آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 خرداد ماه 1393 = 15-06 2014

منبع غربی: قیام سنی‌های عراق علیه دولت مالکی

روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگمانیه" در گزارشی تحلیلی درباره اوضاع این روزهای عراق نوشته است: سه گروه بزرگ سنی برای نخستین‌بار با یکدیگر متحد شده و علیه دولت شیعه مالکی دست به شورش زده‌اند.

به گزارش رادیو آلمان، این روزنامه نوشت: رهبران قبایل سنی از دولت نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق کناره گرفته‌اند زیرا مالکی از پذیرش شبه‌نظامیان منطقه انبار در ارتش عراق سر باز می‌زند. در شهر موصل ۱۰۰ هزار عضو ارتش زمان صدام حسین زندگی می‌کنند که با سقوط صدام در سال ۲۰۰۳ به‌اجبار بازنشسته شده‌اند.

علاوه بر این، بسیاری از سربازان ارتش کنونی عراق که در موصل (استان نینوا) و تکریت و انبار (استان صلاح‌الدین) مستقر بودند، محل خدمت خود را ترک کرده و به شورشیان پیوسته‌اند.

شمار نظامیان سابق عراق و سربازان فراری از خدمت که در شورش علیه دولت مالکی شرکت دارند، چندین برابر بیش از جنگجویان داعش است.

به این ترتیب به نوشته "فرانکفورتر آلگماینه" آنچه که این روزها در عراق روی می‌دهد نه تهاجم یک گروه اسلامگرای افراطی، که قیام استان‌های سنی‌نشین عراق علیه دولت مرکزی تحت کنترل شیعیان است.



آناهیتا June 15, 2014 02:03 PM

اگر چه ظاهراً این تحلیلگر هم هیچ اشاره ای به ماهها تظاهرات مستمر مردم رنجکشیدۀ مناطق و شهرهای مختلف عراق علیه حکومت خودکامه و فاشیستی مالکی (دست پرورده و مزدور آخوندهای خونخوار حاکم بر ایران" نکرده و انگاری که یکباره و از دل هیچ یک چنین قیامی به وقوع پیوسته ولی خب جای شکرش باقی است که بالاخره گویا خبرنگاران شروع کرده اند، قدری ورای گرد و خاک تبلیغاتی مسموم و انحرافی مالکی و آخوندهای ضد مردم و قاتل را ببینند، و نظری هم به عمق فاجعۀ ملی حاکم بر مردم ستمزده و عاصی عراق و مطالبات آزادیخواهانه شان در مقابل دیکتاتوری مالکی مزدور و اربابش خامنه ای ضحاک بیندازند

گزارش یا اعتراض به این نظر


rozbehan June 15, 2014 08:52 PM

این اتفاق دورازذهن نبود٬متاسفانه این دورباطل ادامه دارد٬دردوران صدام سُنی٬ سنیهاظلم میکردندوحالادردوران مالکی شیعه٬ شیعه هاالبته باتحریک ودخالت نوددرصدی حکومت ایران٬واین موضوع زمانی حادترشدکه مالکی وزیرسنی خودرامیخواست اعدام کندووی ازطریق قطربه غرب پناه بردورییس جمهورکُردسُنی عراق دراثرسکته ویا ازصحنه سیاسی عراق کناررفت وماندمالکی وایران٬وامروزاین واکنشی هست علیه حکومت شیعه مالکی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: