آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 اسفند ماه 1401 = 04-03 2023

فیلم؛ حمله به خانواده‌های دانش‌آموزان مسموم‌ شده و وخامت اوضاع

با وجود نگرانی های گسترده در ایران درباره تشدید مسمومیت در مدارس دختران، امروز هم مسموم شدن دانش آموزان دختر در برخی از شهرها از جمله تهران گزارش شده است.

علاوه بر تهران، شهریار، پاکدشت، کرج، بروجرد، صفادشت، لاهیجان و رشت، مدارسی نیز در شهرستان‌های همدان، کبودرآهنگ و کوار در استان فارس زنجان کاشان پرند تبریز اصفهان، املش هدف این حمله‌ها قرار گرفتند.

در همین حال ویدئو‌هایی از مسمومیت دانش‌‌آموزان پسر دستکم در دو مدرسه در شهرهای رشت و تهران منتشر شده است.

همزمان گروهی از خانواده‌های دانش‌آموزان مقابل ساختمان های آموزش و پرورش تهران دست به تجمع زده‌ و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. تصاویر ویدئويی نشان می دهد که تجمع کنندگان هدف حمله مزدوران لباس شخصی قرار گرفته اند. (فیلم زیر)

تداوم مسمومیت دختران دانش آموز باعث نگرانی های جدی در ایران شده اما مقام های حکومتی می‌گویند که رسانه های دشمن به این نگرانی دامن می زنند و مدعی شده‌اند که هنوز «سرنخی» در این باره پیدا نشده است.

فرزانه روستایی، تحلیلگر سیاسی مقیم خارج کشور در این باره به رادیو فرانسه گفته: در کشوری که دوربین‌های مدار بسته در هر کوی و برزن آن نصب است و با استفاده از آنها یک فرد معترض به یک بسیجی در هر نقطه از کشور فوراً شناسایی و دستگیر می‌شود، چطور می توان باور کرد که پس از حملۀ شیمیایی به بیست و شش مدرسه در سراسر کشور و مسموم شدن بیش از هزار دانش آموز هنوز مقامات امنیتی و اطلاعاتی دولت هیچ سرنخی پیدا نکرده‌اند.

وی گفت: این سکوت پرمعنا دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و بیت رهبری تنها یک معنا می تواند داشته باشد و آن این است که حملۀ شیمیایی به دانش آموزان دختر اقدام هماهنگ همین نهادها است که بر کلیه دوربین های مداربستۀ کشور کنترل و نظارت کامل دارند و هر کجا که لازم تشخیص بدهند آنها را قطع می‌کنند. این رفتارها ویژۀ تمام نظام های تمامیت‌خواهی است که خود را در خطر حتمی سقوط می بینند.

خانم روستايی افزود: با این اقدامات محافل قدرت می خواهند مردم ایران را بترسانند تا در اعتراض به حکومت به خیابان‌ها سرازیر نشوند. هدف از این حمله ارسال این پیام به مردم ایران است: ما ادامۀ اعتراض‌ها و جنبش "زن، زندگی، آزادی" را تحمل نخواهیم کرد.




www.youtube.com/watch?v=8A-bY8YJnw8

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: