آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 27 فروردین ماه 1395 = 15-04 2016

چرا قاسم سلیمانی مجددا به مسکو سفر کرد؟

شبکه خبری "فاکس نیوز" آمریکا و خبرگزاری رویترز به نقل از چندین منبع اطلاعاتی از سفر مجدد سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، به مسکو و قصد او برای دیدار با پوتین خبر داده‌اند.

به گزارش رادیو آلمان، خبرگزاری رویترز به نقل از "یک مقام ارشد امنیتی ایرانی" نوشت که سردار سلیمانی شب گذشته به مسکو رفته و قرار است در مورد موضوعات مختلف، از جمله تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ و آینده روابط نظامی دو کشور، با روس‌ها گفت‌وگو کند.

رسانه‌های روسیه اما اندکی بعد از قول دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، نوشتند که "چنین دیداری در برنامه پوتین نیست". پسکوف اما در باره اصل سفر سلیمانی به مسکو سخنی نگفته است.

رویترز در خبر خود به گفته یک دیپلمات غربی در مسکو هم استناد کرده که به موجب آن سلیمانی هم با ولادیمیر پوتین و هم با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، دیدار خواهد کرد.

در تیرماه گذشته هم رسانه‌های جهان از سفر سلیمانی به مسکو و دیدار او با ولادیمیر پوتین خبر دادند. پس از آن گفته شد که حضور فعال نیروی هوایی روسیه در حمایت از ارتش سوریه در مقابل مخالفان و نیز هماهنگی نظامی مسکو و تهران در تحرکات نظامی در سوریه با این سفر بی‌ارتباط نبوده است.

گرچه ابتدا هر دو کشور سفر سلیمانی را تکذیب کردند، ولی پس از آن علی‌اکبر ولایتی، مشاور آیت‌الله خامنه‌ای در مسائل بین‌المللی، در یک برنامه تلویزیونی تلویحا این سفر را تایید کرد و گفت: «رفت و آمد سردار سلیمانی و هماهنگی با مقامات روسی در وضعیتی که اتحاد ایران و روسیه در مبارزه با گروههای تروریستی رو به گسترش بوده کاملاً طبیعی است.» اما سپاه پاسداران می‌گوید که خبر سفر سلیمانی به مسکو در تابستان گذشته را نه تایید و نه تکذیب می‌کند.

قاسم سلیمانی، فرمانده شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، موسوم به سپاه قدس از سال ۲۰۰۷ مشمول تحریم‌های سازمان ملل در ارتباط با پرونده هسته‌ای بوده است. بعد از سفر احتمالی اول او به مسکو، در آمریکا بحث‌هایی در باره نقض این تحریم‌ها از سوی روسیه و لزوم تعقیب آن به جریان افتاد.

آمریکا می‌گوید که سپاه قدس حامی تروریسم و اقدامات تروریستی در منطقه است.



حقیقتگو April 15, 2016 05:15 PM

ارباب پوتین سوت زد سگش شنید و دمبش رو براش تکان داد و دوان دوان رفت مسکو

گزارش یا اعتراض به این نظر


فريبرز April 15, 2016 07:47 PM

دليل اينكه اين دلقك با آن ريشش مرتّب به روسيه سفر مى كند اين است كه خيال دارد تاوا"ريش" شود!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: