت ارشاد بود. اما نمیگفت که حامی ناطق نوری یا ری شهری است. چون با جناح موسوم به راست سنتی نسبتی نداشت، مدام میگفت هر کسی که با منکرات مشکل دارد، او را نفی میکند.
• همین الآن وزیر ارشاد به جریان راست سنتی تعلق دار اما واکنش انصار حزب الله با او همانند مسجد جامعی است.این نشان میدهد که حزب الله کاری به این تقسیم بندیها ندارد.
• کیهان برای خودش مصالح سیاسی خاص دارد و هیچ وقت علیه مفاسد اخلاقی اعتراض نمیکرد. در دوره خاتمی هم مسائل سیاسی را نقد میکرد اما هیچ وقت نمیگفت مثلاً چرا بی حجابی ترویج میشود.
• افراد زیادی رفتارهایی کردهاند که منجر به خشونت شده ولی بروید از خودشان سؤال کنید؛ انصار حزب الله هیچ وقت در این مسائل نقش نداشته و اگر کسان دیگری رفتارهای خشن میکنند، ربطی به انصار حزب الله ندارد. این گروه که نمیتواند بیانیه بدهد و بگوید ما رفتار خشن نداریم! در واقع کسانی که میگویند انصار حزب الله رفتار خشونت آمیز دارد باید بیایند اثبات کنند نه اینکه انصار اثبات کند که این کار را نکرده است.
• انصار حزب الله اعتقاد قلبی دارد که ضرب و شتم حرام است. یک زمانی در دانشگاه تهران در اعتراض به دکتر سروش مدام تجمع و درگیری میشد ولی مگر حزب الله آنها را برگزار کرده بود؟ همان زمان ده نمکی در یک تجمعی حضور پیدا میکرد و اتفاقاً به خشونت هم کشیده می شد وی این در حالی بود که او چهار سال قبلش از انصار حزب الله جدا شده بود.
• خیلیها می گویند الله کرم و ده نمکی یعنی انصار حزب الله. اما این حرف بی معنی است. چون این دو از سال 74 ارتباطی با انصار نداشتند.