آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 اردیبهشت ماه 1393 = 27-04 2014

اوکراین؛ پوتین جواب تلفن‌ اوباما را نمی‌دهد

همشهری آنلاین: از زمان الحاق کریمه به روسیه، ولادیمیر پوتین و باراک اوباما رؤسای جمهور روسیه و آمریکا به‌طور منظم مکالمه تلفنی داشتند تا از دامنه بحران جاری در اوکراین بکاهند. اما اکنون پوتین گفت‌وگو با همتای آمریکایی‌ خود را متوقف کرده است.

به گزارش سایت دیلی 20، مقامات دیپلماتیک و منابع نزدیک به دولت روسیه می‌گویند که کرملین به تماس مقامات ارشد آمریکایی جواب نمی‌دهد. این اقدام نشان‌دهنده بسته شدن باب دیپلماسی در حال حاضر است. اوباما و پوتین آخرین بار روز 25فروردین با هم تلفنی حرف زدند.

روسای جمهور آمریکا و روسیه در خلال هفته‌های گذشته به‌طور منظم درباره اوکراین تلفنی صحبت کردند اما این گفت‌وگوها به‌دلیل نبود پیشرفت و ناامیدی دو طرف، فعلاً تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق درآمده است.

منابع دیپلماتیک تأیید کردند پوتین دیگر علاقه ندارد در فضای جاری با اوباما صحبت کند. شکست موافقتنامه چهارجانبه اخیر بین گروه تماس آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و اوکراین، تماس‌های مستقیم دیگر را دچار وقفه کرده است.

دیگر مقامات آمریکایی نیز از تماس گرفتن با همتایان روسی خود بازمانده‌اند. چاک هیگل، وزیر دفاع در خلال روزهای گذشته کوشیده است با سرگئی شویگو همتای روسی خود صحبت کند، اما موفق نشده است.

سخنگوی پنتاگون گفت هیگل می‌خواهد بر پیام قبلی تأکید کند؛ یعنی جلوی وخامت اوضاع را در اوکراین بگیرید. پنتاگون همچنین مایل است نگرانی خود را از تحرکات نظامی روسیه به مسکو ابلاغ کند.



masoud April 27, 2014 10:14 AM

خوب کاری میکنه حاج آقا اوباما آنقدر در طول ریاست بی ارادگی نشون داده که دیگه کسی پیاز هم براش خورد نمیکنه مورد سوریه ایران فلسطین خلاصه آقا حسین دنیا رو داره میبره به لب پرتگاه اسباب بزرگی همه فراهم هست ولی ایشون مال این کار نیست سلفش هم (کارتر )آدم خورهای اسلامی را بنیان گذاشت تازه چند روز پیش افاضه فرمودن گروگان گیرهارو میگه پخته شدن راشون بدین به امریکا

گزارش یا اعتراض به این نظر


هدایت امیرور April 27, 2014 02:36 PM

هموطنم : طبیعی است که تلفنهای اقای اوباما و سران دیگر امریکا بروسیه " بی پاسخ میماند " یک قطعه طلا را چند بار باید محک زد تا مس بودن ان ثابت شود " دنیا ۶ سال است اقای اوباما را محک میزند و امروز به مس بودن ان پی برده است بنابراین روسیه باین نتیجه رسیده است که گفتگو با یک رهبر ضعیف و بی عمل اتلاف وقت است " مگر نخواندید که چند روز قبل اقای پوتین گفته بود :
امریکا یک شیر بی یال و دم و اشکم است ! و کاری ارش بر نمیابد مردم امریکا کلاهشانرا بالاتر بگذارند که رهبرانی چون کارتر و اوباما دارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: