آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 30 مهر ماه 1401 = 22-10 2022

اذعان یک فعال اصلاح‌طلب: جمهوری اسلامی به پایان رسیده است

فیاض زاهد در مقاله ای در روزنامه اعتماد با اشاره به اعتراضات در ایران از تحول در میان جامعه جوان و باورهای نسل جدید نوشته است و گفته «باورتان نمی‌شود که چقدر دعوت به آرامش، گفت‌وگو، اصلاح، مذاکره، منطق ... سخت شده است. سخت نه؛ به اتمام رسیده است».

وی در این مقاله نوشته پس از مرگ ژان پل سارتر فیلسوف فرانسوی، سیمون دوبوار «در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های فرانسوی گفته بود: آن شب ژان به من گفت عصر ما تمام شده است. چون وقتی خواستم برای دانشجوها صحبت کنم، دانشجویی تکه کاغذی به دستم داد که روی آن نوشته بود: "پروفسور؛ لطفا کوتاه سخن بگویید" همانجا بود که فهمیدم عصر ما تمام شده است. تجربه این روزهای من در گفت‌وگوها، گعده‌ها، نوشته‌ها... آن است که جامعه جوان از ما گذر کرده است. دیگران را نمی‌دانم. اما من فهمیده‌ام که دوره ما تمام شده است».

نویسنده در این مقاله گفته است که حکومت ایران «خود را به دست باد داده است».

بیشتر از ۳۰۰ کودک در اعتراضات بازداشت شده‌اند

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌ شدگان اعتراضات ایران می‌گوید بیشتر از ۳۰۰ کودک در اعتراضات اخیر بازداشت شده‌اند.

این کمیته در کانال تلگرامی خود گفته است در ۳۸ روز اعتراضات سراسری در ایران هزاران نفر از جمله دست‌کم ۳۲۰ کودک زیر ۱۸ سال بازداشت شده‌اند.

پیشتر مدیرکل یونیسف، از «گزارش‌های مستمر درباره کشته و زخمی و بازداشت شدن کودکان و نوجوانان در ناآرامی‌های عمومی فعلی در ایران به شدت» ابراز نگرانی کرد.

وزیر آموزش و پرورش دولت رئیسی بازداشت دانش‌آموزان را بدون ذکر شمار آنها تائید کرده و گفته است «برخی دانش‌آموزان بازداشتی برای اصلاح و تربیت به مراکز روان‌شناسی ارجاع داده شده‌اند تا مانع از تبدیل آنها به شخصیت‌های ضداجتماعی شوند.

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌ شدگان اعتراضات ایران می‌گوید تا روز ۲۸ مهر مقامات و نهادهای رسمی از بازداشت بیش از شش هزار نفر خبر داده‌اند و رسانه‌های مستقل و نهادهای مدنی و حقوق‌بشری آمار بازداشت دست‌کم هفت‌هزار نفر را مستند کرده‌اند.

به گزارش بی بی سی، فعالان مدنی و سیاسی می‌گویند که اطلاعات و آمار بسیاری از بازداشت‌شدگان هنوز ثبت نشده است و آمار اعلام شده بسیار کمتر از تعداد واقعی بازداشت‌شدگان است.




بهرام October 22, 2022 11:19 AM

بازداشت کودکان در ایران ادامه دارد و کسانی که در این کار دست دارند چه دستوردهنده و بازداشت کننده و چه زندانبان و چه حتی نگهبان در زندانی که کودکان در آن زندانی هستند به عنوان جنایت علیه بشریت شناخته میشود و دست اندرکاران این جنایت به شدت مجازات خواهند شد
این رژیم باید بداند که کودکان خط قرمز ما مردم ایران هستند و کسانی که در این جنایت دست دارند هرگز بخشوده نخواهند شد
اگر نظام جمهوری اسلامی تا 4 آبان که تظاهرات گستره ای در راه است این کودکان را به آغوش خانواده برنگرداند همه مسئولین این دستگیریها بزودی با برخورد شدید گروههای ضربتی مردم ایران مواجه خواهند شد
4 آبان آخرین فرصت شماست این گوی و این میدان

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا October 22, 2022 05:13 PM

این سیستم جنایتکار این فرقه تبهکار نه تنها کودکان را پشت میله زندان میبرد و شکنجه میکند بلکه این جنایتکاران سپاه پاسداران شیاطین اسلامی دوباره حد اقل بیش از ۳۰ کودک را به قتل رسانده اند ٫ این جانیان توله های خود را که با خون ملت ایران تغذیه شده اند به دیار « دشمن » برای خوشگزرانی و تنفس آزاد میفرستنند ولی بچه های ما را میکشند ٫ آن آخوند جانی دوزاری از کودک کشی داعش مزخرف می‌گوید ولی کودکان ما را سلاخی میکند و بیش از صد کودک و زن ومرد بلوچ را با سلاح جنگی میکشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: