آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 تیر ماه 1401 = 18-07 2022

گاردین: درخواست عجیب رژیم طالبان از کارمندان زن

تقابل طالبان با زنان افغانستان همچنان ادامه دارد.

به گزارش گاردین؛ براساس تماس‌های چندین زن کارمند در افغانستان، طالبان به کارمندان زن در وزارت مالیه این کشور گفته به جای خود، مردانشان را بر سرکار بفرستند.

براساس این گزارش، زنانی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود گفته‌اند: طالبان از آنها خواسته برای اینکه کارشان در وزارت مالیه انجام شود، خودشان در خانه بمانند اما اقوام مردشان را به وزارتخانه بفرستند.

زنانی که در پست‌های دولتی کار می‌کردند، مدت کوتاهی پس از به قدرت رسیدن طالبان در آگوست ۲۰۲۱، از شغل خود اخراج و به خانه فرستاده شدند و برای انجام هیچ کاری، حقوق‌های بسیار کمی دریافت می‌کنند.

مریم 37 ساله، از بخش منابع انسانی وزارت مالیه افغانستان که بیش از 15 سال در آنجا کار کرده بود گفت: از من خواسته شد که یکی از مردان خانواده را به جای خود در وزارت معرفی کنم تا از این کار اخراج شوم.

در همین حال، سیما باهوس، مدیر اجرایی نهاد زنان سازمان ملل هشدار داد: محدودیت‌های کنونی در زمینه اشتغال زنان منجر به زیان اقتصادی فوری تا یک میلیارد دلار یا تا 5 درصد تولید ناخالص داخلی افغانستان می‌شود.

گفتنی است براساس گزارش سازمان ملل، اکنون در افغانستان 20 میلیون نفر با گرسنگی شدید روبرو هستند، بیش از 9 میلیون نفر از زمان به قدرت رسیدن طالبان آواره شده اند و خشکسالی شدید کشاورزی را تحت تأثیر قرار داده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: