آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 11 اسفند ماه 1401 = 02-03 2023

مسمومیت‌های سریالی ایران؛ از نواب صفوی تا خامنه‌ای: الگوی بی‌نظیر

صادق زیباکلام ، تحلیلگر سیاسی در باره مسمومیت‌های سریالی نوشت: سال ۵۷ با همه وجود باور داشتیم نظامی را که داریم جایگزین نظام شاهنشاهی می کنیم الگویی بی نظیر است برتر از اومانیسم غرب و سوسیالیسم شرق. الگوی جدید برای بشریت. اگر کسی آن روز به ما می گفت که ۴۴ سال بعد در این الگوی شما عده ای دختران را مسموم می‌کنند که به مدرسه نروند، ما به او چه می‌گفتیم؟

سایت بهارنیوز هم نوشت: در سال ۱۳۳۰ نواب صفوی به همراه ۳۰ نفر از گروه فدائیان اسلام، یک مدرسه دخترانه را که در زمان رضا شاه در ساری تاسیس شده بود اشغال و پس از اخراج معلمان و دانش آموزان دختر، با سکونت در آن مدرسه، تلاش کردند که در آنجا یک حوزه علمیه راه بیاندازند، که با دستور دکتر مصدق بازداشت و در دادگاه به ۲۰ ماه حبس بدلیل تصرف اموال دولتی و ایجاد بلوا و آشوب در ساری محکوم شدند.

نواب صفوی در دادگاه برای دفاع از اشغال مدرسه دخترانه گفت: در اسلام کار زنان، مدیریت خانه است، نه روبرو شدن آنان در کوچه و بازار و خیابان و اداره، که باعث برانگیخته شدن غرایز مردان میگردد.

ماجرای مسمومیت های سریالی در مدارس دخترانه قم، نتیجه بازتولید افکار و اعمال خشن، تروریستی و بنیادگرایانه نواب صفوی و گروه فدائیان اسلام در هفتاد سال قبل است که متاسفانه همفکران بنیادگرایشان هنوز در جمهوری اسلامی قدرت و تریبون دارند و بزرگراه و خیابان، بنام نواب و فدائیان اسلام می‌کنند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: