آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 مهر ماه 1400 = 19-10 2021

رسوايی بزرگ جمهوری اسلامی در واکسن سازی کرونا

مدیر پروژه واکسن فخرا: تولید «فخرا» متوقف می‌شود

عدم اعتماد مردم به واکسن های جمهوری اسلامی

دلیل توقف خط تولید واکسن داخلی: داوطلب تست واکسن داخلی نداریم

چرا مردم به واکسن داخلی اعتماد ندارند؟

مدیر پروژه واکسن فخرا گفت: واکسن‌ساز‌های داخلی که الان در مرحله کارآزمایی بالینی هستند دچار چالش شده‌اند و روند مطالعه کارآزمایی بالینی کند شده است.

به گزارش ایلنا، «احمد کریمی» مدیر پروژه واکسن فخرا، در ارتباط با برخی گزارش‌ها مبنی بر کاهش استقبال از مطالعات بالینی واکسن‌های داخلی گفت: تعداد داوطلبان کم شده است. واکسن ساز‌های داخلی که الان در مرحله کارآزمایی بالینی هستند دچار چالش شده‌اند و روند مطالعه کارآزمایی بالینی کند شده است.

او افزود: ما توقع داشتیم بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ داوطلب در روز داشته باشیم، اما این عدد به حدود ۱۰۰ نفر رسیده است و از آنجا که در فاز سه حجم نمونه باید زیاد باشد، عملا چالش ایجاد شده است.

کریمی در واکنش به گفته برخی مبنی براینکه به پروژه واکسن‌های دولتی هرکدام ۴۰ میلیون دلار پول داده شد که در حکم پیش خرید بوده است، گفت: به ما ده میلیون یورو ارز دولتی داده شد و بقیه واکسن‌های داخلی ۴۰ میلیون دلار گرفتند. کمک بلاعوضی به ما داده نشد و ارز دولتی فروخته شده و پول آن هم از ما گرفته شده است.

وی افزود: فعلا در حال برنامه‌ریزی برای توقف تولید هستیم، به این دلیل که تولید کنیم به چه کسی بدهیم؟!



اردلان October 19, 2021 02:23 PM

مواد نامشخص ارسالی از چین و روسیه تحت عناوین واکسنهای کاملا قلابی و کشنده سینوفارم و برکت عاملی شده که مردم به واکسنی که در ماسسه رازی با نام فخرا ساخته شده نیز اعتماد نداشته باشند!
در حال حاضر کسانیکه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خود را ایمن ساخته اند اما با تزریق واکسنهای بسیار خطرناک سینوفارم و برکت مبتلا به کرونا شده اند و بسیاری از آنان در آستانه مرگ نیز قرار گرفته بودند و شوربختانه پس از آن در واقع مسئولین وزارت بهداشت رژیم آنان را بقتل رسانده اند!
بنظر من در چهارچوب رژیم هیچگونه واکسنی برای مردم عادی که دارای ایمنی و قابلیتهای استاندارد جهانی باشد وجود ندارد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: