آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 23 مرداد ماه 1395 = 13-08 2016

پيام مسافران مترو به خريداران هواپيما!

‏ تهراني‌ها اين روزها به كمپيني‌ مي‌پيوندند كه يك حرف حساب در آن است: «ما در واگن‌هاي ناكافي مترو نفس‌مان بند مي‌آيد. درست است كه مترو زيرزمين است اما 3 ميليون مسافر را در روز جابه‌جا مي‌كند. قطعاً مسئولان دولتي پاي‌شان به مترو باز نمي‌شود و بيشتر جابه‌جايي‌هاي‌شان روي هواست اما مردم تهران با مترو زندگي مي‌كنند و هزار واگن از دولت طلبكارند؛ هزار واگني كه دولت تعهد تأمين آن را داده ولي آن را عملي نكرده است. حالا اگر قرار است دولت هواپيما بخرد، بخرد اما هزار واگن مترو را هم بخرد تا نشان دهد كه واقعاً براي مردم كار مي‌كند.»

قائم مقام شهردار تهران در همين باره با اشاره به اينكه بر اساس تصميم مديريت شهري شهردار تهران، اولويت اول پروژه‌هاي شهري، حمايت از مجموعه فعاليت‌هايي است كه در زنجيره پروژه مترو قابل تعريف است، مي‌گويد: براي تحقق اين تدبير از هيچ حمايتي به منظور پيشرفت روند كار خطوط 6 و 7 مترو، فروگذار نمي‌كنيم. عيسي شريفي با تأكيد بر اينكه خط 6 مترو به همراه بخش جنوبي آن كه به شهر ري متصل مي‌‌شود، بايد افتتاح شود و اين اتصال، شيريني افتتاح اين خط را بيشتر مي‌‌‌كند، تأكيد مي‌كند كه خط 6 پس از بهره‌برداري كامل، اين ظرفيت را دارد كه روزانه يك ميليون تا يك ميليون و 200 هزار نفر را جا به جا كند و به همين دليل است كه در كل پروژه‌هاي شهري، اولويت با مترو است.

نگفتم ايرباس نخريد، گفتم مترو هم بخريد
هابيل درويش، مديرعامل شركت متروي تهران نيز درباره تقابل موضوع مترو و خريد هواپيماها مي‌گويد: نگفتم ايرباس نخريد، گفتم اهميت مترو از ايرباس كمتر نيست و اگر هواپيماي ايرباس مي‌خريد، قطار مترو هم بخريد و به نظر نمي‌رسد حتي گفتن چنين واقعيت‌هايي در شرايطي كه تعهد دولت مبني بر تأمين يك هزار دستگاه واگن مترو هنوز عملي نشده، اِشكالي داشته باشد. همچنين بنا به گفته دكتر احمد بافنده، مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران، متروي تهران در حال حاضر با امكانات موجود در حال جابه‌جايي 3ميليون مسافر است كه در صورت اضافه شدن رم‌هاي قطار در خطوط مختلف امكان جابه‌جايي مسافران نيز افزايش خواهد يافت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: