آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 3 دی ماه 1398 = 24-12 2019

قطب دراویش گنابادی درگذشت؛ سرنوشت دراویش (؟)

صبح امروز (سه شنبه) منابع مطلع تایید کردند که نورعلی تابنده قطب دراویش گنابادی در بیمارستان‌ مهر تهران در سن 92 سالگی درگذشت. دكتر نورعلی تابنده از روز پنجشنبه ۹ آبان‌ماه سال جاری در پی وخامت حال و ضعف جسمانی به بیمارستان مهر تهران منتقل شد.

محمد تابنده، برادرزاده نورعلی تابنده، به عده‌ای از دراویش که در مقابل بیمارستان جمع شده‌اند خبر درگذشت قطب دراویش را اعلام کرده است. این منبع همچنین از «جو شدیدا امنیتی» در برابر بیمارستان مهر تهران خبر داد.

نورعلی تابنده مدتها در حصر خانگی بود. در سال۹۶ و در جریان محاصره منزل وی توسط پاسداران، تعدادی از دراویش دستگیر و زندانی شدند که هنوز هم در زندان هستند.

در هفته های اخیر دهها درویش گنابادی زندانی به همراه تعدادی از دراویش خارج از زندان در اعتراض به وضعیت کنونی و در پی امتناع نورعلی تابنده، سرسلسله دراویش گنابادی، از خوردن غذا و دارو دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

محمود صادقی، نماینده مجلس شورای اسلامی سه روز پیش در پیامی توییتری نوشت جان دراویش زندانی در خطر است. چهارده تن از دراویش گنابادی زندانی در استان تهران بیش از ۶ هفته است که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند. وضعیت شش نفر از آنها بسیار وخیم اعلام شده است...

بهمن‌ سال ۹۶ در پی حضور گسترده نیروهای امنیتی و لباس شخصی در گلستان هفتم مقابل خانه نورعلی تابنده، سر سلسله دراویش گنابادی، سلسله درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و یگان ویژه با دراویش گنابادی حاضر در گلستان هفتم اتفاق افتاد که در پی آن چند مأمور پلیس و عضو بسیج کشته، و صدها درویش گنابادی به شدت مضروب و بازداشت شدند.

در پی این درگیری‌ها، ۲۰۲ نفر از دراویش گنابادی زندانی و مجموعا به بیش از ۱۰۸۰ سال زندان محکوم شدند و محمد ثلاث یکی از دراویش گنابادی به اتهام قتل ماموران انتظامی در این درگیرهای بازداشت و در سحرگاه ۲۸خرداد اعدام شد.

مجمع عمومی سازمان ملل نیز به تازگی قطعنامه «محکومیت وضعیت حقوق بشر در ایران» که در رابطه با «محدودیت‌ شدید آزادی اندیشه، مذهب و اعتقادات» و «فشار فزاینده» علیه اقلیت‌های مذهبی همچون جامعه بهایی‌ها، دراویش گنابادی و صوفی‌ها را با ۸۱ رای مثبت تصویب کرده است.



حقیقتگو November 8, 2019 05:32 PM

درتائید سخنان این خانم بزرگوارو وطن پرست اضافه کنم که ایران درحقیقت محض درچهل سال پیش که باحمایت همه گونه کشورهای اروپای غربی بویزه فرانسه وانگلیس که درایران کودتائی فاجعه باربرعلیه حکومت پهلوی و درقالب حکومت اسلامی و واگذاری حکومت به آخوند تمام فاسد و مهمل و بیسواد و بیشعوری همچون خمینی کردند عمدا" بنای برده گاه اسلامی و برده کردن مردمان ایران تدارک دیدند زیراکه برده شدگانی که کشورشان تحت اشغال تازی و تازی تبارها شده است حق هیچگونه دخالتی درامورکشورشان نباید داشته باشند و ضمیمه انهم پذیرش هرآنچه خمینی ها وخامنه ای ها و آخوندسانان واربابان اروپائی دیکته میکردند می بایست می پذیرفتند وانهم بازور اسلحه و شکنجه وزندان و اعدام ها که تابهال هم چنین شده است ایران درحقیقت به زندان اسلام تازی ها وشرکاء اروپائی ضد ایرانی تبدیل شده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاوه آهنگر November 8, 2019 06:48 PM

درود بر شهامت و شجاعت این شیر زن

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام November 8, 2019 08:58 PM

ایران اشغالی به راستی که زندانی بزرگ برای همه است به یادم می آید در دوران کودکی‌ام که همگاه با نخستین روزهای اشغال ایران توسط تازی پرستان عمامه به سر بود هر گاه که به آسمان نگاه میکردم آسمان را پوشانده شده از تارهای عظیم عنکبوت و گهگاهی هم پر از میله‌های عظیم زندان که از خاور تا باختر آسمان امتداد داشت تصور میکردم افسوس که حتی روزهای کودکیمان در ترس و وحشت و اضطراب گذشت افسوس و هزار افسوس

گزارش یا اعتراض به این نظر


افروز November 9, 2019 11:55 AM

این خانوم از داخل زندانم میتونه صداش رو به دنیا برسونه،چون چنین مقرر شده ، اما دیگرانی در خارج از زندانم از ان محرومند استراتژی ایشون همانطور که بارها گفته مدارا با استبداد و بعبارتی انفعال عملی در برابر انست، پس به همین مدارا ادامه دهند و تصور نکن ، باقی هم از ایشان تبعیت میکنن التماس تفکر!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ziba November 10, 2019 11:05 AM

آفرین "افروز"!
با وجود همۀ پلشتی ها، اما امروزم را با خواندن نظرت زیبا کردی، درود بر تو،
مماشات با گراز تیز دندان ـــــ بود ،،،، (لطفاً خودتان تکمیلش کنید)

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو December 21, 2019 12:17 PM

هزاران ایرانی بیگناه و بی پناه در زندانهای جمهوری اسلامی اسیرند ، بسیاری از آنان در وضعیتهای نامناسب و درد آور و حتی در حال احتضارند مردم باید دز حرکتهای انقلابی به زندانها و این جهنمهای رژیم هجوم بیاورند، درهای زندانها را بشکنند و زندانیها را آزاد کنند اکثر این زندانیها قربانی بی عدالتی رژیمند

گزارش یا اعتراض به این نظر


saba December 21, 2019 09:52 PM

محمود صادقی جایگاه "سوپاپ اطمینان" بودن را دیگر بطور تمام و کمال از مرادش خاتمی خائن و جنایتکار تحویل گرفته، به این میگویند نو وجوان سازی ساختارهای سیاسی در حکومت آخوندی!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: