آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 27 اردیبهشت ماه 1392 = 17-05 2013

عده‌ای تصورای نكنند كه می‌توانند جای ملت تصمیم بگیرند

تهران - رییس جمهور با بیان اینكه نباید عده‌ای تصور كنند كه می‌توانند جای ملت تصمیم بگیرند، گفت: از همه كسانی كه به عشق اعتلای ایران و ارزشهای الهی زندگی می كنند دعوت می‌كنم تا در طرح‌های آبادانی ایران مشاركت كنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، دكتر 'محمود احمدی نژاد' ظهر امروز( پنج شنبه) در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس تصریح كرد: باید راه را برای حضور توان عظیم مردم درصحنه بازكرد و تصمیم‌گیران و كسانی كه مقررات را می‌نویسند باید این كار را با نگاه اعتماد به ملت انجام دهند و به گونه‌ای نباشد كه به واسطه مقررات دست ملت بسته شود.
رییس جمهور با بیان اینكه در طول ۱۷۰ سال گذشته نگاهی بوده كه دولت را جدای از مردم و رقیب آنان می‌دانسته، گفت: دولت خادم ملت است و اقتصاد، سیاست و سایر عرصه‌ها را باید ملت و اراده آنان اداره كند و این فرهنگ انقلاب و اسلام عزیز است.
احمدی نژاد خاطرنشان كرد: معدن باید از انحصار چند گروه بیرون آمده و در اختیار ملت قرار گیرد؛ چرا كه موظفیم به ملت در همه عرصه‌ها اعتماد كنیم؛ این ملت بودند كه در طول ۱۴۰۰ سال دوره اسلامی در ایران با وجود همه دشمنی‌ها و اشغالگری ها فرهنگ متعالی را سینه به سینه حفظ كرده است.
رئیس دولت دهم تصریح كرد: باید در راستای پیشرفت كشور تلاش و حركت كرد تا دشمن را از توطئه برای متوقف كردن ملت ایران مایوس كنیم و در این راستا آستین‌ها را بالا زده و تلاش و كوشش كنیم.
رییس جمهور با بیان اینكه استان هرمزگان سرزمینی پربركت است كه مردمان آن در خونگرمی ، ایمان؛ شجاعت و صیانت از مرزهای عزت و استقرار كشور زبانزد هستند، گفت : كلید پیشرفت و اعتلای كشور ، وجود همت ملی و حضور مردم در صحنه و هم افزایی توان ملت در تمامی عرصه است.
احمدی نژاد با بیان اینكه برای پیشرفت وآبادانی كشورهمه گونه منابع وامكانات وجوددارد،اظهارداشت: با توجه به جغرافیا، تاریخ و استعدادهای عظیم موجود در سرزمین ایران، امروز باید ایران ساخته شده و پیشرفت كند و این مسئولیت و شایستگی ملت ایران است.
رییس جمهور با بیان اینكه همه امكانات مادی و معنوی در راستای ساختن كشور فراهم است، گفت: باید دست به دست هم داده و با نگاهی باز و تصمیمات بزرگ و شجاعانه و كاری خستگی ناپذیر كشور را بسازیم.
احمدی نژاد با بیان اینكه همه وحشت دشمنان از پیشرفت ملت ایران و بازیابی جایگاه بلند ملت در عرصه بین‌المللی است، اظهار داشت: دشمنان می‌دانند كه اگر ملت ایران، چند جهش دیگر در آبادانی و اقتصاد بردارد، در آن صورت ایران به عنوان كشوری قدرتمند و آباد در كنار آنها قرار گرفته و در آن شرایط معادلات بین‌المللی به نفع ملت ایران تغییر خواهد كرد.
رییس جمهور ادامه داد: دشمنی ها با ملت ایران برای این است كه آنها می‌دانند این ملت توانایی ایستادن بر قله‌های عزت و پیشرفت جهان را دارد و به همین خاطر در هر دوره به بهانه‌ای مانع‌تراشی كرده و انواع فشارها ،برای جلوگیری از دستیابی ملت ایران به پیشرفت اعمال می‌كنند.
احمدی نژاد خاطرنشان كرد: دشمنان تصور كردند با ابزار فشار می‌توانند در برابر حركت و شكوفایی ملت ایران بایستند در حالی كه سخت در اشتباه هستند.
رییس جمهور با تاكید بر عدم اتكاء به منابع نفتی و درآمدهای آن ، اظهار داشت: ملت ایران در طول دوران آقایی خود در جهان به منابع نفتی متكی نبوده و ملت ایران ۷ هزار سال عزت‌مندانه و پیشگام بوده و امروز نیز می‌تواند بدون اتكاء به نفت زندگی كرده و پیشرفته و مرفه باشد.
احمدی نژاد افزود: می‌توان با استفاده از شیوه‌های جدید و دانش روز ظرفیت كشاورزی در كشور را گسترش داد كه در آن صورت نیازی به درآمدهای نفتی نخواهیم داشت.
رییس جمهور با بیان اینكه صندوق توسعه ملی برای اولین بار توسط دولت ایجاد شد تا دولت شجاعت آن را داشته باشد كه همه درآمد نفت را خرج نكند، اظهار داشت: امروز در این صندوق ۵۰ میلیارد دلار سرمایه وجود دارد كه اگر این منابع در سرمایه گذاری ها وارد شود، تحولی بزرگی در كشور اتفاق خواهد افتاد.
رییس جمهور با تاكید بر احیای بخش كشاورزی كشور ، خاطرنشان كرد: دولت با توجه به استعدادهای موجود در كشور از اواخر سال ۹۰ ستاد كشاورزی را ایجاد كرد و به واسطه آن اختیارات را به استانها داد تا ظرفیت كشاورزی كشور گسترش یابد و امروز آنچنانی كه گزارشات نشان می‌دهد روند بسیار خوبی در زمینه توسعه كشاورزی در استانها ایجاد شده است.
احمدی نژاد همچنین با تاكید براستفاده از ظرفیت كویرمركزی و معادن كشور تصریح كرد: ایران روی كمربند معدنی دنیا قرار داشته و ۷۰ درصد از انواع مواد معدنی جهان در ایران قرار دارد و تخمین زده می‌شود ۸۰۰ میلیارد تن ظرفیت برداشت معادن ایران باشد كه تا امروز تنها ۸۰ میلیارد تن از معادن در كشور شناسایی شده است.
وی با انتقاد از اینكه معادن در اختیار عده خاصی قرار دارد كه این موجب بهره‌برداری كم از معادن شده است، گفت: باید معادن را فعال كرده و درآمدهای حاصل از آن را جایگزین درآمدهای نفتی در كشور كنیم كه در این راستا دولت از سال گذشته ستاد معادن را فعال كرده و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار استانها قرار داده تا در این جهت حركت بزرگی انجام شود.
رییس جمهور با اشاره به اینكه یكی از توجیه‌ها و بهانه‌های عده‌ای برای عدم گسترش كشاورزی در كشور نبود آب است، گفت: معتقدم آب به میزان كافی در كشور وجود دارد تنها باید از ظرفیت‌ها و آب موجود در آن به درستی استفاده كنیم.
رئیس دولت دهم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس ، اظهار داشت: به واسطه اجرای این طرح می‌توانیم در جهت گسترش صنعت، معدن و ایجاد اشتغال در كشور بهره‌گیری كنیم.
رییس جمهور گفت: ایرانی كه هسته‌ای شده و ماهواره به فضا می‌فرستد و در پزشكی، نانو و بسیاری از علوم جزء اولین‌ها در دنیا است مطمئناً می‌تواند پروژه‌های عمرانی را نیز به راحتی انجام دهد.
پیش ازسخنان رییس‌جمهور وزیر نیرو و استانداران هرمزگان و كرمان گزارشی از روند انجام عملیات اجرایی طرح ملی ساقی كوثر ارائه كردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: