آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 25 فروردین ماه 1401 = 14-04 2022

فیلم؛ خوشگذرانی آقازاده های روسیه در کشورهای غربی

زندگی اشرافی فرزندان پولدارهای روس در کشور‌های غربی، کشور‌هایی که والدین‌شان ارزش‌های آن را رد می‌کنند (فیلم زیر)

دنیای آنان دنیایی از هواپیما‌های خصوصی، آپارتمان‌های مجلل پاریسی، تعطیلات اسکی اتریشی و تحصیل در دانشگاه‌های برتر لندن و نیویورک است. والدین آن‌ها دارای املاک و مستغلات عالی در منحصر به فردترین خیابان‌های پایتخت‌های اروپا هستند. صفحات آنان در رسانه‌های اجتماعی مملو از عکس‌هایی از لباس‌های طراح مد و حضورشان در رویداد‌های فرش قرمز است.

به گزارش سی ان ان، این دنیای بچه پولدار‌های روس فرزندان صاحبان قدرت در روسیه است که در کشور‌های غربی به سر می‌برند. در حالی که والدین آنان به طور علنی علیه غرب صحبت می‌کنند، فرزندان آنان در همان کشور‌هایی بزرگ می‌شوند که قدرتمندان روسیه ادعا می‌کنند جوامع و ارزش های‌شان را رد می‌کنند.

«دانیل تریزمن» استاد متخصص در سیاست روسیه در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس می‌گوید: «بدیهی است که این ریاکاری شدیدی محسوب می‌شود.

یکی از اولین خانواده‌های نماد فساد و ریاکاری روسیه خانواده «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ارشد ولادیمیر پوتین است منصبی که او را به بلندترین بلندگوی پوتین تبدیل کرده است. فردی که تقریبا هر روز اظهارات تندی را به نقل از رئیس جمهور روسیه بیان می‌کند.

امریکا اخیرا شخص پسکوف و همسر و دو فرزند بزرگسال او (از دو ازدواج قبلی اش) را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. امریکا در بیان علت این موضوع اعلام کرد که خانواده پسکوف «سبک زندگی مجللی دارند که با حقوق کارمند دولتی پسکوف ناسازگار است و احتمالا بر پایه ثروت به دست آمده از ارتباطات پسکوف با پوتین بوده است».

دست کم دو تن از فرزندان پسکوف پیش از بازگشت به مسکو در بزرگسالی عمدتا در غرب اروپا بزرگ شدند. در حالی که وزارت خزانه داری ایالات متحده دلایل بیش‌تری را ذکر نکرد پسکوف که تقریبا یک دهه در منصب فعلی خود بوده طبق گزارش‌ها در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۷۳.۰۰۰ دلار درآمد داشت، اما با یک ساعت برند ۶۰۰ هزار دلاری دیده شد و به ماه عسلی رفت که حدودا ۴۳۰ دلار هزینه داشت.

طبق تحقیقات بنیاد مبارزه با فساد که توسط «الکسی ناوالنی» رهبر زندانی مخالف پوتین تاسیس شده است بر اساس سوابق اموال و پست‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی همسر، همسر سابق و فرزندان پسکوف صاحب خودرو‌های لوکس و خانه‌های چند میلیون دلاری در سراسر جهان از جمله در روسیه و فرانسه هستند. این ثروت در تضاد کامل با زندگی نزدیک به ۲۰ میلیون شهروند روس است که در فقر به سر می‌برند. کارشناسان می‌گویند که ثروت خیره کننده و در عین حال غیرقابل توضیح چنین خانواده‌هایی در دنیای پوتین به یک مفهوم خلاصه می‌شود: دزدسالاری.





www.youtube.com/watch?v=dv8tXwfAStQ

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: