آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 4 شهریور ماه 1401 = 26-08 2022

ایران؛ تکرار حادثه ترکیدن لاستیک هواپیمای مسافربری

برای چهارمین بار طی دو ماه اخیر لاستیک یک هواپیمای مسافربری ایرانی؛ این‌بار در فرودگاه زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان ترکید.

حسام قربانعلی، سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «ایران‌ایر» از ترکیدن لاستیک هواپیمای فوکر-100 پرواز امروز تهران-زاهدان بر روی باند فرودگاه این شهر هنگام فرودآمدن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی در این زمینه همچنین گفت: امروز (جمعه 26 آگوست) این هواپیما پس از نشستن بر روی سطح باند فرودگاه زاهدان، گزارشی توسط برج مراقبت دریافت می‌کند که دود از تایر در حال خروج است.

سخنگوی ایران‌ایر افزود: خلبان بلافاصله پس از دریافت این پیام، هواپیما را متوقف می‌کند و پس از رسیدن خودروی مارشالر بر روی باند، تحقیقات درباره علت بلند‌شدن دود انجام می‌شود.

او در پایان اظهار داشت: پس از پایان تحقیقات، مسافران از هواپیما تخلیه و به سمت ترمینال فرودگاه منتقل می‌شوند. برای تعویض تایر هم اقداماتی انجام می‌شود و مشکلی در این خصوص پیش نیامده است و مسافران نترسیده‌اند. در شرایط خوبی کار پیش رفته و لاستیک هواپیما تعویض شده است.

گفتنی است در تاریخ 29 ژوئن 2022 لاستیک یک فروند هواپیمای مسافربری که از مشهد عازم کشور عمان بود در فرودگاه بین‌المللی «شهید هاشمی‌نژاد» این شهر ترکید. چنین حادثه‌ای دو بار دیگر (دوم و ششم اوت جاری) در فرودگاه مشهد رخ داد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: