آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 13 بهمن ماه 1398 = 02-02 2020

انتخاب شاعر منتقد به حذف برنامه فجر منتهی شد

انتخاب شاعر منتقد به حذف بخش شعر جوان جشنواره شعر فجر منتهی شد

خبرگزاری هرانا – روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، شامگاه جمعه پس از بالا گرفتن اعتراضات جریانات تندرو، نسبت به انتخاب سارا متقی، شاعر منتقد به عنوان یکی از شاعران برگزیده بخش ویژه، اعلام کرد: بخش ویژه شعر جوان جشنواره شعر فجر در فرصتی دیگر برگزار می‌شود. بنابراین بخش جنبی جشنواره شعر فجر (ویژه شعر جوان) در مراسم اختتامیه دوره چهاردهم شعر فجر برگزار نخواهد شد. جریانات تندرو سارا متقی را به توهین به “اعلام تنفر نسبت به جمهوری اسلامی و استهزای دختر قاسم سلیمانی” متهم می‌کنند و در روزهای اخیر اعتراضات زیادی را نسبت به انتخاب این شاعر جوان اهل رشت به عنوان برگزیده شعر ساماندهی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از خبرگزاری فارس، روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان شامگاه جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بخش جنبی جشنواره شعر فجر (ویژه شعر جوان) در مراسم اختتامیه دوره چهاردهم شعر فجر برگزار نخواهد شد.

در این بیانیه بدون اشاره به جزئیات، آمده که نظر به «ابهامات مطرح‌شده» درباره این بخش، بخش ویژه شعر جوان پس از بررسی‌های لازم در «فرصت دیگری» برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس با انتقاد از لغو این بخش در جشنواره شعر فجر نوشته است: “تصمیم برای حذف این بخش، نشان می‌دهد اراده‌ای برای کنار گذاشتن شاعر هتاک، وجود نداشته و دست‌اندرکاران جشنواره به جای این کار، تصمیم به حذف بخش جوان گرفته‌اند”.

این رسانه نزدیک به نهادهای امنیتی مدعی شده که این تصمیم “با نظر مستقیم محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پس از انتقاد گسترده رسانه‌ها” گرفته شده است.

از سوی دیگر این خبرگزاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران را به “جایزه دادن به نمایندگان جریان‌های تابلودار جریان به اصطلاح روشنفکری و کسانی که به روشنی علیه نظام جمهوری اسلامی موضع گرفته بودند” محکوم کرده است.

پیشتر در تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۸، هیئت داوران بخش ویژه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، نتایج نهایی داوری اشعار رسیده به این بخش را اعلام کرد و سارا متقی، شاعر منتقد به عنوان یکی از شاعران برگزیده بخش ویژه جشنواره معرفی شده بود.

در پی این رخداد، جریانات تندرو سارا متقی را به توهین به “اعلام تنفر نسبت به جمهوری اسلامی و استهزای دختر قاسم سلیمانی” متهم می‌کنند و در روزهای اخیر اعتراضات زیادی را نسبت به انتخاب این شاعر جوان اهل رشت به عنوان برگزیده شعر ساماندهی کرده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: