آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 17 اردیبهشت ماه 1401 = 07-05 2022

جنایات ارتش روسیه در اوکراین؛ شواهد قانع کننده+فیلم

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد شواهد قانع کننده ای وجود دارد مبنی بر اینکه نیروهای روسی در ماه های فوریه و مارس (اسفند و فروردین) در منطقه ای در نزدیکی پایتخت اوکراین، مرتکب جنایات جنگی از جمله اعدام غیرقانونی غیرنظامیان شده اند.

به گزارش رویترز، این سازمان همچنین در گزارشی تاکید کرد که غیرنظامیان در جریان تهاجم روسیه به کی یف، از سوی نیروهای روس هدف شلیک گلوله و شکنجه قرار گرفته اند.

مشاور ارشد بخش پاسخ به بحران عفو بین الملل در یک کنفرانس خبری در کی یف گفت: اینها حوادث مجزا نیستند، بلکه بخشی از الگویی هستند در هر کجا که نیروهای روسی کنترل شهر یا روستایی را در اختیار گرفتند. (

وی افزود اطلاعات گردآوری شده از سوی این گروه می تواند زمانی در آینده برای محاکمه عاملان مورد استفاده قرار گیرد.

مقام های اوکراینی می گویند بیش از ۹ هزار جنایات بالقوه جنگی را از سوی نیروهای روس در دست بررسی دارند. دادگاه بین المللی کیفری نیز ادعای جنایات جنگی را مورد رسیدگی قرار می دهد.

در گزارش عفو بین الملل قید شده که نیروهای روسی مرتکب جنایات جنگی در شهر بوچا شده اند که از جمله آن، کشتارهای غیرقانونی متعدد بوده است.

این گزارش افزود: نیروهای روسی نمی توانند ادعا کنند از اسکان غیرنظامیان در ساختمان های هدف قرار گرفته، بی اطلاع بوده اند.

دبیرکل عفو بین‌الملل بر ضرورت پاسخگو کردن کلیه افرادی که در ارتکاب این جنایات نقش داشتند از جمله فرماندهان ارتش روسیه تاکید کرد و گفت که مسئولان این کشتارها باید به دست عدالت سپرده شوند. (فیلم زیر)




www.youtube.com/watch?v=JwIdCTOtfaw

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



علی May 8, 2022 09:12 AM

امنستی باید خجالت بکشد که در مقابل حقو ق انسانی که دررکشورهاداعدام میشوند بدون هیچ دلیلی ، سکوت میکند ، ولی در مقابل یک جنگ ، طرف اوکراین را میگیرد و طرفداری میکند،،، در جنگ ایران و عراق چه کردین امنستی خجالت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: