آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 23 خرداد ماه 1402 = 13-06 2023

واکنش آمریکا به سفر رئیسی به ونزوئلا؛ دیگر توافقی در کار نیست

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به سفر رئیسی به آمریکای لاتین گفت که اگرچه ما به کشور‌های منطقه آمریکای لاتین نمی‌گوییم که با چه کسانی ارتباط داشته باشند و این موضوع بر عهده خود کشور‌ها است؛ ولی این جمهوری اسلامی است که باید در خصوص اهداف سفر رئیس جمهور این کشور به آمریکای لاتین بیشتر توضیح دهد.

جان کربی گفت: ما همواره نگران رفتار‌های بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی هستیم و تدابیر لازم را برای مقابله با این رفتار به کار خواهیم گرفت.

دیگر توافقی در کار نیست

خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک مقام آمریکایی که می‌خواست نامش فاش نشود، درباره ادعاهای اخیر مطرح شده در برخی گزارش‌ها درباره مذاکرات ایران و آمریکا بر سر «توافقی موقت»، گفت: مذاکراتی درباره توافق موقت در کار نیست.

این مقام آمریکایی با خودداری از ارائه جزئیات بیشتر، گفت که ما با صراحت به آن‌ها (رژیم ایران) گفتیم که باید از چه اقدامات تنش‌زایی برای جلوگیری از ایجاد یک بحران دوری کنند.

از سوی دیگر مهد مطهرنیا کارشناس مسائل بین الملل می گوید: اتحادیه اروپا هم به واسطه شکست در مذاکرات هسته‌ای دیگر چندان تمایلی به حفظ میراث خود در برجام و ادامه تعامل مثبت با ایران ندارد. اتحادیه اروپا می‌داند که بر اساس تجربه زیسته شده‌اش در سال های اخیر با وجود اینکه سعی کرد با گسیل داشتن هیات‌های نمایندگی وسیع به تهران بعد از برجام وارد تعامل گسترده با ایران شود اما محقق نشد دیگر چندان تلاشی به خرج ندهد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: