آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 10 فروردین ماه 1402 = 30-03 2023

سخنگوی آمریکايی: برجام، بی برجام/هشدار یک ژنرال ارتش آمریکا

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به سخنان اخیر حسین امیرعبداللهیان واکنش نشان داد. وزیر خارجه جمهوری اسلامی پیش از سفر به روسیه و دیدار با همتای روسی خود گفته بود که "درهای مذاکره اتمی برای همیشه باز نخواهد بود".

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سئوال که "اگر درهای مذاکرات احیای برجام بسته شود چه گزینه‌ای دارید؟" گفت: «برجام در دستور کار نیست. در حال حاضر سرکوب‌های حکومت ایران، نقض حقوق بشر و ارسال تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین و بمباران زیرساخت‌های غیر نظامی این کشور در دستور کار ما در مورد حکومت ایران قرار دارد.»

در همین حال سه عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به وزیر امور خارجه این کشور، با نامقدس خواندن اتحاد جمهوری اسلامی ایران و روسیه از او خواستند تا متحدان جهانی ایالات متحده را از تهدیداتی که این اتحاد در پی دارد آگاه کند.

هشدار درباره همکاری فزاینده چین روسیه و رژیم ایران

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید افزایش همکاری چین، روسیه و حکومت ایران می‌تواند برای ایالات متحده مشکل‌آفرین باشد.

وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یکی از کمیسیون‌های تخصصی کنگره ایالات متحده به پرسش‌های نمایندگان از جمله درباره افزایش همکاری‌های چین، روسیه و جمهوری اسلامی پاسخ دادند.

به گزارش سی‌ان‌ان، ژنرال مایک میلی در این نشست گفت، همکاری‌های فزاینده روسیه، چین و ایران در سال‌های آینده برای ایالات متحده مشکل‌آفرین خواهد بود.

ژنرال آمریکایی افزود: همکاری این سه کشور به خصوص با توجه به توانمندی‌های نظامی چین و روسیه برای سال‌های طولانی می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

در حالی که ایالات متحده از سال‌ها پیش به وضوح این سه کشور و به ویژه چین و روسیه را به لحاظ نظامی در کانون توجه دارد، تنش‌ها با آنها در ماه‌ها و حتی هفته‌های اخیر رو به افزایش بوده است.

تجاوز نظامیان روسی به اوکراین که ۲۴ فوریه سال پیش آغاز شد به صحنه رویارویی غرب با روسیه تبدیل شده است. جمهوری اسلامی با ارسال پهپادهای انتحاری به روسیه در این جنگ مشارکت می‌کند و چین تا کنون از محکوم کردن تجاوز نظامیان روسی به اوکراین خودداری کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در سفر به آمریکا در ماه دسامبر همکاری تهران و مسکو را "کمک یک دولت تروریستی به یک دولت تروریستی دیگر" عنوان کرد و حکومت ایران را به مشارکت در نسل‌کشی در کشورش متهم کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: