آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 14 تیر ماه 1400 = 05-07 2021

خودکشی دو نوجوان دیگر در گچساران و شهرستان ملکان

یک نوجوان حدودا ۱۷ ساله در مبارک شهر، بخش مرکزی شهرستان ملکان واقع در استان آذربایجان شرقی از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، هویت این نوجوان “مهدی امینی افشار آقایاری، حدودا ۱۷ ساله و اهل مبارک شهر، بخش مرکزی شهرستان ملکان واقع در استان آذربایجان شرقی” توسط هرانا احراز شده است. وی از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داده است.

انگیزه خودکشی این نوجوان مشکلات خانوادگی عنوان شده است.

همچنین شامگاه پنجشنبه ۱۰ تیرماه، یک دختر نوجوان ۱۵ ساله در گچساران با پریدن از روی پل زیر گذر دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داد.

خودکشی دو نوجوان از جمله یک قربانی کودک همسری

خبرگزاری هرانا – روز سه‌شنبه سوم فروردین‌ماه، یک پسر ١٧ ساله در روستای ماراب از توابع کامیاران واقع در استان کردستان، از طریق حلق‌آویز کردن دست به خودکشی زد و جانش را از دست داد. همچنین در خبری دیگر یک دختر نوجوان ۱۵ ساله که به تازگی ازدواج کرده است، در شهرستان تایباد واقع در استان خراسان رضوی، از طریق بلعیدن قرص برنج اقدام به خودکشی کرد و جان باخت. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز سه‌شنبه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۰، یک نوجوان در شهرستان کامیاران، دست به خودکشی زد و جان باخت.

هویت وی رضا مارابی، ١٧ ساله، فرزند مولود، اهل روستای ماراب از توابع کامیاران واقع در استان کردستان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، این نوجوان از طریق حلق‌آویز کردن اقدام به خودکشی کرده است.

خودکشی یک قربانی کودک همسری در تایباد

به گزارش ایسنا، یک دختر نوجوان ۱۵ ساله که قربانی کودک همسری است، در شهرستان تایباد واقع در استان خراسان رضوی، از طریق بلعیدن قرص برنج دست به خودکشی زده و جان باخت.

به گفته جواد آفریدون مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تایباد، این دختر ۱۵ ساله به تازگی ازدواج کرده بود.

ازدواج کودکان یا کودک همسری در ایران در سال‌های اخیر روز به افزایش است. فعالان حقوق کودک می‌گویند این پدیده در آینده بر سلامت خانواده‌های ایرانی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

آمار بالای ازدواج کودکانی که پیش از رسیدن به بلوغ فکری و ذهنی ازدواج می‌کنند از گستردگی این پدیده در ایران حکایت دارد. سن ازدواج در ایران بر مبنای “بلوغ جنسی” تعیین شده در حالی که به گفته کارشناسان، بلوغ جنسی تنها بخشی از ابعاد بلوغ کامل انسان است. رشد، آگاهی، آموزش و آزادی در انتخاب، اساسی‌ترین و انسانی ترین شروط برای تشکیل خانواده است.

آسیب‌های جسمی و روانی ناشی از کودک همسری ضربات جبران ناپذیری را بر روی زندگی دختران به‌ویژه بارداری‌های زیر ۱۸ سال، مرگ‌ومیر مادران، افسردگی، و بعضاً اقدام به خودکشی در کنار آسیب‌هایی مانند طلاق بازماندن از تحصیل و پایداری چرخه فقر فرهنگی و اقتصادی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: