آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 1 تیر ماه 1401 = 22-06 2022

قاضی منصوری را کشتند، اینهم سرنوشت تاجر بسیجی

دیوان عالی جمهوری اسلامی، حکم دادگاه بدوی در پرونده سید حسن میرکاظمی معروف به "حسن رعیت" را تأیید کرد. او که متهم ردیف اول پرونده "۴۰۰ میلیون یورویی" است، به ۳۵ سال زندان محکوم شده است.

حسن رعیت کیست؟

خبر دستگیری سید حسن میرکاظمی معروف به حس رعیت اولین بار مردادماه ۱۳۹۸ منتشر شد. در آن زمان خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه او در باغ شخصی‌اش "به همراه ۱۷ قلاده ببر" بازداشت شده است. ماجرای باغ او در جاده کرج که به بهشت گمشده مشهور بود و پاتوق رفقای او، مداحان و افراد با نفوذ بود، در شبکه‌های اجتماعی و بسیاری وب‌سایت‌ها می‌چرخید.

اما نام میرکاظمی با مداح هفت‌تیر کشی که پس از تصادف با یک خودروی پژو و درگیری با سرنشین آن اقدام به هفت‌تیرکشی و شلیک کرده بود هم پیوند خورده است. این اتفاق سال ۱۳۹۲ افتاد و برخی وب‌سایت‌ها در آن زمان از این احتمال نوشتند که هفت‌تیر متعلق به میرکاظمی بوده ولی برای فیصله دادن راحت‌تر ماجرا، آنرا به آن مداح معروف نسبت داده‌اند.

اما تصویر هفت‌تیر به کمر او در بحبوحه‌ی رویدادها و سرکوب معترضان به نتایج انتخابات ۸۸ در حالی که بر ترک موتور سوار است و در خیابان‌های تهران می‌تازد، در حافظه بسیاری از کسانی که خبرهای آن روزها را رصد می‌کردند، حک شده است.

"یار غار بابک زنجانی"

حسن رعیت تصویر و نامش با بابک زنجانی هم پیوند خورده است. نماینده دادستان در قرائت کیفرخواست حسن رعیت در نخستین جلسه‌های دادگاه، به روابط نزدیک او "با برخی مسئولین و مفسدان اقتصادی چون اکبر طبری، قاضی منصوری و بابک زنجانی" اشاره کرده و رعیت را "یار غار بابک زنجانی" نامیده بود.

نام آشنای دیگری که در پرونده حسن رعیت به چشم می‌خورد، نام قاضی منصوری است که ۳۰ خرداد ۹۹ خبر مرگ یا "خودکشی" او در رومانی منتشر شد. دادستان‌های رومانی در آن زمان اعلام کردند، او از طبقه پنجم هتل و از ارتفاع بیست متری به پایین پریده و پس از برخورد با زمین، در لحظه جان باخته است.

غلامرضا منصوری‌، متهم ردیف نهم "پرونده فساد اکبر طبری" بود که با بازداشت طبری از ایران خارج و به رومانی رفته بود.

منصوری متهم به اخذ ۵۰۰ هزار یورو رشوه بود و چند روز پس از آن‌که گفت برای حضور در دادگاه به ایران برمی‌گردد، جسدش در هتلی در شهر بخارست پیدا شد. دویچه وله




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: