آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 10 مرداد ماه 1400 = 01-08 2021

کرونا در بند زنان اوین؛ فعال محیط زیست هم مبتلا شد

به دنبال شیوع گستره کرونا در بند زنان زندان اوین، نیلوفر بیانی، فعال محیط زیستی محبوس در این زندان به کرونا مبتلا شده است. در پی بروز شدید علائم کرونا در میان تعدادی از زندانیان بند زنان زندان اوین و انجام تست از برخی زندانیان، تست کرونای خانم بیانی نیز مثبت اعلام و به قرنطینه منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، تست کرونای نیلوفر بیانی، فعال محیط زیستی محبوس در زندان اوین، مثبت اعلام شد.

بر اساس این گزارش، نیلوفر بیانی به همراه سه نفر دیگر از زندانیان بند “نسوان” زندان اوین که به دلیل داشتن علایم بیماری کرونا در روز پنج شنبه ۷ مردادماه تست پی‌سی‌آر داده بودند، با مثبت شدن نتیجه آزمایش به بند قرنطینه این زندان منتقل شده‌اند.

شیوع کرونا در بند زنان زندان اوین به حدی رسیده است که علاوه بر زندانیان، تعدادی از مسئولان این بند از جمله شهلا برنجی، افسر جانشین سرشیفت بند زنان اوین، الهام بهارمست و زینب شیردل، دو تن از سرشیفت های بند زنان اوین نیز با تست کرونای مثبت به مرخصی اعزام شده اند.

همچنین در پی شیوع ویروس کرونا در بند زنان زندان اوین، سپیده کاشانی، عالیه مطلب زاده، زهرا جمالی، زینب همرنگ و آرزو قاسمی، مژگان کاوسی، مریم سامقانی، گیتی پورفاضل و رضوانه احمدخانبیگی به دنبال مثبت شدن تست کرونا و وضعیت نامناسب جسمی به مرخصی اعزام شدند.

نیلوفر بیانی یکی از ۸ فعال محیط زیستی است که در یک پرونده مشترک توسط سازمان اطلاعات سپاه، در بهمن و اسفند ۱۳۹۷ بازداشت شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: