آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 مهر ماه 1402 = 27-09 2023

پرتاب ماهواره سپاه؛ آمریکا: ماجراجويی موشکی+فیلم تبریک به رهبر

به گزارش رسانه های حکومتی، سپاه پاسداران امروز سومین ماهواره نظامی خود را با موفقیت به مدار زمین فرستاد. صداوسیما گفته: ماهواره تصویربرداری نور سه در ارتفاع ۴۵۰ کیلومتری (۲۸۰ مایلی) از سطح زمین بر روی مدار قرار گرفته است.

بنابر این گزارش نور ۳ با ماهواربر سه مرحله‌ای «قاصد» به فضا پرتاب شده است. سپاه پاسداران در اسفندماه ۱۴۰۰ گفته بود ماهواره «نور ۲» را با همین ماهواره‌بر سه مرحله‌ای به فضا فرستاده است. (فیلم زیر)

این در حالیست که به گزارش سی ان ان، پرتاب ماهواره توسط سپاه پاسداران به عنوان یک اقدام تحریک آمیز تلقی می شود، زیرا وسایل نقلیه پرتاب کننده از فناوری مشابه با موشک های بالستیک قاره پیما استفاده می کنند.

به گفته کارشناسان، موشک هايی در پرتاب ماهواره سپاه پاسداران مورد استفاده قرار می گیرد که موتورهای آن با طراحی کره شمالی ساخته شده است.

انها می گویند: هر پرتابی چه موفقیت‌آمیز و چه ناکام، به حکومت تهران اجازه می‌دهد که تجربه و فناوری حاصل از آن را در برنامه موشکی خود استفاده کند و این کار را در تحت پوشش برنامه فضایی جلوه دهد و به پیش ببرد.

کشورهای غربی از رژیم ایران خواسته اند که همه فعالیت‌های موشکی خود را متوقف کند. آنها ضمن ابراز نگرانی از فعالیت‌های موشکی رژیم ایران اعلام کردند که این فعالیت‌ها باعث بروز بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

ایالات متحده می‌گوید که تکنولوژی بالیستیک دوربردی که برای پرتاب ماهواره استفاده می‌شود می‌تواند به دست جمهوری اسلامی برای شلیک کلاهک اتمی نیز مورد استفاده قرار گیرد.





www.youtube.com/watch?v=P4b0RNTN808

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: