آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 10 شهریور ماه 1402 = 01-09 2023

بازداشت مهدی یراحی؛ ماموران گشتاپوی خامنه‌ای به جان هم افتادند

در پی انتشار عکسی از لحظه بازداشت مهدی یراحی، خواننده معترض که کانال تلگرامی امنیتی «عیون» آن را منتشر کرد، قوه قضاییه در بیانیه‌ای اعلام کرده است انتشار تصاویر لحظه بازداشت بعضی متهمان «بدون هماهنگی قضایی انجام شده است و انجام هرگونه مصاحبه و اطلاع‌رسانی درباره پرونده‌های قضایی و اتهامات متهمان و نحوه دستگیری آنان قبل از هماهنگی با مقامات قضایی ممنوع است.»

کانال تلگرامی عیون در توصیف این بیانیه آن را «احمقانه» خواند در واکنش به این بیانیه قوه قضاییه نوشت: «نفرت پراکنی در خبرگزاری قوه قضائیه، چرا و چگونه؟ کارمندان قوه قضاییه از درک قضا و اهمیت فضای مجازی عاجز هستند!

کانال میزان وابسته به قوه قضائیه هر جا که در پوشش اطلاع‌رسانی وقایع امنیتی عقب می‌ماند، اقدام به انتشار تکذیبیه و یا نکوهش موارد منتشر شده می‌کند؛ وضعیت فشل این قوه در رسانه آنقدر موجب اعتراض اهل فن و حرفه بوده است که درباره آن نیازی نیست حرف جدیدی زده شود، اگر این دوستان تنها کمی در باب اهمیت فضای مجازی و نظرات رهبر انقلاب تأمل می‌کردند، هرگز چنین اطلاع احمقانه‌ای منتشر نمی‌کردند!»

این کانال در ادامه نوشته: «انتشار تصاویر و فیلم‌های دستگیری متهمین بارها و بارها و بارها توسط تمامی صداوسیما و کلیه دستگاه از جمله خود قوه قضائیه رخ داده است؛ عدم درک اهمیت انتشار همین تصاویر نیز از عقب ماندگی و وضعیت فشل اهالی رسانه همین قوه است که نشان می‌دهد چرا کشور دچار فتنه رسانه‌های سال اخیر شد! چرا که اینان در خواب عمیق زمستانی هستند و بیدار نمی‌شوند!»

چند روز پیش کانال تلگرامی «عیون» عکس‌هایی از مهدی یراحی، خواننده معترض منتشر کرد و گفت مربوط به لحظه بازداشت اوست. مشخص نیست این عکس‌ها در چه شرایطی و کجا تهیه شده است. انتشار این تصاویر واکنش برانگیز شد و بسیاری در شبکه‌های اجتماعی گفتند آن را بازنشر نمی‌کنند.

محسن برهانی، وکیل دادگستری و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران که پیشتر انتشار تصاویر را خلاف قانون خوانده بود، در واکنش به این بیانیه در ایکس (توییتر) نوشته: «تکذیب کافی نیست؛ باید نزد مهدی یراحی بروند و در صورت شکایت ایشان، بایستی ضابط و نیز سایتی که مرتکب چنین غلطی شده‌اند به استناد ماده ۶۴۸ بخش تعزیرات، تحت تعقیب قرار گیرند.»

به گزارش بی بی سی، لحظه بازداشت زنان و دختران معترض هم بارها منتشر شده است. بسیاری این کار نیروهای امنیتی را تلاش برای ایجاد فضای رعب و وحشت می‌دانند اگرچه انتشار این تصاویر از اعتراضات علنی چهره‌ها و مخالفان نکاسته است.



امیر ارشادی September 1, 2023 08:30 PM

گشتابو کجا و رهبر امت کجا
رهبر ما مسلمانان شیعه ... گشاد است نی گشتابو
خون دل خورده رهبر از جوانی تا که این فیض برده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهرام September 2, 2023 06:52 AM

محمود صادقی، نماینده سابق مجلس و دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در نامه‌های سرگشاده خطاب به غلامحسین محسنی ازه‌ای، رئیس قوه قضائیه، که روز جمعه ۱۰ مهر ماه منتشر شد، خواستار تشکیل «یک کمیته ویژه» برای بررسی نحوه جان باختن جواد روحی، معترض زندانی، در زندان نوشهر شد

اول میزنند و میکشند سپس درخواست بررسی را از کسی دارند که خودش جان جواد روحی را گرفته

مردم ایران هم که ماشاالله هزار ماشاالله هیچ اعتراضی نکردند و امان از دست این قشر خاکستری چون ما گفتیم حتما چهار نفر به غیرتشان بر میخورد ولی نه

این قشر در صف نان و گوشت مرغ و ثبت نام فرزندانشان برای مدرسه و دانشگاه هستند هرچند که آموزگاران و استادان دانشگاهها از بسیجی های بی سواد تشکلیل شده اند هر کدام از این قشر خاکستری هم بجای اعتراض نفری ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به حساب خامنه ای میریزند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: