آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 مهر ماه 1400 = 17-10 2021

چین؛ آزمایش موشکی که اطلاعات آمریکا را شگفت‌زده کرد

چین در ماه اوت یک موشک مافوق صوت با قابلیت هسته‌ای آزمایش کرد که قبل از حرکت به سمت هدف، کره زمین را دور زد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه فایننشال تایمز، این آزمایش نشان می‌دهد چین دارای توان فضایی پیشرفته‌ای است که "اطلاعات آمریکا را شگفت‌زده کرد".

این گزارش با بیان اینکه چین ۷۹ راکت "لانگ مارچ ۲ سی" را پرتاب کرده و با استناد به پنج منبع آگاه گفت که ارتش چین موشکی را پرتاب کرد که یک گلایدر مافوق صوت را حمل می‌کرد و قبل از حرکت به سمت هدف خود، در فضای مدار نزدیک زمین پرواز کرد.

به گفته این گزارش، گرچه این موشک با ۲۰ مایل (‍۳۲ کیلومتر) فاصله از هدف خود به زمین اصابت کرد، اما نشان‌دهنده "پیشرفت‌های مبهوت‌کننده" چین در زمینه سلاح‌های مافوق صوت است.

آمریکا، روسیه و چین همگی در حال کار روی سلاح‌های مافوق صوت خود هستند. روسیه یکی از این موشک‌ها را در ماه ژوئیه آزمایش کرد. آمریکا قصد دارد همه ناوشکن‌های نیروی دریایی خود را با این موشک‌ها که می‌توانند پنج برابر سریعتر از سرعت صوت حرکت کنند، تجهیز کند. این باعث کندتر شدن آنها نسبت به برخی موشک‌های بالستیک موجود می‌شود، اما برخلاف فناوری‌های قدیمی، موشک‌های مافوق صوت را می‌توان پس از پرتاب کنترل کرد و این امر، گریز از سیستم‌های دفاعی را آسان‌تر می‌کند.

پنتاگون هنوز درباره این گزارش اظهار نظر نکرده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفت‌وگویی گفت: ما به وضوح نگرانی‌های خود را در مورد توانایی‌های نظامی‌ای که چین به دنبال آن است، بیان کرده‌ایم، توانایی‌هایی که تنها تنش‌ها را در منطقه و فراتر از آن افزایش می‌دهد. این یکی از دلایلی است که ما چین را به عنوان رقیب و چالش شماره یک خود می‌بینیم.


نگرانی کره جنونی و زاپن از وقوع جنگ

کره جنوبی و ژاپن با ابراز نگرانی از وقوع جنگ، اقیانوس آرام را میدان نبرد چین با آمریکا می دانند.

به گزارش یورونیوز، تنش ها در شرق آسیا هر روز بیشتر از قبل می شود. تلاش های آمریکا برای دربرگیری و حتی تضعیف چین موجب شده است تااقیانوس آرام به عرصه پرتنش جهان در آینده تبدیل شود. نیروهای دریایی آمریکا و هند در منطقه شرق آسیا حضور پررنگی دارند از طرف دیگر روسیه و چین هم رزمایش های نظامی را برگزار می کنند.

« با وجود تنش‌های ایجاد شده بین کشتی‌های آمریکا و روسیه، رزمایش دریایی مشترک چین و روسیه در دریای ژاپن ادامه دارد.

در همین راستا، وزارت دفاع روسیه هم چند روز قبل اعلام کرد یک ناو جنگی روسیه روز جمعه مانع از آن شد که ناوشکن نیروی دریایی آمریکا وارد آب‌های سرزمینی این کشور شود. این در حالیست که فرماندهی هند و اقیانوس آرام ایالات متحده بیانیه روسیه را نادرست خوانده بود.

این اتفاق در حالی رخ داد که روسیه و چین در حال برگزاری مانورهای دریایی مشترک در منطقه دریای ژاپن هستند.

همچنین چهار ناو هواپیمابر متعلق به کشورهای آمریکا، بریتانیا و ژاپن به صورت همزمان در اقیانوس آرام در حال نمایش توان نظامی خود به چین هستند. کره جنوبی از افزایش بی سابقه تنش ها در منطقه به شدت نگران شده است. آمریکا تلاش می کند تا توان نظامی و اتحاد خود را در منطقه به رخ چین بکشد و هم اکنون تمام عوامل مورد نیاز برای آغاز یک جنگ واقعی در منطقه وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: مقامات کره جنوبی و ژاپن نگران شده اند، چراکه برنامه های جهانی آمریکا می تواند این کشورها را وارد یک جنگ ناخواسته کند. آمریکا از یک سو تلاش میکند تا تایوان را با برنامه ای از پیش تعیین شده و غافل گیرانه از چین جدا کند و از سوی دیگر با رشد فزاینده چین مقابله کند. ژاپن و کره جنوبی خواهان کاهش نفوذ چین در منطقه هستند، اما نه به قیمت آغاز جنگ.



اسمال در نیویرک October 17, 2021 05:51 PM

این جنلیتکاران تا زمین را نکنند تلی از خاکستر دست بردار نیستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: