آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 12 شهریور ماه 1402 = 03-09 2023

برای جلوگیری از سقوط رژیم هر روز به جنایت جدیدی دست می‌زنند

رژیم جنایتکار خامنه ای برای ایجاد فضای رعب و وحشت و جلوگیری از بالا‌گرفتن قیام و سقوط محتوم هر روز به جنایت جدیدی دست می‌زند. قوه قضاییه این بار برای دستگیر شدگان در تشییع جنازه مهرشاد شهیدی حکم زندان و اجرای حکم شلاق پس از نماز جمعه در اراک صادر کرده است.

سایت دیده بان به‌نقل از محمدرضا کارگر پیشه مقدم از وکلای پرونده نوشت:

حکم حبس و شلاق در ملأعام برای دستگیر شدگان در تشییع جنازه مهرشاد شهیدی صادر شد. به کلیه متهمین (به غیر از یک نفر) در بردارنده حداکثر مجازات توهین به مقدسات یعنی ۵ سال حبس تعزیری و برای اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی نیز حداکثر مجازات یعنی ۱سال حبس می‌باشد. برای اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی، موکلین هم‌چنین محکوم به تحمل ۷۴ضربه شلاق تعزیری شده‌اند که بنا بر تأکید قاضی صادر‌کننده رأی، باید در مصلای بیت‌المقدس اراک، بعد از نماز جمعه و در ملأعام اجرا شود!

این در حالیست که نماینده آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفته: زمان پاسخ‌گویی جمهوری اسلامی فرا رسیده است.

این دیپلمات آمریکايی گفت: سرکوب افسارگسیخته و نقض فاحش حقوق بشر در ایران خصوصا علیه دختران و زنان مایه نگرانی است. مقامات حکومتی با بی‌توجهی مطلق به اصول اعلامیه جهانی حقوق بشر، نامزد مناسبی برای هیچ گونه جایگاه رسمی در سازمان ملل نیستند.

از سوی دیگر جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران امروز در کنفرانسی در اسلوی نروژ با اشاره به ممانعت از ورودش به ایران گفت: اگر فکر می‌کنند که با این کار موضوع نقض حقوق بشر را دنبال نمی کنم، سخت در اشتباهند.

شیرین عبادی، حقوق‌دان و برنده جایزه صلح نوبل نیز در این کنفرانس تاکید کرد: سیستم قضایی ایران باید از ریشه خراب شود چون محصول قوانین غلظ و ناکارآمد است.

محمود امیری‌مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران هم در این نشست در پاسخ به سوالی درباره روند گذار به دموکراسی با تاکید بر اینکه اکنون در مسیر گذار هستیم اما نقطه عطف آن با تغییر قدرت سیاسی رخ می‌دهد، گفت: ما در حال پیش رفتن به سوی تغییر حکومتی هستیم که هیچ ثباتی ندارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: