آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 28 تیر ماه 1394 = 19-07 2015

پادزهر جام زهر اتمی، ادامه آشوبگری در منطقه

زینت میرهاشمی: خامنه ای در سخن پراکنی خود در روز شنبه 27 تیر، با تاکید بر ادامه سیاست ماجراجویانه و آشوبگرانه در منطقه، موضع خود را در برابر پس لرزه های احتمالی اجرایی شدن توافق وین بیان کرد. بر اساس حرفهای خامنه ای، قرار است پولهای بلوکه شده پس از دریافت برای بشار اسد، حزب الله لبنان، حوثی های یمن و مزدوران رژیم در عراق هزینه شود.

در فراسوی سخن پراکنی خامنه ای، جا خالی دادن او نشانه ترس از تاثیرات اجرایی شدن «برجام» است. زیرا تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی برای رژیم تضمین بقا بود. روشن است که اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی بتواند اقدامات رژیم را راستی آزمایی کند و بر صلح آمیز بودن تاسیسات باقی مانده پس از توافق وین صِحِه بگذارد، توان خامنه ای برای آشوبگری در منطقه ضعیف خواهد شد و این چالشی است که خامنه ای اکنون در برابر آن گارد گرفته است.

بر این منظر رفتار و اعمال رژیم ولایت فقیه در منطقه پس از توافق جامع در وین هم برای خامنه ای اهمیت زیاد دارد و او فکر می کند ادامه آشوبگری در عراق، سوریه، لبنان، یمن و....می تواند پادزهر نوشیدن جام زهر در وین باشد.


جواب رد خامنه ای به غربیها و کشورهای عربی

خامنه ای درخواستهای غرب برای تغییر سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی و دست کشیدن از آشوبگری را رد کرد و گفت: جمهوری اسلامی از حمایت خود از دوستانش در منطقه دست نخواهد کشید. کشورهای غربی بویزه رئیس جمهور آمریکا امیدوار بودند که پس از توافق هسته ای، رژیم ایران سیاست منطقه ای خود را تغییر دهد. کشورهای عربی نیز از رژیم تهران خواستند از توافق هسته ای و آزاد شدن دلارهای نفتی برای ادامه ماجراجويی های منطقه ای استفاده نکند.

خامنه ای روز شنبه در نماز عید فطر گفت: با این مذاکرات هسته ای و با متنی که تهیه شده، سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد. چه این متن تصویب شود و چه نشود اجازه هیچ گونه سوء استفاده از آن داده نخواهد شد. اجازه خدشه در اصول اساسی نظام اسلامی به کسی داده نمی شود .

خامنه ای گفت: البته برای تصویب این متن یک مسیر قانونی پیش بینی شده ای وجود دارد که باید این مسیر را طی کند و خواهد کرد. این را به خود برادران عرض کردم: قابلیت های دفاعی و حریم امنیتی کشور به فضل الهی حفظ خواهد شد، اگر چه می دانیم دشمنان بر آن تکیه زیاد دارند.

خامنه ای افزود: جمهوری اسلامی در این فضای تهدیدی که دشمنان برایش به وجود می آورند، هرگز تسلیم زیاده خواهی های دشمن نخواهد شد. نکته بعدی این است که این متن چه تصویب بشود چه نشود، ما از حمایت دوستانمان در منطقه دست نخواهیم کشید، از ملت مظلوم فلسطین، از ملت مظلوم یمن، از ملت و دولت سوریه ، از ملت و دولت عراق، از مردم مظلوم بحرین و از مجاهدان صادق مقاومت در لبنان و فلسطین که همواره مورد حمایت ما خواهند بود.

خامنه ای گفت: گاهی در موارد استثنائی مثل هسته ای بر اساس مصلحت مذاکره کرده ایم اما همان طور که بارها تکرار کردیم ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون منطقه ای مذاکره ای نداریم. در مورد مسائل دوجانبه مذاکره ای نداریم، سیاست های آمریکا در منطقه 180 درجه با ما اختلاف دارد.

خامنه ای گفت: آمریکاییها، حزب الله لبنان را متهم به تروریسم می کنند، از این بی انصافی بالاتر نمی شود. با یک چنین سیاستی چگونه می شود مذاکره کرد،‌ معامله کرد و یا توافق کرد.

خامنه ای افزود: نکته بعدی در مورد رجزخوانی آمریکایی هاست در این چند روزه اخیر، بعد پایان این مذاکرات گذشته حضرات مسئولین آمریکایی با دولتمردانشان و دولت‌زنانشان هر کدامشان به نوعی رجزخوانی می کردند البته ما ایرادی به کار آنها نداریم مشکلات داخلی، آنها را وادار به رجز خوانی می کند که ما جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره کشاندیم.

خامنه ای گفت: آنچه مانع جمهوری اسلامی در مسئله تولید سلاح هسته ای است تهدید و توپ و تشر آنها نیست، یک مانع شرعی است. اهمیت این فتوا را می دانند در عین حال باز می‌گویند که ما بودیم؛ به ملت خود راست نمی گویند حقیقت را نمی گویند.

خامنه ای افزود: آنها می گویند جمهوری اسلامی را تسلیم کردیم. تسلیم جمهوری اسلامی را مگر به خواب ببینید. 5 رئیس جمهور (آمریکا) از اول انقلاب تا امروز بر این آرزو که جمهوری اسلامی را تسلیم کنند یا مردند یا در تاریخ گم شدند، شما هم (اوباما) مثل آنها. شما هم این آرزو را هرگز به دست نمی آورید که ایران اسلامی را تسلیم کنید.

خامنه ای در ادامه گفت: یکی از آخرین برکات این ماه راهپیمایی عظیم روز قدس بود. ملت ما را باید از شعار و حقانیتش شناخت. همه فهمیدند شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا فضای کشور را تکان داد.



masoudm July 18, 2015 09:06 AM

به قول کرمانشاه ایها ارواح دالگت هم چیزرا آب دادی حالا دور علی گلابی میای واسه امت همیشه در صف خودتی ببم جان دجالگری را از آن دجال بزرگ خوب یاد گرفتی آن گور به گور شده میگفت در جنگ پیروز شدیم ولی جام زهر خوردن حالا شما شیاف زهر را از قرار معلوم استعمال کردین آخه با نرمش قهرمانانه خم شدین حاج آقا

گزارش یا اعتراض به این نظر


سام July 18, 2015 09:37 AM

با درود: دولتمردان آمریکا + ۵ قدرت جهانی، درراس آن اوباما و همکارانش با اجرای آزاد سازی غیرقانونی حدود ۱۸۰ میلیارد دلار از پولهای بلوکه شده نفتی مربوط به عموم ایرانیان ازروی کینه و زخمهای عمیق دیرینه که دردوران حکومتهای مردمی پهلوی داشته اند توسط نوکرهای سرسپرده خود درایران ازجمله خامنه ای را بران داشته که با ترفندهای ازپیش طراحی شده توسط خود کشورهای غربی بویژه دولت آمریکا بهدف آرام نگاه داشتن اکثریت مردم مخالف،خاموش وبه کنترل در آوردن برخی از تندروهای پرخاشگر داخل حکومتی همچنین به افزودن باورمندی تروریستهای منطقه خاورمیانه وجهان ازحمایتهای رژِم پس ازاین توافق ننگین کمک نماید ! ناگفته نماند حاکمیت آزادی راستین وبدنبال آن ترقی و پیشرفت درایران ازنظردول غربی سمیست مهلک وعذاب آور اما این بستگی به عملکرد این مردم بظاهرخاموش دارد پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


ali July 18, 2015 12:31 PM

اين اوباما گفته تنها دو راه براي مهار برنامه ي هسته اي آخوندها وجود دارد که گفتگو و توافق و ديگري جنگ است که ممکن نيست بايد به اين هالو گفت که گوش درازش فرياد اوباما يا با اونا يا با ما را نشنيد راه سوم حمايت مردم و اجراي بي چون و چراي حقوق بشر است
تاريخ بجاي نام اوباما بايد اوباملا را جاي گزين کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


amir July 19, 2015 04:41 AM

ما که از اول گفتیم سید افلیج زهوار در رفته را رو بدهید عاقبت بر ریش وعمامه اش م ی ر ی ن د !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: