آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 5 آذر ماه 1397 = 26-11 2018

سپاه؛ آلوده کردن جوانان عراقی به مواد مخدر

فرماندار نظامی استان بصره در جنوب عراق، حکومت ایران را متهم کرد که در پوشش محموله های تجاری، مواد مخدر را در عراق وارد و توزیع می کند.

به گزارش رادیو فرانسه، تلویزیون العربیه نیز با انتشار گزارشی فاش کرد که بخش مهمی از قاچاق مواد مخدر در عراق را مادۀ مخدر شیمیایی "شیشه" تشکیل می دهد که وسیعاً در ایران تولید می شود و از طریق محموله های صادراتی کفش و لباس وارد عراق می شود.

همین منبع افزوده است که یکی از منابع مهم مالی سپاه پاسداران، قاچاق مواد مخدر است.


فاصله گرفتن عراق از جمهوری اسلامی

روزنامه واشینگتن پست نوشت که بر اساس نظرسنجی های اخیر، حکومت ایران به تدریج پایگاه مردمی خود را در عراق از دست می دهد.

به گزارش رادیو پیام اسرائیل، دولت بغداد خواهان برچیدن گروه مسلحی است که “الحشد الشعبی” (بسیج مردمی) نام دارد و با هزینه حکومت ایران در عراق برپا شده و در واقع وسیله ای برای اجرای هدف های سیاسی و دینی رژیم ایران در عراق است.

مردم عراق، این شیوه رفتاری رژیم ایران را یک ترفند کولونیالیستی به هدف تسلط بر آن کشور می دانند و خواهان برچیدن آن هستند. ولی خامنه ای در دیدار با رئیس جمهوری عراق به وی هشدار داد که مبادا این نیرو را که بازوی عملیاتی رژیم ایران در عراق است، برچیند.

آگاهان می گویند که برای دولت عراق، ادامه برخورداری از پشتیبانی ایالات متحده بسیار ضروری است و دولت جدید بغداد خواهد کوشید روابط دوستی با رژیم ایران، در محدوده ای باشد که ادامه دوستی بین عراق و آمریکا خدشه دار نشود.

واشینگتن پست در آخرین شماره خود نوشت که نظرسنجی اخیر نشان می دهد که میزان محبوبیت رژیم ایران در عراق به شدت کاهش یافته و علت آن منافع اقتصادی مردم عراق در ادامه همکاری با ایالات متحده است.

در ماه های گذشته چندین رشته تظاهرات گسترده علیه حکومت اسلامی ایران در شهرهای مختلف عراق و به ویژه در بصره رخ داد و از جمله کنسولگری رژیم ایران در آن شهر به آتش کشیده شد.


ایران؛ سفیر جدید آمریکا در عراق کیست؟

متیو تولر بعنوان سفیر امریکا در عراق، انتخاب شده است. تحلیلگران مسائل سیاسی در عراق معتقدند که انتخاب تولر همگام با تهاجم آمریکا علیه رژیم ایران صورت گرفته و این دیپلمات آمریکايی به مواضع عداوت آمیز خود در قبال حکومت ایران معروف است.

العربی الجدید در گزارشی نوشته است: تحلیلگران سیاسی در عراق بر این عقیده اند که ترامپ شخصی را به عنوان سفیر ایالات متحده در عراق انتخاب کرده که از منتقدین سرسخت سیاست‌های رژیم ایران و نفوذ تهران در عراق، سوریه و منطقه عربی است.

یک مسئول بلند پایه در دولت عراق در گفتگو با العربی الجدید گفت: باید به این تصمیم ترامپ در مورد انتخاب تولر بعنوان سفیر جدید آمریکا در بغداد، با تامّل نگریسته شود. علاوه بر اینکه وی دشمنی سرسختانه ای با رژیم ایران دارد و نمی‌توان دوران حضور او در بغداد را راحت توصیف کرد، بلکه باید تولر را سفیر جنگ در عراق نامید.

این منبع نوشت: پس از تشکیل دولت جدید عراق و مشخص شدن نخست وزیر و رئیس جمهور این کشور، آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند تا کادر خود در عراق را به شکل کامل تغییر دهند و مسئولان عراقی فضای عمومی و فعلی در عراق را پس از تعیین تولر به عنوان سفیر ایالات متحده نگران کننده ارزیابی کرده و معتقدند واشنگتن به دنبال آن است تا دولت عراق را به سمت تنش و درگیری با رژیم ایران سوق دهد.




ali November 13, 2018 02:25 PM

پیشاپیش پوزش میخوام اما به لطف نظام دزد جمهوری اسلامی و زیر سایه ولایت وقیح اونی که به ما نریده بود کلاغ ک دریده بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang November 13, 2018 02:44 PM

پاسداران ایران معروفند در حمل نقل مواد مخدره در فروش دخترهای جوان ایرانی به عربها و در کمک کردن فرستادن تروریستهای القاده از افغانستان به اروپا از راه زمینی عراق و سوریه و لبنان چیزی که دولت امریکا هر روز به دولت عراق گوشزد میکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی November 15, 2018 04:33 PM

اگربخواهیم بیطرفانه ومنطقی قضاوت کنیم باید کارنامه چهل ساله جمهوری اسلامی درپیوند باهمسایگان خودوهمچنین عملکرداین نظام خشونت طلب وشیعه گستررابازکنیم وآنراجزبجز بررسی کنیم جمهوری اسلامی ازهمان روزاول ظهورش چه نوع روابطی باهمسایگان ماداشته؟؟ آیا بجزجنگ افروزی ودخالت واعزام نیروهای مخرب برای همسایگان داشته است؟ خیر خیر خیر باایالات متحده امریکا چه وضعی داشته ایم؟آیا بجز مرگ برآمریکا وآتش زدن پرچم وتجاوزبسفارت وگروگانگیری داشته ایم ؟ خصومت ودشمنی یعنی چه؟ بیادبیاورم آنزمانی راکه خمینی میگفت بایداسلام رابهمه جهان صادرکنیم فراموش نکنیم ترورهای جمهوری اسلامی درکشورهای اروپائی وباج گرفتن ازاروپائیهائی را یک نظام حکومتی بی اخلاق با چنین کارنامه سیاه وعملکرد نابخردانه ای میتواند ازدیگران بخواهد که بازبان دوستی بااومعامله کنند؟ امری غیرممکن است

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین November 26, 2018 03:00 PM

مافیای اسلامی بسیاری از ایرانیان، افغانها و لبنانی ها را معتاد کرده و اکنون میخواهند جوانان عراقی را معتاد کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


کوه یخ November 27, 2018 01:00 PM

دولت عراق خودش هم همدست جمهوری اسلامی در گسترش اعتیاد بین جوانان عراقی است و گرنه روابطش را با سپاه و چ ا قطع می کرد هم دولت عراق و هم دولت چ ا هردو دست نشانده استعمار هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: