آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 23 مهر ماه 1395 = 14-10 2016

سخنان بی سابقۀ هیلاری کلینتون درباره چین

براساس اسناد جدیدی که وب‌سایت ویکی‌لیکس منتشر کرده، هیلاری کلینتون زمانی به طور خصوصی گفته بود که آمریکا در صورتی که دولت چین در مهار برنامه هسته‌ای کره‌شمالی کوتاهی کند، اقدام به محاصره چین با سامانه دفاع موشکی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارات هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری توسط ویکی‌لیکس در قالب مجموعه‌ای از ایمیل‌های متعلق به رییس ستاد انتخاباتی وی منتشر شده است.

در بخشی از این ایمیل‌ها درباره مساله چین، کلینتون گفته که زمان تصدی‌اش بر وزارت خارجه آمریکا اقدام به مقابله با چین کرده بود.

به گفته کلینتون او به مقامات چینی گفته بود که آمریکا ممکن است برای مقابله با تهدید موشکی کره‌شمالی کشتی‌های بیشتری را در منطقه مستقر کند.

در همین راستا کلینتون تصریح کرده است: اگر کره شمالی موفق به دستیابی به موشک بالستیک شود، نه فقط هم‌پیمانان آمریکا در اقیانوس آرام را تهدید خواهد کرد بلکه آنها می‌توانند هاوایی و سواحل غربی آمریکا را نیز هدف قرار دهند.

کلینتون در یک سخنرانی در سال 2013 گفته بود: ما چین را با سامانه دفاع موشکی محاصره خواهیم کرد. ما تعداد هرچه بیشتری از ناوگان موشکی خود را در منطقه به کار خواهیم گرفت. بنابراین به چین می‌گوییم یا شما آنها را کنترل کنید و یا ما مجبور خواهیم شد از خود در مقابل آنها دفاع کنیم.

همچنین کلینتون در یک سخنرانی دیگر در سال 2013 گفته بود که "منطق چین این است که آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم می‌خواست اقیانوس آرام را به دریای آمریکا نامگذاریی کند."



arzhang October 14, 2016 02:49 PM

۲۵ سال پیش چین یک کشور فقیر کمونیست بود و امریکا بهش پیشنهاد کمک کرد بشرط اینکه چین جزو خانواده دنیا شود (دمکراسی بشود) و با آمریکا همکاری کند برای صلح و رفاه و آسایش بشر و چین قبول کرد که اول از همه ۱۰ سال طول کشید تا آمریکا به چین یاد داد که چطوری کاپیتالیست شود که بعد از آن امریکا تمام کارخانها و ماشینهای مثل نساجی خودش را داد به چین نتیجه اش دولت چین نسبت به ۳۰ سال پیش بیشتر دمکرات هست تا کمونیست و اولین رتبه آقتصاد دنیا را داره و سالانه ۷ میلیون بازرگان چینی میاند آمریکا و به همان اندازه بازرگانان آمریکایی میرند چین که این حقیقت یک روی سکه هست انطرف سکه ارتش چین هست که هنوز کمونیست و ضد آمریکایی است و در این ۲۰ سال آمریکا را مجبور کرده که بهش کمک نظامی کند مثل ساختن یا فرستادن سفینه (شاتل) به فضا اگر آمریکا دوست داره با دولت چین رابطه صمیمی داشته باشه وگرنه ارتش این رابطه را قطع میکند و این بازی سیاست ادامه داره

گزارش یا اعتراض به این نظر


کیوان October 15, 2016 01:37 AM

حالا معلوم شد چه کسی جنگ طلب و بدنبال جنگ افروزی هست، تا دیروز حزب لجن پراکن دمکرات و هیلاری دزده، ادعا میکردند که ترامپ را جنگ طلب است و نباید به کاخ سفید راه پیدا کنه، در تازه ترین گزارش حتی دولتمردان فرانسه هم اعلام کردند که راهیابی هیلاری به کاخ سفید مساوی با روشن شدن آتش جنگ در منطقه خواهد بود، در ضمن هیلاری حمله نظامی به ایران را در برنامه چهار سال آتی خودش قرار داده، چون فاز تجزیه ایران باید از سال ۲۰۱٨ کلیک بخوره، حالا مشتی مغز باخته در هر شرایط به هیلاری رای میدن، چون طرفدار حزب دمکرات هستند، براشون فرقی نمیکنه که هیلاری هر قانون شکنی، دزدی، کلاهبرداری، دروغ و شیادی مرتکب شده باشه،چون سود و منفعتشون در حمایت از دمکراتها خلاصه میشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: