آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 15 مرداد ماه 1400 = 06-08 2021

ایران؛ سوراخ‌شدن جگر دام‌ها و فرار سرمایه از بخش..

سوراخ‌شدن جگر دام‌ها بر اثر خشکسالی و فرار سرمایه از بخش تولید گوشت

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: کمبود آب و علوفه در پی خشکسالی، سلامت دام‌ها را با مشکل مواجه کرده است به نحوی که قصابان از جگر سوراخ شده دام‌ها از تشنگی و گرسنگی خبر می‌دهند.

منصور پوریان با ابراز نگرانی از سخت‌تر شدن نگهداری دام‌ها برای دامداران در پی خشکسالی، اظهار کرد: به دلیل خشک شدن مراتع، علوفه کافی برای نگهداری دام‌ها نیست و بسیاری از دامداران به دلیل نبود نقدینگی توان خرید نهاده‌های دامی را ندارند.

وی ادامه داد: سال خشک منابع آبی در دسترس دامداران که معمولا آب چشمه و قنات‌ها بوده نیز محدود کرده است.به گفته وی؛ عدم تغذیه کافی دام‌ها و گرسنه و تشنه ماندشان بر سلامتی و‌ تولید آن‌ها اثر گذاشته است.

پوریان تصریح کرد: قصابان از افزایش تعداد جگر سوراخ شده دام‌ها و کاهش کیفیت گوشت آن‌ها در اثر گرسنگی و تشنگی خبر می‌دهند.

وی نسبت به فرار سرمایه از بخش تولید گوشت قرمز کشور هشدار داد و افزود: دامپروری و‌ تولید گوشت قرمز به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و رکود بازار مصرف تبدیل به فعالیت اقتصادی زیان‌ده شده است و ادامه آن فرار بیشتر سرمایه را از این حوزه رقم می‌زند.

پوریان رکود بازار گوشت قرمز را ناشی از بدتر شدن شرایط اقتصادی مردم و‌ کرونا دانست.

مردم توان خرید ساندویچ هم ندارند

به گفته رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان تهران، یک ساندویچ فلافل که در سال ۹۷ سه هزار تومان بود، امروز ۳۰ هزار تومان شده است؛ این به معنای افزایش ۱۰ برابری این غذا در عرض حدود سه سال است.

به گزارش تجارت نیوز، اسدالله احمدی شهریور گفت: صنف اغذیه فروشان فلج شده است. بیش از ۵٠ درصد از اعضای صنف ما به دلیل عدم پرداخت اجاره، مجبور به بستن مغازه و تغییر شغل شدند. یک سال و نیم است که صنف ما نیمه‌تعطیل شده است.

وی بیان کرد: تصمیمات غلط دولت ما را بیچاره کرده. دولتی‌ها به حرف هیچ‌کس گوش نکرده و فقط کار خودشان را می‌کنند. در چند ماه گذشته مواد اولیه تولید اغذیه مثل سوسیس، پنیر، سس و نوشابه، ۳٠ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

احمدی گفت: کاهش توان خرید مردم را حس کردیم. اغذیه و ساندویچ غذای قشر کم‌درآمد است ولی دیگر آن‌ها هم توان خرید ساندویچ ندارند. یک ساندویچ فلافل که در سال ۹۷ سه هزار تومان بود، امروز ۳۰ هزار تومان شده است

در همین راستا قیمت سوسیس و کالباس نیز افزایش یافته و حتی از قیمت گوشت هم بیشتر شده است. قیمت برخی سوسیس‌های کبابی به بیش از ۲۰۰ هزار تومان به‌ازای هر کیلو رسده، همچنین قیمت کالباس گوشت هم به کیلویی ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

مصطفی معروف‌خانی رئیس اتحادیه فراورده‌های گوشتی تهران در این مورد گفت: ادویه‌هایی که به سوسیس و کالباس اضافه می‌شود نیز بیش از صددرصد گران شده است. علاوه بر آن سال گذشته مرغ با کیلویی ۱۵ هزار تومان به دست کارخانه‌های پروتئینی می‌رسید اما حالا قیمت مرغ به ۴۰ هزار تومان رسیده است.به گفته او، علت گرانی سوسیس و کالباس، نوسان افزایشی قیمت دلار است.



حقیقتگو November 25, 2020 07:09 PM

اگرگرگ ها وکفتارها و شغال ها وروباه ها پرورش دهنده گان دام ها و طیورها بودند قراربود گوشت های آنها را بفروشند به چه قیمتی می فروختند؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو December 21, 2020 08:49 PM

تمامی کالاهای اساسی ومورد نیازمردم ازمحل تولید جمع آوری شده وبرای صادرات به عراق وسوریه ولبنان و ونزوئلافرستاده میشود - اینکه دلالهائی بوده وهستند که چنین کمبودهائی مسب شده اند و آنهمدرسطح یک کشور را باورنکنید وبه عمد خامنه ای حیون و حکومت حیون الله عجم پرست برای سرپوش گذاشتن دلال وارانه به انچه ازکالاهای اساسی مردم می دزدند و برای فروش دلاری راهی دیگرکشورها کنند برای گول زدن و عذروبهانه آوردن است آیا درعراق هم شانه تخم مرغ به گرانی درایران است ؟ آهای مردم آهای مردم بپاخیزید! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام February 19, 2021 06:26 PM

اگر سلطان "دین" را اعدام کنند همه چیز از بیخ و بن درست خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو March 1, 2021 10:18 PM

بعد ازخاتمه جنگ جهانی دراروپا آلمان به دوقسمت آلمان شرقی و آلمان غربی تقسیم شد آلمان شرقی به تصاحب روس ها درآمد وروس ها هرآنچه که تولیدات آلمان شرقی برای خودشان تصاحب میکردند و به شوروی می بردند و درآن زمان هم مردمان آلمان شرقی که با کمبودهای همه شکل وفرمی روبرو بودند ناچارا" سیمان را با لاستیک اتومبیل والبسه را با شکلات و سیگارو حبوبات را باگوشت معاوضه میکردند درحقیقت محض آنچه درایران واوضاع مردم مشاهده می کنیم به کشوری دربست اشغال شده توسط قدرت خارجی که تازی ها باشند شباهت دارد چرا گوشت نصیب ایرانی ها شود که باید به روسیه وسوریه وعراق عزیزتازی هاصادرشود؟اوضاع مالی ورفاهی مردم با ابزارحکومتی که ویروس کرونا وترساندن مردم ازآن باشد بشدت وخیم ترخواهد شد زیراکه تظاهراتی با ترس ووحشت ویروس کرونا برپا نخواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


ما شما را به مقام انسانی خواهیم رساند!!! April 8, 2021 10:30 AM

به فقر و گرسنگی کشاندن ملت ایران را همان روز اول «شیطان خمینی دجال» در سخنرانی خود در گورستان بهشت زهرا و در روز ورود خود ایران به مردم فریب خوردهٔ ایران، نوید آن را داد وگفت:

ما شما را به مقام والای انسانی خواهیم رساند!

۴۲ سال از آن روز تیره و تاریک می گذرد و ملت ایران را در منجلاب فقر، گرسنگی، محنت، گورخوابی، کپرنشینی، گرانی، غارت و تورم افسار گسیخته چند صد در صدی غرق کردند

لعنت به شما مفسدین و اشغالگران اجنبی شیعه!
لعنت به این دین، مذهب، منطق، ایمان، عقیده و امامان فاسد شیعه!
۱۴۰۰ بار لعنت به شما عاملان این مشکلات، بدبختی ها و معظلات معیشتی، اجتماعی و اقتصادی مردم در ایران اشغال شده!
روز دادخواهی و دادرسی برای یکایک جنایت های شما، در حال فرا رسیدن خواهد بود!
همهٔ شما اسلامگرایان فاسد و جنایتکار را در دریای سرخ، عمان و عرب مدفون خواهیم کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Seek May 29, 2021 11:08 AM

فقر و بدبختی و نکبت اجزای جداناپذیر جهان اسلام هستند ۴۲ سال پیش امت شیعه دوازده امامی برای خربزه انقلاب نکردند، انقلابشان برای اسلام بود، و امروز هم بجز اسلام چیزی نصیبشان نشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو May 29, 2021 07:49 PM

هیچ بانک جهانی وحتی هیچ بانک آخوندی درایران حاضرنبوده است که به خانواری وام های کلانی بدهد که صرف شکم پرکردن وخوشگذارانی وتولید بچه صدها همیشه مهمان این خانوارکنند پس اگرخانوارهرچه ازثروت و اندوخته بانکی دارد می تواند دراین مورد هزینه کند ومسئولیت فقیرشدن وگرسنه ماندن فرزندانش را بابت این اقدام جهل بپذیرد ایران بطورعلنی 80میلیون جمعیت دارد که جمعیت سوریه و لبنان و عراق و فلسطین بعنوان همیشه مهمان چهل و چندساله برسرسفره هایشان حضورائمی اشته ودارند و ازثروتشان می مکند درحقیقت محض بانک های جهانی وهیچ بانک کشورهای مدرن وصنعتی حاضرنبوده ونیست حتی پشیزی وام غیرقابل برگشت دراختیارتازی های مفت خوروقلدرو تروریست سازوتروریست پروراین چنین کشورهائی بگذارد حتی نه روس ها ونه چین ونه حتی کشورهای عربی ثروتمند لازم ندانستند وام به این کشورها بدهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان June 9, 2021 12:00 PM

پس این مردک، یوزارسیو مفتخور چه گوری بوده که انبارا رو خالی کردند!
موضوع اینجاست رئیس جمهور و باند جدید میخواهند با این انبارهای خالی چگونه کیسه های خالی خود را پر کنند!
مگر آنکه مجتبی خامنه ای آدرس جدیدی بهشون داده باشه و کسی هم خبری نداره!

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو June 9, 2021 10:00 PM

روحانی آخوند که پادوی خامنه ای است وبرطبق دستوروی و سپاه عمل کرده است برای اینکه به سرنوشت رفسجانی و کهروبی وموسوی دچارنشودجرات بازکردن پوزه پشمالویش را نداردکه حقیقت راافشا کند دردوران اول حکومتش بطورعلنی گفت 35میلیاردلاربه دستورخامنه ای روانه عراق وسوریه ولبنان کرده است ودردوره دوم حکوتش هم بدون شک این مقادیرمیلیارددلاری به دستورخامنه ای برای تازی ها فرستاده است وعلاوه برآن کالاهای اساسی وداروی های حیاتی مردم راکه خامنه ای و سپاه به عمداحتکارکرده اند بدستوراربابش وسپاه برای تازی هاونزوئلا فرستاده است چندی پیش خبری بود که اقشاری ازعباردوشان برای ذبح وگوشت مرغ راهی ترکیه شدند وهزینه هرکدامشان درترکیه بیش ازدوهزار یوروست گوشت مرغ ها چه شدند بدون شک برای تازی ها فرستاده شدند آنچه خامنه ای وسپاه انجام دادند گریبان گیر پادوی خامنه ای شده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


jan beh lab June 9, 2021 11:37 PM

شما اعلام کردید دین اسلام کاملترین دین است شما اعلام کردید اقتصاد اسلامی بهترین اقتصاد دنیاست شما اعلام کردید که جامعه اسلامی بهترین جامعه دنیاست من دیگه هیچی نمیگم خودتان از من هم بهتر میدانید چه طبل تو خالی بودید تا شما باشد و اینقدر اسلام اسلام نکنید قسم میخورم روزی بیاید که نماز خواندن در این مملکت جرم محسوب شود اینقدر خراب کاری کرده اید کجاست اسلام کاملتیرن دین ؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام June 10, 2021 02:12 AM

اگر ملت ایران البته آن دسته که نماز میخوانند یکبار در طول عمرشان از خودشان میپرسیدند اصلا این الله چیست و از کجا آمده و با یک جستجوی کوچک اینترنتی میفهمیدند که الله بتی بوده که حتی قبل از اسلام هم پرستیده میشده آن وقت میفهمیدند که چه کلاه گشادی به سرشان رفته شاهد ماجرا هم نام پدر محمد مخترع اسلام است که اسمش عبدالله بوده یعنی حتی قبل از محمد هم الله عبد داشته و عبادت میشده ای ملت اسلام زده ی ایران فقط پنج دقیقه فکر کنید تا صد سال خفت نکشید دست از بت پرستی بردارید الله یک بت بی خاصیت است همین و بس به جای اسلام انسانیت را به عنوان دین و آیین انتخاب کنید تا همین دنیا تبدیل به بهشت شود پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


payaam June 10, 2021 08:29 AM

مگر قبل از زمان روحانی انبار ها پر بود؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: