آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 27 تیر ماه 1394 = 18-07 2015

دلارهای آزادشده؛ بفکر به جیب زدن غنایم هستند

این تناقض گوییها و افشای یکدیگر هیچ نشانی از ریختن سود توافق هسته ای به جیب مردم ایران ندارد. دار و دسته های گوناگون درون رژیم تنها بفکر به جیب زدن غنایم هستند. آنها چنان به حرص و طمع افتاده اند که نه تنها عقل و شعور مردم را به حساب نمی آورند بلکه، به آن اهانت نیز می کنند.
****

180 میلیارد دلار پولهای بلوکه 29 میلیارد شد! پیدا کنید پرتقال فروش را!

لیلا جدیدی

تا دو روز پیش از توافق هسته ای، ارقام پولهای بلوکه شده جمهوری اسلامی در خارج از کشور 100 میلیارد و بالاتر اعلام می شد. اما چه شد که دو روز بعد از توافق، بانک مرکزی رژیم یکباره این رقم را 29 میلیارد اعلام می کند؟ پیدا کردن پرتقال فروش سخت نیست و صورت مساله هم که به تعیین تکلیف سود نقدی معامله هسته ای برمی گردد، زیاد پیچیده نمی تواند باشد.

دولت آمریکا که مسدود شدن داراییهای رژیم را مدیریت می کند، این رقم را بیش از 100 میلیارد دلار تخمین زده است. آقای اوباما بعد از توافق رقم مزبور را 150 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت ممکن است یکجا به دست نیاید، ولی بخش زیادی از آن قابل دسترسی خواهد بود.

این رقمی است که یکسال پیش اکبر کمیجانی، معاون بانک مرکزی، هم آن را اعلام کرد. او در شکوه و شکایت از تحت فشار بودن مالی رژیم، میزان داراییهای مسدود شده را 150 میلیارد دلار اعلام کرد. کمیجانی هیچوقت هم این رقم را تکذیب نکرد.

به همین صورت استاندار تهران، حسین هاشمی، هم شکایت کرده بود که "180 میلیارد دلار از پولهای کشور بلوکه شده".

پیشتر، یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی تهران از حدود 100میلیارد دلار ارز منجمد شده در کشورهایی مانند چین، هند و ژاپن خبر داده بود.

اما بعد از توافق، ولی ‌الله سیف، رییس کل بانک مرکزی، رقم موجودی رژیم در خارج کشور را در مجموع 29 میلیارد دلار اعلام کرد که به گفته او 23 میلیارد دلار آن در کشورهای ژاپن، کره و امارات متحده عربی بلوکه شده و 6 میلیارد دلار هم بدهی نفتی هند است. جالب آنکه طیب نیا، وزیر اقتصاد، ضمن رد رقم 120 میلیارد دلار، سر و ته قضیه را با صورت دادن حدود 35 میلیارد دلار سرمایه گذاری در شرکت نفتی نیکو و حدود 22 میلیارد دلار در چین به عنوان وثیقه ‌های فاینانس بهم آورد. او 35 باضافه 22 را مساوی همان 29 میلیاردی که رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده دانست!

سرانجام، در واکنش به انکار و تکذیبیه های دولت، غلامرضا مصباحی مقدم، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در نماز جمعه تهران تاکید کرد که ذخایر خارجی رژیم در حسابهای بانکی در خارج کشور 130 میلیارد دلار است.

این تناقض گوییها و افشای یکدیگر هیچ نشانی از ریختن سود توافق هسته ای به جیب مردم ایران ندارد. دار و دسته های گوناگون درون رژیم تنها بفکر به جیب زدن غنایم هستند. آنها چنان به حرص و طمع افتاده اند که نه تنها عقل و شعور مردم را به حساب نمی آورند بلکه، به آن اهانت نیز می کنند.

در این زمینه با هوشیاری و پافشاری بر مطالبه بدهیهای رژیم به مردم که چندین برابر بیشتر از حتی بالاترین این ارقام است، بدهکار و طلبکار را آشکار کنیم.



فريبرز July 16, 2015 08:07 AM

خوب بود به جاى " پولهاى بلوكه شده ايران چقدر است؟ " مى نوشتيد: " آقا زاده ها چقدر از مردم ايران طلبكارند؟ "!

گزارش یا اعتراض به این نظر


آناهیتا پارسی July 16, 2015 10:31 AM

هم میهنان عزیز! بیائید بجای صِرفِ شعاردادن کمی عمیقترفکر،وجدی ترعلیه مشتی ملاومکلای جنایتکارو دغلبازمبارزه کنیم فکر میکنم علت پایین کشیدن یکبارۀ مبلغ دارئیهای بلوکه شدۀ مردم گرسنه و تحت سرکوبمان 1ـفرارازحساب پس دادن به جامعۀ بین المللی،درموردمحل مصرف این پولها بعدازآزادسازی است و 2ـاز بین بردن توقع و انتظارمردم ازسامان گرفتن وبهبود وضع اقتصادی،رفاهی،واجتماعی آنهاست و3ـخب اگرهم همۀ شعارهاودادوهوارهای روحانی جنایتکار درمورد تنگدستی دولتش بعلت بیشترازصدهزاردلارپول بلوکه شده، تماماً دروغ و دجال بازی بوده،پس بایداووهمۀ آنهارا به سیخ و میخ کشید، واین دارائیهای به تارج رفتۀ مردم گرسنه و بیخانمان را با قهرو زوراز حلقومش، وحلقومشان بیرون کشید مرگ برحکومت دزد و جنایتکارآخوندی پیروز باد مبارزۀ آزادیخواهانۀ مقاومت مردمی

گزارش یا اعتراض به این نظر


سام July 16, 2015 08:26 PM

با درود:حاکمین تروزیست جمهوری اسلامی با دارا بودن ماهیت بسیارکثیف خود پس ازرویکارآمدن توسط کشورهای غربی توانستنند درطی این ۳۷ سال با چپاول منابع وثروت مردم ایران بعنوان یک دلال غارتیهای حاصل خود را به جیب اربابانشان سرازیرنمایند بفرض که ما بخواهیم تردیدی به گفته های اوباما درباره پولهای بلوکه شده مردم ایران نداشته باشیم چگونه است که سرازیرشدن مبلغ ۱۵۰میلیارد دلارازداراییهای مردم به جیب مفتخوران وسارقین بنام، دولت ترکیه توسط مجتبی خامنه ای و نوکربنامش بابک زنجانی در۳ سال پیش آب از آب تکان نداد؟ بهرحال به باورما اوباما هم دروغ گفته رقم دلارهای بلوکه شده بسیار بالاتراز مبلغ اعلان شده است همچنین به باورما یک سنت از این پولهای بلوکه شده خرج صاحبان اصلی آن، مردم نخواهد شد زیرا به مانند همیشه بیشترین این پولها به آمریکا بازخواهد گشت پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


طراوت July 17, 2015 05:35 AM

مجتبی خامنه ای که دخل و خرج نظام سراسر لجن و کثیف آخوندی دست اوست این ۱۲۰ میلیارد دلار را بین مزدوران مفتخور و جیره خواران رژیم اینطوری تقسیم کرده است:
سید حسن نصرالله و دارو دسته اش ۳۰ میلیارد دلار
حقوق یکسال ارتش سوریه و دارو دسته بشار اسد ۳۰ میلیارد دلار
شیعیان حوثی یمن و انصارالله ۲۰ میلیاردلار
دفاتر مقام رهبری در ۲۰ کشور دنیا برای پرداخت حقوق مزدوران و جیره خواران ۱۰ میلیارد دلار
دزدی و غارت بقیه پول توسط سردمداران دزد رژیم 10 میلیاردلار
رشوه ها و باج های رژیم به دولتهای روسیه و چین و سایر مقامات کلیدی در دنیا ۲۰ میلیار دلار
اگر پولی مانده باشد صرف ساخت ضریح و امامزاده ها و سایر دکانهای مذهبی خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


البرز July 18, 2015 11:16 AM

دوستان عزيز واقعا تعجب من از اين است ك چرا بعد از امضا كردن اين توافق بعضى ها فكر ميكنند ك اتفاقي افتاده است، باتوافق و يا بيتوافق واقعا براى مردم عادى هيچ فرقى نخواهد كرد، چون جمهورى كثيف اخوندى از روز اول قرار بوده ك ايران را ويران كند و ايرانى را ذليل ،خوار كند و گشنه و فقير نگهدارد، تا به امروز اين ماموريتشان را به نحو احسن انجام دادند، اين گفت و گوهاى جمهورى كثيف اسلامى با گروه ٥+١ بيشتر سر اين بوده ك جانيان و ارازل و اوباششان را از توى ليست تحريمها بيرون بياورند تا اين قاتلان براهتي بتوانند از پولهاى بخون اغشته شده ك در بانكهاى همين كشوراهاست استفاده كنند، همه بايد بدانند تا زمانيكه اين اخوندهاى كثيف و مفتخور حكومت ميكنند همين اش است و همين كاسه جمهورى كثيف اخوندى از حمايت همين كشورهاى غربي و أمريكا برخوردار است

گزارش یا اعتراض به این نظر


اناهيتا July 18, 2015 10:17 PM

با البرز گرامى هم عقيده ام بعضى از مردم طورى شور و شوق از خودشان نشان دادند انگار كه رژيم كثافت اخوندى سرنگون شده و ايران ازاد شده البته ما منتظريم و كمين كرده ايم ولى فعلا اتفاقى نيافتاده و فقط اخوندها كمى فربه تر شدند اين رژيم منحوس با اين قراردادى كه بست نشان داد كه انقدر خاك بر سر است كه انرا خيلى راحت تر از انكه مردم گمان ميكنند ميشود سرنگون كرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش July 19, 2015 10:48 AM

هیچ فکر کردین که چرا در این موقعیت کشورهای عضو ۱+۵ و در راس آن آمریکا با آخوندهای کثیف وارد مذاکره شد؟؟؟! !
کاملا مشخصه چون دید کاسه آخوندها خالی شده و به این بهانه با آنها وارد مذاکره شد و دوباره آنها رو پولدار کرد تا به کشورهای گرسنه و آدمکش ( تروریست های منطقه ) کمک های بلاعوض کنه و باز هم سیاست و نقشه های قدرت های بزرگ را اجرا کنند
لعنت بر حزب دمکوکرت آمریکا حامی اول بچه حرومزاده اش " جمهوری اسلامی "

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: