آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 28 آذر ماه 1398 = 19-12 2019

قاتل زندانی سیاسی اعدام شد؛ قاتلان اصلی چی؟

به گزارش تسنیم، حکم قصاص قاتل شیرمحمدعلی (زندانی سیاسی) به اجرا آمد؛ وکیل اولیای‌دم علیرضا شیرمحمدعلی با تأیید این خبر گفت: این حکم صبح روز گذشته (چهارشنبه) به اجرا درآمد. علیرضا شیرمحمدعلی در خردادماه گذشته در ت در زندان تهران بزرگ با ضربات جسم تیز مجروح شده و به‌قتل رسید.

عامل قتل علیرضا که دیروز اعدام شد، در دادگاه گفته بود: برای رها شدن از زندان فشافویه که مانند جهنم بود او را کشتم.

سخنان دردآور مادر علیرضا در مراسم چهلم وی

مادر علیرضا در این مراسم گفت:...دوربین‌ها روشن بودند، ماموران از مانیتورها شاهد سلاخی کردن بچه من بودند و هم‌چون تئاتر تا آخر و بی‌ آنکه کاری بکنند نشستند و تماشا کردند، چرا در آن ۷دقیقه‌ای که از بچه من خون می‌رفت ماموران نیامدند کاری بکنند؟ در این ۴۰روز از غم رفتن بچه‌ام همه موهای سرم سفید شد، در جوانی پیر شدم، بچه‌ام را خاک کردم اما هنوز منتظرم علیرضا از زندان زنگ بزند، من خواهان محاکمه و مجازات مسببین اصلی قتل پسرم هستم....


اعتراف به طرح جنایتکارانه خامنه ای در زندانها

علی مطهری، نائب رئیس مجلس ملاها در یک برنامه تلویزیونی اعتراف کرد که گاهی زندانیان سیاسی را به منظور تنبیه به بند مربوط به تبهکاران، دزدان و قاتلان و قاچاقچیان منتقل می‌کنند.

سازمان عفو بین‌الملل با «شوکه‌آور» خواندن خبر قتل زندانی عقیدتی ۲۱ ساله، علیرضا شیرمحمدعلی، در زندان فشافویه تهران خواستار انجام تحقیقات در این باره شد.

در ایران زندانیان سیاسی برای رسیدن به حقوق و خواسته خود، “تفکیک جرائم” که از ابتدایی ترین حقوق اولیه یک زندانی است، از راه های مختلف اعتراض خود را نسبت به عدم تفکیک جرائم، به گوش مسئولین میرسانند، از دوختن لباهایشان گرفته تا اعتصاب غذای طولانی مدت که منجر به وارد آمدن صدمات جبران ناپذیری بر جسم آنان می شود.

وحید صیادی نصیری یکی از بی‌شمار زندانیان سیاسی بود که در اعتراض به عدم تفکیک جرائم، دست به اعتصاب غذا زد، وحید ۲ ماه در اعتصاب غذا بود که دچار بیماری شده و در نهایت ۲۱ آذر ۹۷ جاودانه شد و داغ ننگی بر پیشانی حاکمیت نهاده شد.

پیکر علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی در حالی به خاک سپرده شد که مادر این زندانی تهدید شده‌ بود در صورت اطلاع رسانی و مصاحبه با رسانه‌ها، از دادن پیکر فرزندش به او خودداری خواهند کرد. (فیلم زیر)

زندانی سیاسی علیرضا شیرمحمدعلی ۲۱ساله، روز دوشنبه ۲۰خرداد در زندان فشافویه (زندان مرکزی تهران بزرگ) در یک طرح جنایتکارانه با ضربات چاقو به طرز فجیعی به‌قتل رسید. مهاجمان دو تن از مزدوران رژیم در میان مجرمان خطرناک بودند.

علیرضا شیرمحمدعلی از اهالی نازی‌آباد تهران از اواسط تیرماه گذشته دستگیر و به اتهامات مسخره‌ای مانند توهین به خمینی و خامنه‌ای و تبلیغ علیه نظام به ۸سال زندان محکوم شده بود.

وکیل علیرضا شیرمحمدعلی می‌گوید تعداد ضربات وارد شده به او بیش از ۳۰ ضربه بوده است.

محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل علیرضا شیرمحمدعلی درباره جزئیات حادثه قتل وی در زندان فشافویه اظهار می‌کند: علی‌الظاهر در بندی که ایشان حضور داشتند یک سلول انفرادی وجود داشته که دو قاتل در آن بودند. متأسفانه معلوم نیست آن شب چه اتفاقی افتاده که آنها بدون هیچ درگیری قبلی دفعتاً به ایشان حمله می‌کنند و با ضربات متعدد ایشان را به قتل می‌رسانند.

این وکیل دادگستری می‌گوید: گفته می‌شود تعداد ضربات بیش از ۳۰ ضربه بوده است. اما برای اطلاع از تعداد دقیق باید از خانواده پیگیر شوم. اما یک ضربه شدید به قلب و دیگری به شاهرگ بوده است. عرفانیان اظهار می‌کند: معمولاً وقتی درگیری می‌شود یکی دو ضربه می‌زنند، ولی وارد کردن ۳۰ یا ۴۰ ضربه عجیب است. او در پاسخ به این پرسش که چطور دو قاتلی که در سلول انفرادی بودند توانسته‌اند از سلول خارج شوند و شیرمحمدعلی را به قتل برسانند، می‌گوید: من از جزئیات به‌صورت دقیق خبر ندارم، ولی بر اساس اطلاعات موثقم در بندی که مرحوم شیرمحمدعلی حضور داشت یک سلول بوده که دو قاتل داخل آن بودند و همیشه در آن بسته بوده است، اما آن شب آن دو نفر آقای شیرمحمدعلی را به داخل سلول کشیدند و ایشان را به قتل رساندند.

او درباره علت انتقال این زندانی به زندان فشافویه اظهار می‌کند: جرم ایشان امنیتی-سیاسی است، چون قانون بر تفکیک زندانیان تأکید دارد، من نمی‌دانم چرا ایشان را به زندان فشافویه منتقل کردند.

دیدبان حقوق بشر خواستار تحقیق فوری درباره نقش مقامات قضائی جمهوری اسلامی در قتل علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی شد

یک مسئول سازمان دیدبان حقوق بشر به بخش فارسی صدای آمریکا گفت: اینکه یک جوان ۲۱ ساله با اتهاماتی واهی به زندان بیفتد و در زندان جانش را از دست بدهد، فاجعه‌بار است.

وی افزود: به نظر می‌رسد مقامات رژیم ایران از قرار دادن زندانیان سیاسی در کنار زندانیان متهم به جرائم خشن به عنوان تاکتیکی برای افزایش فشار بر زندانیان سیاسی استفاده می‌کنند.





www.youtube.com/watch?v=DVADaJ2igA0

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



حقیقتگو June 12, 2019 08:25 PM

جنایات های هولناگ و مخوفی که با ورود خمینی ملعون که درصدد محو ومعدوم کردن هرآنچه حکومت پهلوی به ارث برای ایرانی ها برجا گذاشته بود چه تمدنی چه رفاهی وچه آزادی وچه تحصیلی و چه پیشرفت و خلاقیت نسل مردمی ایران بود وتوجه بیشترش درکشتن ایرانی ها بودکه وطن پرست ها وسیاسی ها و نظامیون آگاه وفهمیده دوران حکومت پهلوی که گول زدن وعوام فریبی اسلام وارانه اخوندیش را نمی پذیرفتند ودرصدد مخالفت با وی و حکومتش بودند- آیت الله خلخالی ورئیسی واحمدی نژاد وصفارهرندی و شرکاء هزارها ایرانی چه درزندان ها کشتند وچه تیرباران کردند وچه به چوخه های اعدام سپردند- چند نمونه ازهزارها نمونه دیگرکه نشانگرخداپرستی اسلام وارانه خمینی وخامنه ای بوده است -هویدا-قتل های زنجیره ای- دکترشاپوربختیار- فریدون فرخزاد- میکنوس- ستاربهشتی -زهراکاظمی- نداآقاسلطان-همسرنجفی وصدها نفردیگر

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی June 16, 2019 03:24 PM

مشابه چنین قتلهائی در رجائی هم در سنوات گذشته اتفاقا افتاده است که بعضی از مبارزین دهه ها 70 وهشتاد مجبوس در این زندان میتوانند نمونه هارا تشریح کنند اما این قتل بخصوص یعنی سلاخی کردن علیرضا شیر محمد علی قطعا" قتلی دستوری بوده که مسئولین زندان وبا احتمال قرین به یقین بازجوی پرونده این جوان مبارز در ارتکاب این قتل دخالت بدون چون وچرا داشته است یعنی قتل عمدی است شبیه قتلهای زنجیره ای بشکلی دیگر

گزارش یا اعتراض به این نظر


اخر خط حکومت اخوندی June 18, 2019 10:15 PM

حاکمان هرکشوری مسئولیت حفظ جان اسیران وزندانیان را بعهده دارند و شرایط وخیم وقرون وسطایی زندانها کاملا نمایانگر بینش وایدئولوژی واپسگرای این حاکمان وحشی وخونخوار است وبی تردید همه استمرار طلبان هم که با پوشاندن دستکشهای مخملی بر پنجه خونین این جنایتکاران شریک جرمند و این جنایات وحشیانه وفجیح نمایانگراعتراف به ناتوانی ورسیدن به اخر خط حکومت این حاکمان عقب مانده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی August 9, 2019 09:04 AM

نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس یاید از ریاست قوه قضائیه بصورت رسمی سئوال کند چرا دزدان واختلاسگران میلیاردی ومولتی میلیاردی باید دراوین واطاقهای لاکچری وآشپزخانه اختصاصی و ملاقاتهای شرعی منظم هفتگی وامکانات آنچنانی برخوردارباشندوزندانی بودن شان هتلی باشد؟مگرجرم آنهادزدی وخیانت به بیت المال نیست؟ اگر چنین است که هست، جرمشان ازمنظر حقوقی کیفری است وبایدزندانی بودن شان بافشارو محرومیت همراه باشد! چرا قوه قضائیه دزدان وغارتگران به اموال یک ملت زندان رادراوین نگهداری میکند وآنها را به فشافویه ورجائی شهرونمیفرستد تاحبس شان را بگذارنند که معنای مجازات دزدی واختلاس رابفهمند در مقابل زندانیانی سیاسی راکه جرمشان نوشتن وانتقادازهمین دزدان وبی کفایتی مسئولان بوده است رابه فشافویه ورجائی اعزام میکنند تا جنان اتفاقات شومی رخ نماید این یک تبعیض آشکار است

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی October 8, 2019 04:56 PM

خامنه ای خوی حیوانی هم ندارد بارها در فیلمهای راز بقاع دیده شده است که شیر غران بچه آهوی گرفتار در دام کفتارهارا در حمایت خودش قرار میدهد تا بتواند با پیوستن با مادر مهر مادر را احساس کند خامنه ای یک سیرت هیولا گونه دارد و یک منش گفتار مانند

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو October 8, 2019 09:30 PM

ننگ تاریخی درحقیقت محض ننگ مکرون و موگیرینی و پوتین برمردمان ایران بوده ومی باشد و ضمیمه آنهم زندانیان سیاسی - عکس های ظریف خندان با مکرون و موگیرینی وروحانی قهه قههز زن با جانسون انگلیس درمطبوعات اروپائی به کررات دیده میشود ولی عکس های مادران زندانیان سیاسی درهیچ مطبوعات اروپائی وجود ندارد حالا باید ننگ آفرینی تاریخی برمردمان ایران را به چه کسانی و چه کشورهائی نسبت داد؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی December 19, 2019 02:25 PM

قاتلی که بعنوان مجرم قتل شیرمحمدی اعدام شد بنا بگزارش مقامات قضائی در فشافویه زیر حکم اعدام بوده است چه بسا که با دسیسه مقامات اطلاعاتی وقضائی وقول وقرار با مجرم مربوطه بقول خودشان خواسته بودند با یک تیر دونشانه بزنند دستور قتل شیر محمدی را بیک قاتل دادند تا در قبال قتل شیر محمدی به او کمک قضائی بکنند وحال شاهد ان هستیم که آن قاتل را نیز بجرم قتل عمد در زندان به چوبه دار آویزان کردند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: