آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 24 آبان ماه 1394 = 15-11 2015

۹۰ درصد کشته شدگان رانندگی کم درآمدند

۹۰ درصد کشته شدگان رانندگی قشر کم درآمد هستند

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت:۹۰ درصد کشته شدگان و آسیب دیدگان سوانح رانندگی جزء اقشار کم درآمد و فقیر جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی ربیعی درمراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی افزود: حدود 25 درصد تلفات راهنمایی و رانندگی مربوط به موتورسیکلت سواران است که 60 درصد آن به مرگ منتهی می‌شود.

وی گفت: استان هایی مانند لرستان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد که از استان های محروم محسوب می شوند براساس آمارها بیشتر در معرض آسیب های ناشی از تصادفات رانندگی قرار دارند.

ربیعی افزود: ما مدام باید موضوع آموزش و تغییر نگرش را در حوزه راهنمایی و رانندگی در دستورکار قرار دهیم.

وی گفت: متاسفانه پرخاشگری در زندگی به رانندگی سرایت کرده به طوری که تمام ناراحتی ها را هنگام رانندگی بروز می دهیم.وزیر تعاون افزود: در تلاش هستیم هزینه های خطرآفرین را در دولت افزایش دهیم.

ربیعی گفت: خوشبختانه رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی در امر راهنمایی و رانندگی به طور مشترک و مفید فعالیت می کنند و باید تلاش کنیم ضریب نفوذ پیشگیری را افزایش دهیم.

وی افزود: نکته مهم اصل هماهنگی بین دستگاهی است و نقشه خطرپذیری را نیز ترسیم کرده ایم.تلاشمان را افزایش خواهیم داد تا بتوانیم برای معلولان زندگی کم رنج تری را فراهم کنیم.

وی افزود: من فروتنانه می گویم به تنهایی نمی توانیم همه کارها را به سرانجام برسانیم بلکه به یک جنبش اجتماعی برای اینکه این خودآزاری ساختاری را کاهش بدهیم نیاز داریم تا بتوانیم برای رسیدن به یک زندگی سالم همدیگر را کمک کنیم.

ربیعی به وسیله نقلیه اشاره کرد و گفت: درست است که طرفدار مصرف تولیدات داخلی در این زمینه هستم آن هم به دلیل اینکه در کشورم اشتغال ایجاد شود اما این فشار داخلی به جای نخریدن خودروهای داخلی باید منجر به فشاری برای تولید خودروهای با کیفیت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص مسایل بیمه ای معلولان ناشی از حوادث راهنمایی و رانندگی افزود: به سختی در تلاش هستیم منابع خود را در این زمینه افزایش دهیم و در صورت بازشدن دستمان برای افراد حادثه دیده پوشش های بیمه ای بیشتری را فراهم خواهیم کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: