آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 22 آذر ماه 1394 = 13-12 2015

عکس خاتمی؛ اژه ای: دعایی تفهیم اتهام شد

سخنگوی قوه قضاییه می گوید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات برای دومین با به دادسرا احضار شده است. محسنی اژه ای گفت: دعایی تفهیم اتهام شد.

به گزارش فرارو، در نشست امروز سخنگوی قوه قضائیه خبرنگاری سئوال را چنین مطرح کرد که در چند روز گذشته تصویر رییس دولت اصلاحات در روزنامه اطلاعات منتشر شد و مدیرمسئول روزنامه به دادسرای روحانیت مراجعه کرد، در این راستا نامه‌نگاری‌هایی بین آقای دعایی و یکی از فعالان صورت گرفت که آقای دعایی در این نامه نقل قولی را از سوی رهبری مطرح کردند، با توجه به این مساله آیا دستگاه قضایی تصمیم به تجدیدنظر در این خصوص را دارد و آیا امکان لغو دستور ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات که برای رسانه‌ها بوده، وجود دارد؟

اژه ای در پاسخ گفت: «از نقل قولی که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده اطلاع ندارم، اما در خصوص دستورالعملی که از سوی دادستان گفته شده باید بگویم که منشأ این دستورالعمل مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و هیچ تغییری در آن به وجود نیامده و هر کسی که خلاف دستور دادستان عمل کند تحت تعقیب قرار می‌گیرد.»

بنا به گفته اژه ای "آقای دعایی به عنوان مدیرمسئول روزنامه اطلاعات تحت تعقیب قرار گرفتند و برای دومین بار دادسرای ویژه روحانیت ایشان را احضار و مورد تحقیق و بازجویی قرار داد که آخرین دفاعیات از وی اخذ شد و در حال حاضر با قرار تأمین آزاد هستند و پرونده موعد ارسال به دادگاه است."

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: «این موضوع نشان می‌دهد که دستور دادستانی به قوت خود باقیست و اگر خلاف دستور قضایی اقداماتی انجام شود قطعاً تحت تعقیب قرار خواهند گرفت که این کار در مورد آقای دعایی صورت گرفته است.»

او اظهار کرد: «همانطور که گفتم آقای دعایی دو بار به دادسرای ویژه روحانیت احضار شدند که بعد از احضار دوم تفهیم اتهام نسبت به ایشان انجام شد و وی با قرار مناسب آزاد است. امروز آخرین دفاعیات از آقای دعایی اخذ شد و زمان زیادی برای ارسال پرونده به دادگاه نیاز نیست»

کمتر از یک هفته پیش گزارش شد که به خاطر انتشار عکس و خبری درباره رییس جمهور دوره اصلاحات در روزنامه اطلاعات، علیه محمود دعایی اعلام جرم شده است. با این حال دعایی گفت که اخبار منتشرشده درباره احضار او به دادسرای روحانیت صحت ندارد و روزنامه اطلاعات همچنان اخبار مربوط به محمد خاتمی را منتشر خواهد کرد.

هرچند دفتر سخنگوی قوه قضاییه ،پس از آن تاکید کرد که دعایی به دنبال انتشار عکس و خبر رییس دولت اصلاحات به دادسرای ویژه روحانیت احضار شده و از او تعهدنامه‌ای گرفته شده است.

دعایی چند روز پیش در یادداشتی از حسن روحانی خواست که با رئیس قوه قضاییه تماس بگیرد و به روند جاری درباره اخبار محمد خاتمی پایان بدهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: