آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 21 اسفند ماه 1393 = 12-03 2015

اوکراین؛ آماه شدن لهستان برای مناقشه نظامی

مشاورعالی رییس جمهور لهستان در امور امنیتی اعلام کرد هدف از چندین مانور نظامی که این کشور برای سال آینده برنامه ریزی کرده، بررسی میزان آمادگی نهادهای عمومی برای بحران یا مناقشه نظامی است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو،‌ کوژیچ روز پنجشنبه در سخنانی در ورشو گفت: لهستان سه ماهه دوم سال 2015 مانور در سطح ملی برگزار می کند تا میزان آماده سازی کشور را برای مناقشه نظامی بسنجد. هدف این است که ببینیم تمام نهاد های عمومی اعم از دولت، وزرات خانه ها و مقامات محلی برای بحران یا جنگ آماده اند.

ورشو ، که پیشتر اعلام کرده بود روسیه را تهدیدی برای امنیت اروپا می داند، بارها از سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ، ناتو، خواسته است اقدامات نظامی خود را در منطقه تقویت کند.

به عقیده مشاور عالی رییس جمهور لهستان در امور امنیتی، روسیه از طریق شبکه های تلویزیونی، رادیویی و شبکه های اجتماعی، جنگ اطلاعاتی را علیه غرب آغاز کرده است. وی تصریح کرد :لهستان نیز در این زمینه هدف روسیه است.

کوژیچ همچنین در پاسخ به سوالی در مورد آمادگی لهستان برای تحویل سلاح به اوکراین نیز خاطر نشان کرد این موضوع در دست بررسی است. پیشتر منابع خبری اعلام کرده بودند لهستان قصد دارد نظامیان اوکراینی را در خاک خود آموزش دهد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: